2007-12-11, 11:52
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Jodå, jag joinar också klubben!
Som de flesta vet så tar jag 2-4 mg dagligen o har gjort så i ca 3 år nu. Hjälper utmärkt mot min ångest! Men jag kan inte flumma på dem. Tar jag 20 st (40 mg) blir jag iof. rätt skön, men såpass trött att jag somnar. Men det bästa är att jag inte verkar utveckla någon tolerans emot dem. Beroende är jag, men har inte behövt höja dosen på 3 år.
Konstigt, jag fick 8mg dagligen under ganska lång tid, och maken till tolleransökning har jag sällan skådat. Efter ett tag käkade jag 24st på en gång, utan effekt, blev lite trött. Typ som alla säger att xanor funkar. Det här verkar ju synnerligen individuellt. Många har jag pratat med som tycker dom suger "va fan är det ingen som har nå xanor eller roppar eller nå riktig benzo!?")
Men också dom som e helt tvärtom "jag skulle byta vilket piller som helst mot ikto, roppar, stavar, vad som helst!"

Dom e bra goa tycker jag, men jag går in mig inom loppet av några dagar, och sen händer inget alls, oavsett hur mycket jag ökar i dos.
Tycker även som vonkan att de inte är speciellt ångestdämpande om man jämför med temesta, xanor eller stesolid (dom sistnämnda ökar oxå något horribelt i dos fort).
Hur som helst är dom ju tvärbra att varva med för att få ned ev dos på annan tablett. Detta är också dom enda piller som jag behöver så få utav för att bli flummig på om jag inte tagit dom på länge. Kan räcka med 4st så har jag problem med minnet dagen efteråt. Man blir ju hursomhelt jävligt "flummig" på dem, och det är väl det som räknas
Citera
2007-12-11, 11:56
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirat
Ja iktorivil är aldrig fel, fick det på häktet första gången jag provade dom, jag hade oxascand på recept men dom hade dom slut på så jag fick ikto istället gissa om jag blev glad
Då blev du faktiskt glad, även fast du var häktad antar jag?
Skulle jag ha blivit
Citera
2007-12-11, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Konstigt, jag fick 8mg dagligen under ganska lång tid, och maken till tolleransökning har jag sällan skådat. Efter ett tag käkade jag 24st på en gång, utan effekt, blev lite trött. Typ som alla säger att xanor funkar. Det här verkar ju synnerligen individuellt. Många har jag pratat med som tycker dom suger "va fan är det ingen som har nå xanor eller roppar eller nå riktig benzo!?")
Men också dom som e helt tvärtom "jag skulle byta vilket piller som helst mot ikto, roppar, stavar, vad som helst!"

Dom e bra goa tycker jag, men jag går in mig inom loppet av några dagar, och sen händer inget alls, oavsett hur mycket jag ökar i dos.
Tycker även som vonkan att de inte är speciellt ångestdämpande om man jämför med temesta, xanor eller stesolid (dom sistnämnda ökar oxå något horribelt i dos fort).
Hur som helst är dom ju tvärbra att varva med för att få ned ev dos på annan tablett. Detta är också dom enda piller som jag behöver så få utav för att bli flummig på om jag inte tagit dom på länge. Kan räcka med 4st så har jag problem med minnet dagen efteråt. Man blir ju hursomhelt jävligt "flummig" på dem, och det är väl det som räknas

sant inäten blir man jävligt snabbt... men plus att dom sitter i så pass länge, ångestdämpande effekten är såddär ..därimot blir man ganska gung och jävligt mysig i kroppen efter en mängd... dom är helt klart en bra benso. gillar den muskelavslappnande effekten ..blir aldrig peciellt beng hur många ja en äter men som sagt mjuk å go.....sover gott gör ja åxå på dom
Citera
2007-12-11, 13:52
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
sant inäten blir man jävligt snabbt... men plus att dom sitter i så pass länge, ångestdämpande effekten är såddär ..därimot blir man ganska gung och jävligt mysig i kroppen efter en mängd... dom är helt klart en bra benso. gillar den muskelavslappnande effekten ..blir aldrig peciellt beng hur många ja en äter men som sagt mjuk å go.....sover gott gör ja åxå på dom
Ja dom sitter ju i 8 timmar iaf tycker jag, den muskelavslappnande effekten har jag aldrig tänkt på så mycket, diazepam eller somadril däremot. Kom oxå på att jag tycker detta är den enda benz som ej går att boosta med sprit.

