2009-08-09, 17:22
Medlem
shing02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
För att jag fått kunskap från Veda!

Veda = Veta

Och det som står i veda är sant därför att?
Citera
2009-08-09, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shing02
Och det som står i veda är sant därför att?
Kunskap och vetskap kan man iofs ifrågasätta in absurdum. Man kan inte vara säker på någonting. All kunskap vi har vilar på postulat/axiom.
Citera
2009-08-10, 20:42
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d3eniz
Grattis att du har en stark tro, jag avundas dig och respekterar dig för din tro.

Men jag förväntar mig att du visar mig samma hyfs tillbaka och istället för att kalla oss ateister barnsliga och försöka bevisa oss fel med argument som du inte kan bevisa.

Hur kommer det sig alltid att folk som har en tro är så villiga att övertala andra om sin tro men aldrig villiga att lyssna på andras tro?
I tro så ingår väl det en hyfsad konsekvens? Detta liknar mera vidskepelsen-för-dagen. Kalla mig gärna för arrogant, men jag tror att jag skulle kunna föra en vettigare diskussion med en småländsk bonde år 1637.
Citera
2009-08-11, 00:58
Medlem
noksocaws avatar
Någon MÅSTE ha skapat Universum! Ingenting kan skapa sig själv!

Underbart citat inget kan ha skapat sig själv förrutom Gud för han är mäktig, kom igen menningen säger emot allt du skriver sen om Gud finns måste han ha skapats fakta!
För har du inte skapats existerar du inte fakta!
Citera
2009-08-11, 01:12
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
ATEISMEN: Bara en barnslig FÖRNEKELSE-TRO...

Någon MÅSTE ha skapat Universum! Ingenting kan skapa sig själv!

Gud är EVIG och befann sig i den absoluta eviga andliga världen (bortom denna relativa rumtid) innan Han skapade denna temporära materiella värld...

INNEHÅLL:

1) Ateisten: VEM SKAPADE GUD?

2) Ateisten: GUD FINNS INTE!

3) Ateisten: GUDS EXISTENS OLOGISK!

4) Ateisten: Kan Gud skapa en sten som...

5) Ateisten: BEVISA GUD!

6) Ateisten: Jag tror bara på det jag kan se och ta på...

7) Gud är andlig och bevisas med andliga metoder...

8) Skillnaden mellan ANDLIGA och FYSISKA bevis...

9) Logiska GUDSBEVIS!

10) Människolivet är en JACKPOT!

Fantastiska teorier du har. Men hur "vet" du allt detta? Är du Jesus som kommit tillbaka till Jorden ännu en gång och sprider dina överjordiska kunskaper bland vanliga dödliga?

Om du inte är Jesus så kan du omöjligen veta allt detta och då är allt du säger lika trovärdärdigt som om jag skulle hävda att på Mars bor det osynliga marsvarelser som väntar på att inta Jorden.
Citera
2009-08-11, 01:31
Medlem
noksocaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Fantastiska teorier du har. Men hur "vet" du allt detta? Är du Jesus som kommit tillbaka till Jorden ännu en gång och sprider dina överjordiska kunskaper bland vanliga dödliga?

Om du inte är Jesus så kan du omöjligen veta allt detta och då är allt du säger lika trovärdärdigt som om jag skulle hävda att på Mars bor det osynliga marsvarelser som väntar på att inta Jorden.

Game set and match
Citera
2009-08-11, 02:10
Medlem
Hur kan du påstå att våra argument mot er är barnsliga? Kan ni ALDRIG ta en sekund och bara läsa er bibel ur en logisk jävla synvinkel?
Citera
2009-08-11, 02:16
Medlem
Grimmjows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

När man presenterar fakta till ateister så får man väääldigt smarta uttalanden och frågor till svars
Citera
2009-08-11, 02:28
Medlem
noksocaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimmjow
När man presenterar fakta till ateister så får man väääldigt smarta uttalanden och frågor till svars

Vilken fakta? Flummiga texter utan någon som helst vetenskapliga bevis bakom?
Är det några man får flummiga svar ifrån är det religösa med svar som "Gud gjorde det fast vi kan inte bevisa det för Gud är större än oss" kom igen!
Citera
2009-08-11, 02:34
Medlem
Grimmjows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noksocaw
Vilken fakta? Flummiga texter utan någon som helst vetenskapliga bevis bakom?
Är det några man får flummiga svar ifrån är det religösa med svar som "Gud gjorde det fast vi kan inte bevisa det för Gud är större än oss" kom igen!

Vi tar det i PM!
Citera
2009-08-11, 02:41
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimmjow

Du vet tydligen inte vad fakta är. I hans inlägg finns ingen som helst fakta. Bara åsikter.
Citera
2009-08-11, 02:56
Medlem
Freebss avatar
http://img.moronail.net/img/0/7/1307.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in