2010-11-03, 16:51
Medlem
okeijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Det är pyrogate som tar lång tid på sig

Kul med bilder, sugen på dom där herlattårtorna

Ah okej! Jag är jävligt nöjd med europyro iaf, snabbt och bra, finns relativt stort urval också
Ska dra och testa en BSC och en CS nu, får se om det blir en film på det.
Tårtan ska jag spara till nyår
2010-11-03, 16:54
Medlem
Kinman.s avatar
Citat:
Vad köpte du då?

Bilder! Alltid lika kul

Jadu köpte en del,kommer inte ihåg hur många på exakta antalet, så skriver bara namnen:
Bigbang
Cobra (PL)(båda sorterna)
6 Bang Corsair
Corsair (Svea)
K0206 (SP)
K0208 (SP)
No. 3 Match Cracker
Super Corsair (SVEA)
Widowmaker 12 Pcs
Choeet Banger
Spanish Cracker C
JaJa Dinozaura
Super Top (SP)
Wrecking Bomb
Ugly Joey
Sen kanske han skulle fixa Bird Bangers också

Nästan alla han hadde inne just då :P
Så har en del att se fram emot
2010-11-03, 17:39
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okeij
Tårtan ska jag spara till nyår

Förstår det, var min tanke faktiskt

Citat:
Ursprungligen postat av Kinman.
Jadu köpte en del,kommer inte ihåg hur många på exakta antalet, så skriver bara namnen:
Bigbang
Cobra (PL)(båda sorterna)
6 Bang Corsair
Corsair (Svea)
K0206 (SP)
K0208 (SP)
No. 3 Match Cracker
Super Corsair (SVEA)
Widowmaker 12 Pcs
Choeet Banger
Spanish Cracker C
JaJa Dinozaura
Super Top (SP)
Wrecking Bomb
Ugly Joey
Sen kanske han skulle fixa Bird Bangers också

Nästan alla han hadde inne just då :P
Så har en del att se fram emot

Nice
2010-11-03, 21:20
Medlem
okeijs avatar
Testade BSC och Colour salute nyss, måste säga att CS överraskade och smällde nog snäppet högre än BSC, otippat.
Men bra tryck i dom båda.
2010-11-03, 22:00
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Testade BSC och Colour salute nyss, måste säga att CS överraskade och smällde nog snäppet högre än BSC, otippat.

Inte i närbebyggelse hoppas jag?

CS smäller som fan, hellst på ett öppet fällt
2010-11-03, 22:05
Medlem
okeijs avatar
Citat:
Inte i närbebyggelse hoppas jag?

CS smäller som fan, hellst på ett öppet fällt

Beror på vad du menar med nära, men nån km ut i skogen höll jag mig, på en ödslig parkering, dock passerade en bil i samma ögonblick som det smällde, dom saktade ner och tittade väldigt underligt på mig.

Funderar på att snurra på något varv vävtejp för att se om det blir något bättre, är väl knappt märkbart, men men!
2010-11-03, 22:09
Medlem
Citat:
Beror på vad du menar med nära, men nån km ut i skogen höll jag mig, på en ödslig parkering, dock passerade en bil i samma ögonblick som det smällde, dom saktade ner och tittade väldigt underligt på mig.

Funderar på att snurra på något varv vävtejp för att se om det blir något bättre, är väl knappt märkbart, men men!

Är dom så jävliga? Jag håller f ö med pyro860 om att hålla sig ifrån bebyggelse när man ska dra av det värsta. Speciellt nu när dom vanliga fyrverkerierna inte kommit igång. Det är så onödigt att skapa mer rabalder. En Cipolla, Cobra eller Delova är inget att dra av bland bebyggelse.
2010-11-03, 22:19
Medlem
Citat:

Men borde inte BSC ha lite mer sprängverkan än CS för den ska ha 5 gram mer blp.
2010-11-04, 00:03
Medlem
pyro860s avatar
Citat:

Du ser.. Inte så kul med polispådrag och blåljus

Citat:

Kan gå. BLP smäller när det ligger löst med, men testa.

Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Är dom så jävliga? Jag håller f ö med pyro860 om att hålla sig ifrån bebyggelse när man ska dra av det värsta. Speciellt nu när dom vanliga fyrverkerierna inte kommit igång. Det är så onödigt att skapa mer rabalder. En Cipolla, Cobra eller Delova är inget att dra av bland bebyggelse.

Nä.. Nån av dom tre ska man verkligen vara väldigt långt från bebyggelse när man drar av. Det ekar en väldigt bra bit bort.

Kan förstå om man inte är flera mil bort på nyår dock, men det är en annan femma, var förnuftiga
2010-11-04, 00:20
Medlem
legopelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas279
Men borde inte BSC ha lite mer sprängverkan än CS för den ska ha 5 gram mer blp.

När du håller en cs i handen känner du hur tjock och tät kapslingen är. Det ger ett högre tryck innan behållaren bister och ett högre ljud. Det är lite mer komplicerat men det duger.
2010-11-04, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av legopelle
När du håller en cs i handen känner du hur tjock och tät kapslingen är. Det ger ett högre tryck innan behållaren bister och ett högre ljud. Det är lite mer komplicerat men det duger.

Så i praktiken är det onödigt att köpa bsc och istället ta fler paket cs om man vill ha högt ljud ?

Om man lägger båda 2 under en tunna så borde bsc få tunnan längre upp pga mer gaser bildas eller gör en hårdförpackning så mycket.
2010-11-04, 06:18
Medlem
okeijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Ja, tyvärr, men dom ser ju feta ut, det får man väl underhålla sig med

Citat:
Du ser.. Inte så kul med polispådrag och blåljus

Kan gå. BLP smäller när det ligger löst med, men testa.

Nä.. Nån av dom tre ska man verkligen vara väldigt långt från bebyggelse när man drar av. Det ekar en väldigt bra bit bort.

Kan förstå om man inte är flera mil bort på nyår dock, men det är en annan femma, var förnuftiga

Haha, så långt gick det inte, men vafan, inte så jävla lätt att inte smälla nära bebyggelse när det knappt finns något ställe att åka till, folk överallt, nej tacka vet jag norrland.

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas279
Så i praktiken är det onödigt att köpa bsc och istället ta fler paket cs om man vill ha högt ljud ?

Om man lägger båda 2 under en tunna så borde bsc få tunnan längre upp pga mer gaser bildas eller gör en hårdförpackning så mycket.
Ja, köpt CS, BSC var inte alls bra, men visst, dom smäller.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in