2011-02-15, 11:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb3n
Wall of bullshit du säga. Där står klart o tydligt om vad eran evolutions fakta handlar om.
Dom 7 delarna av evolutionen. när alla dom är ihopsatta så får man det löjliga big bang.

Vilket är bullcrap för att jorden kan inte vara skapad ur ingenting. Så du kan skapa jorden med luft?
Jag tar en näve sand i handen nu ska det bli pengar. För att enligt evolutionen skapades människan så. försök bevisa att atomer och bakterier skapade människan. Seriöst vem som helst fattar att bakterier kan inte skapa en människa. Då hade man kunnat klona masston av sig själv genom mutation.
Du uttalar dig självsäkert som om alla saker DU, PERSONLIGEN, inte förstår måste vara guds verk. Det är det som är felet i den religiösa logiken. Du fattar väl att det finns liv på andra planeter också? Det finns miljarder galaxer, med miljarder stjärnor i sig. Runt alla dessa miljarder stjärnor finns ytterligare miljarder planeter. Inser du hur låg sannolikhet det är att vi ska vara ensamma? Vad består människor av? Vad krävs för att vi ska leva?

Syre och väte. För det är det vi andas, det är det som vår atmosfär till nästan 100% består av.
Kol är vad alla livsformer på hela jorden baseras i.

Syre, väte och kol är tre av dom vanligaste ämnena i universum.
Inser du att chansen för liv kanske inte är så låg som du tror? LÅG, för all del, men när vi snackar flera tusen miljarder planeter i universum kanske du kan förstå att även om chansen för liv på en enskild planet är rätt låg så är chansen för liv på alla planeter i hela universum förutom jorden inte direkt otänkbar. Och varför skapade gud ett universum så stort att vi aldrig någonsin kommer kunna se det, om jorden och människan är det enda han bryr sig om. För skojs skull??? Det håller inte, det fattar du väl?

Och sen, ÅTER IGEN, kan du lära dig skillnaden mellan en hypotes och en teori?
Big bang är en teori. Evolutionen är en teori. Det betyder inte att det är en teori som när du säger "min teori är att Lisa bara leker av sig med Kalle". För det är en ren gissning från din sida. En teori är något som backas upp av extremt mycket vetenskapliga bevis och är något som alla utom ett fåtal har gått med på är sant (tills att någon kan motbevisa det, vilket INTE du kan göra genom att hänvisa till bibeln och tankar som "det är för komplext för att förstå, alltså måste det vara gud").

Förstår du hur många saker för 2000 år sedan som gud gjorde? Förstår du hur många av dom sakerna vi tagit bort från guds ansvar i takt med att vi förstått dom själva? Jag är tämligen övertygad att vi inte kunde förklara regnbågar och blixtnedslag, än mindre norrsken och tidvattenströmmar, för 2000 år sedan. Det var Guds verk. Idag är det inte det, för vi har lärt oss hur det EGENTLIGEN fungerar. Precis på samma sätt som vi kommer lära oss hur det mesta fungerar så fort vi nött det tillräckligt bara.

Skillnaden är att vetenskapsmän GILLAR saker dom inte kan förstå och tar det som en utmaning medan du lägger dig platt på marken och skriker att "eftersom inte jag fattar, GÅR det inte att fatta, NÅGONSIN, det är GUD som gör det!".

Inser du inte hur dumt det resonemanget är?

Sen får du gärna förklara varför en giraff har nerver som är typ 4m långa när den hade kunnat vara typ 5cm. Eller varför människan har en svanskota och en blindtarm. Det är något jag vill veta hur en intelligent designer har tänkt med.

Eller nej juste, du fattar inte det heller och alltså är "guds vägar outgrundliga", eller? Den bekväma lösningen istället för att erkänna att kyrkan har ännu färre svar än vetenskapen?

EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av -Boris-
Så använder man planeters rundhet som ett argument för en skapare? Man talar om att planeter uppstod i big bang och därmed skulle se ut som vridet skrot som man brukar se när saker sprängts! Så att planeterna är runda används som motbevis mot big bang? Man struntar totalt i att planeter först uppstod många miljoner år senare, och att enkel gravitation får ojämnheter att falla mot masscentrum tills hyfsat sfärisk yta uppstår.
För att inte nämna det faktum att jorden faktiskt är sfärisk och inte alls perfekt rund
Senast redigerad av Davey 2011-02-15 kl. 11:38.
Citera
2011-02-15, 11:32
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Boris-
Här är ju det jag inte tänker diskutera, alla kan komma med påståenden som inte går att bevisa eller motbevisa. Jag håller mig till att prata om vetenskapen.

Jasså, hur har jag nu halkat ut ur vetenskapen? Det jag skriver är ju vetenskapligt bevisat. Skillnaden är ju som jag påtalar att vi använder bara olika ord för samma saker. Begrep du inte detta? Har du också blivit religiös, som de som inget begriper?

