Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
1. Vad menar du då med kanske sändare/mottagare?
Jag är inte alltid så självsäker i mina resonemang, det blir ju inget skoj om man inte lämnar något åt sin med-debattör att gissa?
Citat:
Förvisso sker kommunikationen direkt mellan hjärnor (vilket var vad jag trodde du for efter), men räknar man bort öron och ögon så är det väl självklart att hjärnan sänder och tar emot information?
Precis som en dator gör via modem eller nätverkskort.
Inte säker på vad du menar där. Mellan hjärnor, som i mellan hjärnhalvor? Alltså om man räknar bort ögon och öron, hur är det då självklart att hjärnan sänder och tar emot information? Menar du genom det elektromagnetiska som man använder sig av vid mätningar? De experiment du pekar på antyder ju att man kan skicka information till hjärnan med externa hjälpmedel som inte är droger eller något direkt vardagligt.
Citat:
2. LCD var ett dubbelfel. Jag menade LSD, och flummade ihop det med tryptaminen du tidigare nämnde. Antagligen för att det gjorts många studier på hur LSD "öppnar sinnet" också.
Ja, denna märkliga substans.
Citat:
3. Inte riktigt den sortens inducerad hallucination jag menar, även om den är häftig.
Jag menar när man med yttre stimuli påverkar hjärnan att bete sig annorlunda, alltså genom kemikalier eller elektromagnetiska fält... det är nog de enda två sätt jag kan komma på iaf.
Ja man kan ju göra skillnad på dessa två sorters hallucinationer, externa och interna. Frågan är vad det har med Gud att göra, eller ateisters barnsliga argument?