Jo dom e bra fina, käkade 3mg nyss och mår bra, en mån sen sist nu, då krävs det ju extremt små mängder för att bli välmående. Dom e great, men gillar ändå xanor eller temesta bättre, iaf när jag har ångest. Då hjälper inte iktorivil mig alls nästan. Men då och då ska det vara. Mår bra nu på endast 3mg! Känner sig nästan lite

Ett flum i egen klass, typ som stillnoct fast ändå helt annorlunda, speciellt rus!
Citera
2007-12-11, 18:56
Medlem
helluss avatar
Citat:
Iktorivil är det enda pillret med klonazepam i.
Tycker ej dom går att jämföra med något.

Okej och tack för det svaret!

//Helene
Citera
2007-12-11, 19:26
Medlem
Citat:
Ja dom sitter ju i 8 timmar iaf tycker jag, den muskelavslappnande effekten har jag aldrig tänkt på så mycket, diazepam eller somadril däremot. Kom oxå på att jag tycker detta är den enda benz som ej går att boosta med sprit

Jo dom e bra fina, käkade 3mg nyss och mår bra, en mån sen sist nu, då krävs det ju extremt små mängder för att bli välmående. Dom e great, men gillar ändå xanor eller temesta bättre, iaf när jag har ångest. Då hjälper inte iktorivil mig alls nästan. Men då och då ska det vara. Mår bra nu på endast 3mg! Känner sig nästan lite

Ett flum i egen klass, typ som stillnoct fast ändå helt annorlunda, speciellt rus!

ahh dom är jävligt goa om man inte äter dom för ofta skönt flum på dom lite gungit sådär... men mot ångest ska de vara xanor...elr som du sa temesta funkar bra de me
Citera
2007-12-11, 19:48
Medlem
Xanor är skönast allround.. Jäklar vad trevliga dom är tillsammans med tramadol, och andra opiater/opioider mmmmmmm..
Citera
2007-12-11, 20:24
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
ahh dom är jävligt goa om man inte äter dom för ofta skönt flum på dom lite gungit sådär... men mot ångest ska de vara xanor...elr som du sa temesta funkar bra de me
Jo dessa eller flun måste ju vara de starkast ångestdämpande.
Såg ett papper som en polare tjålade på psyk.
Lågbenzo: Iktorivil, Sobril, Oxascand, Nitrazepam, Mogadon
Högbenzo: Xanor, Temesta, Flunitrazepam, Stesolid

Stod säkert nå mer oxå, men dessa är dom jag kommer ihåg.
Finns ju nåt kul som heter Klopoxid oxå (ej 100 på stavningen)...
Nå licensbenz som bara finns på vissa behandlingshem i Sverige, från Danmark tror jag. Skulle vara likvärdigt med Librium (eller vad dom hette, som enligt snubben skulle vara de första benzon som kom)
Små vita jävular sa han, skulle vara nån värsting tydligen.
Finns inte ens med i fass.
Citera
2007-12-11, 20:26
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellus
Okej och tack för det svaret!

//Helene
Inga problem kompis
Citera
2007-12-11, 23:00
Medlem
Citat:
Jo dessa eller flun måste ju vara de starkast ångestdämpande.
Såg ett papper som en polare tjålade på psyk.
Lågbenzo: Iktorivil, Sobril, Oxascand, Nitrazepam, Mogadon
Högbenzo: Xanor, Temesta, Flunitrazepam, Stesolid

Stod säkert nå mer oxå, men dessa är dom jag kommer ihåg.
Finns ju nåt kul som heter Klopoxid oxå (ej 100 på stavningen)...
Nå licensbenz som bara finns på vissa behandlingshem i Sverige, från Danmark tror jag. Skulle vara likvärdigt med Librium (eller vad dom hette, som enligt snubben skulle vara de första benzon som kom)
Små vita jävular sa han, skulle vara nån värsting tydligen.
Finns inte ens med i fass.

mkt möjligt men tycker både temesta och xanor tar bort ångesten bättre än flu faktist
Citera
2007-12-11, 23:34
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
mkt möjligt men tycker både temesta och xanor tar bort ångesten bättre än flu faktist
Jo det är möjligt, iaf i långa loppet, roppar lär man ju äta som godis hela tiden, en gång i timmen iaf. Men dom hade väl klassat hur starka benzo det var fattade jag det som.
Citera
2007-12-12, 09:24
Medlem
Om man kör på högre doser iktorivil i 2-4v .. bör man känna sig sliten psykiskt efter det, hur många dagar osv.? Att byta till annan benso funkar ju... men börjar lessna minst sagt! Svar vore sjyst!

Tillägger för att visa att jag inte är helt grön att jag äter benso dagligen med knappt något undantag sen ½ år tillbaka, åtminstonde. Dom vanliga benso:na, men undrar eftersom jag inte slutat helt nån gång efter en l"ängre" period..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in