2007-12-12, 10:22
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eearl
Om man kör på högre doser iktorivil i 2-4v .. bör man känna sig sliten psykiskt efter det, hur många dagar osv.? Att byta till annan benso funkar ju... men börjar lessna minst sagt! Svar vore sjyst!

Tillägger för att visa att jag inte är helt grön att jag äter benso dagligen med knappt något undantag sen ½ år tillbaka, åtminstonde. Dom vanliga benso:na, men undrar eftersom jag inte slutat helt nån gång efter en l"ängre" period..
Menar du AT eller? Det får du definitivt om du käkat dagligen i ett halvår.
Jo visst e det drygt att byta fram och tillbaka och så vidare, men vad ska man göra?
Har du gått på ikto mest eller? Då blir det nog lugnare än om du kört xanor i ett halvår, om det nu e AT du menar. Brukar sitta i lika länge som du tagit det sägs det...
Citera
2007-12-12, 10:43
Medlem
Mords avatar
blä

nu är mina ikto slut... togg en dag att käka70 st (DUMT)... drack förvisserligen sprit samtidigt.... aldrig mer. jag som hade tänkt spara och självmedicinera.... /
Citera
2007-12-12, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mord
blä

nu är mina ikto slut... togg en dag att käka70 st (DUMT)... drack förvisserligen sprit samtidigt.... aldrig mer. jag som hade tänkt spara och självmedicinera.... /

lättare sagt en gjort!
Citera
2007-12-12, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Menar du AT eller? Det får du definitivt om du käkat dagligen i ett halvår.
Jo visst e det drygt att byta fram och tillbaka och så vidare, men vad ska man göra?
Har du gått på ikto mest eller? Då blir det nog lugnare än om du kört xanor i ett halvår, om det nu e AT du menar. Brukar sitta i lika länge som du tagit det sägs det...

Jepp tänkte åt AT hållet, jo att dra en sk cold turkey från ett ½års bensobrukane o missbrukande kommer inte på tal hehe, blir noggrann nedtrappning. Nedå iktorivil är väl den benzo jag gått minst på, fast dom senaste veckorna har jag kört varannan dag xanor ca 2mg, nästa dag 2mg+ ikto, osv. Och sen då o då nitrazepam/flu på natten..

Kommer inte sluta med benso helt o hållet över en natt, men fick mej en rejäl tankeställare... så jag undrade bara om man får någon större AT om jag går över från högre doser iktorivil till lägre doser av nån annan benso(ekvivalent sett) målet är att sluta käka helt på dagen men det är väl ett tag dit även fast jag vill så fort som möjligt...

Hur risig tror du man blir om jag går över från ikto till nån mild benso t ex. sobril/lååg dos stess, ur ångestdämpande ekvivaltentdos perspektiv sett? Är ett vrak i vanliga fall.. vad kan man räkna med för självklara abs besvär utan att oroa sig för mcyket? förbannat onödigt att skapa förväntningar på rejäla at-problem då kommer man automatiskt på sämre än man borde...
Citera
2007-12-12, 11:23
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
blä

Tro mig jag vet hur det känns.
"nu har jag ett tag! jippie yeeey!!!" och sen dagen efter har man 30st kvar av 100
Då vill man ju bara dö. Lider med dig mannen.
Citera
2007-12-12, 12:14
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eearl
Jepp tänkte åt AT hållet, jo att dra en sk cold turkey från ett ½års bensobrukane o missbrukande kommer inte på tal hehe, blir noggrann nedtrappning. Nedå iktorivil är väl den benzo jag gått minst på, fast dom senaste veckorna har jag kört varannan dag xanor ca 2mg, nästa dag 2mg+ ikto, osv. Och sen då o då nitrazepam/flu på natten..

Kommer inte sluta med benso helt o hållet över en natt, men fick mej en rejäl tankeställare... så jag undrade bara om man får någon större AT om jag går över från högre doser iktorivil till lägre doser av nån annan benso(ekvivalent sett) målet är att sluta käka helt på dagen men det är väl ett tag dit även fast jag vill så fort som möjligt...