.
Citera
2011-02-15, 11:34
Medlem
mongrolians avatar
det här är kanske redan sagt, men hur förklarar du att vi människor har fått reda på gud? precis, gud finns inte, endast i vår fantasi, och det är där han uppstod.
Citera
2011-02-15, 11:36
Medlem
kmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dag
Se där, genast är det bråk om ord.
Du kallar det för naturlagar och jag kallar det för tanke. Jag är med på både naturlagar och tanke. Det är det som är i verkligheten rådande som gäller.
Ja, det handlar om hur man definierar orden. Och jag definierar inte naturlag som en tanke utan som "ett sätt vi har upptäckt att naturen fungerar på".
Citat:
Sen om du står på baksidan om huset och beskriver där va ddu ser och jag står på framsidan av huset och beskriver vad jag där ser behöver ju inte betyda att du har fel. Det är ju så som du beskriver det. För det är ju det du ser. Jag ser det inte det du ser men förstår att du vinklar in på huset från en annan sida.
Ja, det håller jag helt med om. Man kan se olika saker från olika perspektiv.
Citat:
Det är det som är i verkligheten det som är. Om vi sen kallar det för tanke eller naturlagar kvittar ju. För det är ju det vi ser som gäller. Eller hur?
Nej, det kvittar inte vad vi kallar det. Ordet "tanke" är tydligt definierat på ett sätt och ordet "naturlagar" är tydligt definierat på ett annat sätt.
Citera
2011-02-15, 11:43
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kmer
Ja, det handlar om hur man definierar orden. Och jag definierar inte naturlag som en tanke utan som "ett sätt vi har upptäckt att naturen fungerar på".

Ja, det håller jag helt med om. Man kan se olika saker från olika perspektiv.

Nej, det kvittar inte vad vi kallar det. Ordet "tanke" är tydligt definierat på ett sätt och ordet "naturlagar" är tydligt definierat på ett annat sätt.
Nä, jag har inte tid med detta idag. Jag måste jobba.
Med det inte sagt att du har fel. Du har helt rätt i det du säger. Men du bör komma ihåg att jag som står på andra sidan av huset också har rätt när jag beskriver det jag ser.

Vänligen
Dag

.
Citera
2011-02-15, 11:54
Medlem
Citat:
Jasså, hur har jag nu halkat ut ur vetenskapen? Det jag skriver är ju vetenskapligt bevisat. Skillnaden är ju som jag påtalar att vi använder bara olika ord för samma saker. Begrep du inte detta? Har du också blivit religiös, som de som inget begriper?

Du svävade in på filosofiska ordval och semantik. Diskussionerna kring sånt blir lätt lika svävande som religion, med den efterföljande luftfäktningen som resultat.
Jag föredrar att diskutera det konkreta och sådan filosofi leder mest till käbbel när man försöker diskutera på nätet, ingen förstår vad den andre menar.
Citera
2011-02-15, 11:55
Bannlyst
Citat:
Inget av det. Jag är fullt seriös om detta.

Du är alltså imbecill!

Citat:
Så säg mej om du är så duktig. HUR SKAPADES UNIVERSUM DÅ? nej det kan ni inte svara på för att det finns inte heller bevis på hur det oändliga skapades.

Det skapades inte av rymdpappan i bibeln i alla fall, så mycket kan vi nog vara överens om, dvs om du har något spår av intelligens.

Citat:
Säg inte vänta 100 år på svar för att ni kommer ändå inte finna svaret på det.

Väntar hellre 100 år och får reda på det riktiga svaret än att tro på en saga i alla fall.

Citat:
Universum kan inte skapas ur ingenting.

Kan gud skapas ur ingenting?

Citat:
Så om jag är en troende person så är du en mask som är skapad av atomer. För det är det forskarna påpekar att vi var skapade ur ingenting.

Nej det säger de inte alls, du borde sluta läsa AIG och annat skit. Läs vad forskarna faktiskt säger i stället för att bygga upp en halmdocka. Nu har jag inte varit på detta forum så längre, Men jag vet att du ska nog läsa biologi eller fysik forumet om du vill ha reda på vad forskare verkligen säger.

Citat:
Jag kan skapa dej med en hand jord och lite bakterier samt mutationsmolekyler.

LOL Fail

7. Och HERREN Gud danade människan av stoft från
jorden
och inblåste livsande i hennes näsa,
och så blev människan en levande varelse.

Citat:
Samma sak där som forskarna snackar skit om. Dom tror att vi var skapade ur ingenting. Så är du skapad av luft?
Kanske sågspån? vem vet vad forskarna säger.

När det första livet uppkom fanns naturligtvis inte sågspån.
Citera
2011-02-15, 12:05
Bannlyst
Citat:
Wall of bullshit du säga. Där står klart o tydligt om vad eran evolutions fakta handlar om.
Dom 7 delarna av evolutionen. när alla dom är ihopsatta så får man det löjliga big bang.

