Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Vad ska vi då med lagstiftning till?
Om någon skulle tycka att det är gott att mörda andra, varför ska då denne mördare straffas?
Han upplever och uppfattar ju att det är en god handling han gör?
Eller håller du trots allt med att det finns objektivt goda och icke-goda handlingar oavsett vad individen själv upplever och uppfattar?

Det du skriver här är en typsikt dåligt argument mot ateister, att man skulle mörda fritt för att man inte blir straffad av Gud efter döden.
Jag som ateist har också moral, jag försöker orsaka så lite skada som möjligt.
Moral är inte en "helig kod" som de 10 budorden, som måste skrämma folk med helvetet osv.
Mindre moraliska frågor som "Skall bögar få gifta sig i kyrkan eller inte?" är en moralisk fråga som går att diskutera, men när man t.ex. säger "Det är okej att mörda för att jag tycker om det" så är det inte längre en moralisk fråga som går att diskutera. 99.9% håller med om att mord är ett moraliskt fel, att mörda någon och att njuta av det, är ett psykiskt fel, men man är inte psykiskt sjuk om man inte tycker bögar skall få gifta sig i kyrkan, (fråga mig inte varför bögar inte skulle få gifta sig i kyrkan). Men bort med alla dina fördomar mot ateister som en mindre moralisk person