Hur risig tror du man blir om jag går över från ikto till nån mild benso t ex. sobril/lååg dos stess, ur ångestdämpande ekvivaltentdos perspektiv sett? Är ett vrak i vanliga fall.. vad kan man räkna med för självklara abs besvär utan att oroa sig för mcyket? förbannat onödigt att skapa förväntningar på rejäla at-problem då kommer man automatiskt på sämre än man borde...
Det går nog över förhoppningsvis ganska fort. Det är ju oxå individuellt. Vet vissa som klarar sånt utan besvär, beror nog på hur många ggr du tänt av förr och så oxå. Det blir nog lite värre om du matat xanor och flunisar i mängder. Iktorivil är ju en lågbenzo (konstigt nog) något annat man blir bäng på tror jag? Tillsammans med sobril och nitrazepam. Xanor och flunisar, stes, temesta går ju som sagt under högbenzo, i de papper jag läst. Ångest lär du få, sömnsvårigheter. Jag brukar få kväljningar, frossa, ångest, diarré, osv. Men det är ju efter år av brukande. Tänk inte för mycket på det, det blir nog lugnt! Jag skulle låsa dörren och bädda ner mig i sängen med stesolid eller xanor och antingen köra ett förbestämt schema eller ta tex 5mg stes, när det verkligen känns som allra värst. så ofta det behövs. Men du lär ha lite karaktär, så du verkligen minskar i dos, kanske ha nån kompis eller nå som kan komma förbi med ett antal tabs varje dag så du ej kan smaska för mycket. Lite brass är nog bra att ha oxå. Kolla på tv eller läs en bok, så du inte stänger in dig i din hjärna och dina tankar. Lycka till! Det går nog bra ska du se!
Citera
2007-12-13, 02:41
Medlem
Mords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Tro mig jag vet hur det känns.
"nu har jag ett tag! jippie yeeey!!!" och sen dagen efter har man 30st kvar av 100
Då vill man ju bara dö. Lider med dig mannen.

jo men ska väl beställa 400 till då jag får pengar (antagligen vid jul.... eller 400 roche 10or. jobbigt att vänta bara... och så torskade man idag pga EN ikto. fick ditta i FYLLECELLEN i 7 timmar ...
Citera
2007-12-13, 02:44
Medlem
Mords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
lättare sagt en gjort!

jo men nu ska jag fan ta det lugnt. en eller två om dagen nej men ärligt ska verkligen försöka. räcker med 1-2 och lite sprit istället för att slänga i sig 10 och yttligare 10 osv... har ångest över att alla e slut men mår fortfarande okej ändå... men att godiset är slut
Citera
2007-12-13, 10:17
Medlem
Citat:
jo men nu ska jag fan ta det lugnt. en eller två om dagen nej men ärligt ska verkligen försöka. räcker med 1-2 och lite sprit istället för att slänga i sig 10 och yttligare 10 osv... har ångest över att alla e slut men mår fortfarande okej ändå... men att godiset är slut

lycka till vännen!
Citera
2007-12-13, 11:55
Medlem
Mords avatar
tackar tackar

funderar på att låna och beställa så jag har lite i veckan i alla fall och en jävla massa till jul i alla fall.... HOPPAS det löser sig med pengar så jag har lite i veckan bara. mår iofs inte så dåligt psykist just nu heller de sitter ju ett tag.. speciellt om man käkar så många jag gjorde.. fick låna EN igår ( eller var det i förrgår)... vet ej oom jag skrev det förut men fick sitta i FYLLECELLEN även fast jag bara druckit 2 bärs... fick sitta i SJU timmar... även fast jag var nykter. riktigt dryg snut som gick och kontrollerade att allt var lugnt.

pissade på golvet i alla fall
Citera
2007-12-13, 15:40
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
tackar tackar

funderar på att låna och beställa så jag har lite i veckan i alla fall och en jävla massa till jul i alla fall.... HOPPAS det löser sig med pengar så jag har lite i veckan bara. mår iofs inte så dåligt psykist just nu heller de sitter ju ett tag.. speciellt om man käkar så många jag gjorde.. fick låna EN igår ( eller var det i förrgår)... vet ej oom jag skrev det förut men fick sitta i FYLLECELLEN även fast jag bara druckit 2 bärs... fick sitta i SJU timmar... även fast jag var nykter. riktigt dryg snut som gick och kontrollerade att allt var lugnt.

pissade på golvet i alla fall
Fy fan vilka snea jävlar asså. Det är ju drygt när man ska bli LOB, fast man inte e full. Det händer alltför ofta kan jag tänka mig...

Pissade på golvet?
Jaja nu blir det några ikto tror jag bestämt.
Citera
2007-12-13, 20:45
Medlem
Mords avatar
hehe jo dom fick ta sg i asrslet och..... och nu ka ja äta mat..... MUMS gött-

vortfatafmr liyr bäng. ikto och en och en halvliter vin plud en öl. ska dricka en till öl.... h adet bra =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in