Vilken kyrka till hör du? Vadå sju delar av evolutionen? Vad har Big Bang med evolution att göra?

Citat:
Vilket är bullcrap för att jorden kan inte vara skapad ur ingenting.

Vilken tur att kosmologerna inte säger att så är fallet då, utan att jorden är skapad från tyngre element som skapas när första generationens stjärnor får slut på väte och helium och kollapsar.

Citat:
Så du kan skapa jorden med luft?

Vad menar du att luft är?

Citat:
Jag tar en näve sand i handen nu ska det bli pengar.

Nu är ju inte pengar gjorda av kisel, så det blir nog svårt.

Citat:
För att enligt evolutionen skapades människan så. försök bevisa att atomer och bakterier skapade människan.

Nej det gör den inte, din skeva bild av evolutionen som du fått av Ken Ham och Kent Hovind säger att evolutionen fungerar så, varför inte visa att du har en hjärncell och kolla upp hur den riktiga evolutionen fungerar. Eller lider du av science-o-fobi?

Citat:
Seriöst vem som helst fattar att bakterier kan inte skapa en människa. Då hade man kunnat klona masston av sig själv genom mutation.

Människan innehåller mängder med bakterier. Vet du vad en mutation är, det verkar inte så.
Citera
2011-02-15, 14:50
Medlem
Snobb3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Att du är seriös motbevisar möjligtvis att du trollar. Dock styrker det påståendet att du är en lättlurad imbecill.

Alla är olika troende. Det är som om jag skulle kalla dej psykopat för att du snor pennor i skolan.
Tyvärr jag trollar inte. Bara för att någon är troende så är man ett troll? Nej det är din patetiska bisarra uppfattning om kalla folk troll för att vi tror på något. Bara dra iväg med din skam istället för att göra påhopp här och var. Det är bara omoget.
Citera
2011-02-15, 14:59
Medlem
wootens avatar
Citat:
Alla är olika troende. Det är som om jag skulle kalla dej psykopat för att du snor pennor i skolan.
Tyvärr jag trollar inte. Bara för att någon är troende så är man ett troll? Nej det är din patetiska bisarra uppfattning om kalla folk troll för att vi tror på något. Bara dra iväg med din skam istället för att göra påhopp här och var. Det är bara omoget.
Nej, det är som om du skulle kalla mig imbecill för att jag på allvar trodde det du tror och betedde mig lika oödmjukt och självsäkert, arrogant som du gör.
Citera
2011-02-15, 15:00
Medlem
Snobb3ns avatar
Vilken kyrka till hör du? Vadå sju delar av evolutionen? Vad har Big Bang med evolution att göra?
Dom 7 st delarna av evolutionen är olika teorier om hur big bang hände. Som jag nämnde innan som du inte vill läsa.

Vilken tur att kosmologerna inte säger att så är fallet då, utan att jorden är skapad från tyngre element som skapas när första generationens stjärnor får slut på väte och helium och kollapsar.

Fortfarande ingen balans i att skapa en rund form. Där måste finnas BALANS i skapandet.
Annars blir allt som en vulkan och ligger ostabilt.

Vad menar du att luft är?
Väte syre och kol.

Nu är ju inte pengar gjorda av kisel, så det blir nog svårt.

Huvudsaken jag påpekar att du inte kan tillverka pengar utan en tryckmaskin , papper och färg.

Nej det gör den inte, din skeva bild av evolutionen som du fått av Ken Ham och Kent Hovind säger att evolutionen fungerar så, varför inte visa att du har en hjärncell och kolla upp hur den riktiga evolutionen fungerar. Eller lider du av science-o-fobi?

För att vetenskapsmän äcklar mej med deras hypoteser. Dom tar en tanke ur ingenting och sedan tror dom kan göra en sanning bakom den när det inte är sant.

Människan innehåller mängder med bakterier. Vet du vad en mutation är, det verkar inte så.
en mutation är tex när en hund föder en katt eller nät en katt får en blandras med en hund.
Genetisk Mutation. Vilket lär inte funka.
Citera
2011-02-15, 15:03
Medlem
Snobb3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Nej, det är som om du skulle kalla mig imbecill för att jag på allvar trodde det du tror och betedde mig lika oödmjukt och självsäkert, arrogant som du gör.

Jag kallar inte dej imbecill. Jag anser bara att du är olik från vad jag är. En hund kan inte vara en katt.
Alltså vi har olika tron. Därför sa jag att du har ett bisarrt tänkande. För att du grovt går påhopp på folk som är olik dig själv. Det är ju extremt barnsligt och omoget beteende. Jag accepterar att folk är olika och jag försöker göra argument om min uppfattning om världen medan ni gör er uppfattning.
Så tänk lite efter innan du svarar nästa gång och förstå vad jag försöker säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in