Citat:
japp... det står ju ganska tydligt i bibeln. även andra religioner nämner flera människoarter.
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Och detta anför du som bevis på att någon gud skapat olika människoarter?
Citat:
vetenskapen tror att den fyller luckor hela tiden, men jag tror fortfarande att det är tor som skapar åskan. om ateister är ödmjuka, varför tror de då att de vet så mycket att de tror att gud inte finns?
Ursprungligen postat av Carro87
Eller så är det så att han och vi andra ateister helt enkelt inte tar ställning till sådant vetenskapen (ännu) inte har svar på. Vi är helt enkelt ödmjuka med att vi inte vet hur det gick till och känner inget barnsligt behov av att fylla i sådana luckor med *GUD* bara för att vi inte fått svar ännu.
varför skulle vi vänta på att vetenskapen ska försöka fylla luckor, när religionerna har redan berättat vad alla luckor innehåller?
Citat:
är djur smarta nog att lära sig sånt? jag har en bättre förklaring på det. jag tror att man väljer sin sexpartner utanför sin "flock" för att familjemedlemmar påminner om sig själv (och man är vanligtvist inte attraherad av sig själv) och man lever med dom hela sin barndom så man lär sig inte se dom på ett sexuellt sätt.
Ursprungligen postat av starkopramen
Många däggdjur (troligen de flesta men det har jag inte belägg för) söker sig helst utanför sin flock för val av sexpartner. Dom kanske också tycker att det är moraliskt förkastligt? Eller kan det vara så att de trots att de inte "vet" något om gener genom generationer har lärt sig att det inte är bra att pissa i den egna genpoolen.
Citat:
gymnasiet.
Ursprungligen postat av bloodsucker
ikosaedri, vad är din högsta avklarade utbildning?
Citat:
en hel del. när jag var liten brukade jag inte bry mig om vad som är sant eller inte, men när saker började gå snett i mitt liv så började jag tänka mer och jag började tro mycket på vetenskapen. senare när saker började gå ännu mer snett så började jag tänka ännu mer och jag började tro på religioner.
Vad har gått snett i ditt liv?
Citat:
gör jag? jag förnekar väl bara evolution och big bang?
Du förnekar nästintill all modern vetenskap!
Citat:
för mig har det alltid varit en gåta varför vissa människor envist går mot allt vad öppensinnighet betyder. jag tycker att det finns för mycket ateister och skeptiker i sverige. det är en anledning varför jag ofta argumenterar för gud.
Ursprungligen postat av bloodsucker
För mig har det alltid varit en gåta varför vissa människor envist och arrogant går mot allt vad rationalitet och skepticism heter.
Citat:
jag har märkt många liknande saker med "skeptiker" (ateister) också. de faller lättare för mainstream vetenskap till exempel.
[*]Lättare faller för konspirationsteorier
[*]Inte kan skilja pseudovetenskap från riktig vetenskap (kanske inte ens vet vad vetenskap är)
[*]Inte kan skilja pseudovetenskap från riktig vetenskap (kanske inte ens vet vad vetenskap är)
Citat:
jag kunde säga detsamma om dig.
[*]Ser inte politiska och religiösa motiv bakom artiklar (eller tvärtom, ser det i allt, även där det inte finns)
[*]Inte granskar sina egna åsikter ur kritiskt perspektiv
[*]Fortsätter skriva nonsens trots att man blivit motbevisad hundratals gånger
[*]Ingen kunskap om sina egna "teorier", ännu mindre om det man "kritiserar"
[*]Inte granskar sina egna åsikter ur kritiskt perspektiv
[*]Fortsätter skriva nonsens trots att man blivit motbevisad hundratals gånger
[*]Ingen kunskap om sina egna "teorier", ännu mindre om det man "kritiserar"
Citat:
tror du inte att du tillhör en upplyst minoritet som råkar känna till sanningen (att det inte finns någon gud, att religioner är sagor, osv)?
[*]Anser sig tillhöra en upplyst minoritet som råkar känna till sanningen
Citat:
grejen är att han hävdade också att jag trodde något som jag inte trodde på, så jag fick också säga att han trodde på något som han inte gör... öga för öga, du vet
Ursprungligen postat av Lord Kain
Jag tvekar starkt på att han någonsin skrivit något som ens liknar det där, men om du kan länka till inlägget så 

Citat:
hat?
Ursprungligen postat av BlackMetal
Ikosaedri, var nån vetenskapsman elak mot dig när du var liten eller varifrån kommer ditt hat mot allt som har med naturvetenskap att göra?
Senast redigerad av ikosaedri 2009-03-16 kl. 23:54.
Senast redigerad av ikosaedri 2009-03-16 kl. 23:54.