2019-07-02, 21:50
Medlem
Kan man få detta mot ångest numera?
Citera
2019-07-03, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avskyn
Är tyvärr väldigt svårt att få mot ångest. Först måste du gå igenom fullständigt verkningslösa mediciner (antihistaminer - ALLERGITABLETTER!) som ger jobbiga biverkningar, sen antipsykotiska ersatte lobotomi inom psykiatrin och kan ge permanent parkinsons och andra hemska biverkningar på lång sikt (säger inte att de inte kan hjälpa eller att de är värdelösa mediciner, men har man allvarlig ångest... eller ja, om du får injektioner med de tyngsta varianterna (Trilafon, Cisordinol, Haldol, Risperdal eller liknande) så kommer du vara som en fullständig zombie dygnet runt och sova dig igenom dagarna och kanske inte ha ångest men du kommer inte bli lycklig, vilket du kan bli med ångestdämpande.

Det beror framförallt på vilken läkare du går till, samt om du har historia av missbruk. Och då räknas 2 mg iktorivil vid behov (illegalt) som missbruk.....
Citera
2019-07-03, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strunten74
Blir man lugnare av Iktorivil än av Xanor? Xanor verkar vara så stark. Jag ska träffa min läkare till veckan och få byta medicin. Jag har Sobril nu.... tänkte om jag skulle föreslå Iktorivil

Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Klonazepam ska enligt alla tabeller och källor vara lika dospotent/lika stark som Alprazolam. MY AS!
2 mg Klonazepam känner jag knappt av. Eller ja, man blir ju lite avslappnad i kroppen men av 2 mg Alprazolam då blir man ganska så påverkad! Om man inte har tolerans såklart.
Håller ni inte med?

Det stämmer oavsett vad du känner/tycker. Jag upplever samma sak, men om du testar 2 mg alprazolam mot 2 mg iktorivil för krampanfall kommer iktorivilen att fungera bättre.

Man avgör inte bensodiazepiners ekvivalenta doser beroende på hur påverkade folk känner sig. I sådana fall hade ju stilnoct varit ungefär lika dospotent som iktorivil. Ja, jag överdriver, men du fattar vad jag menar.

300 mg phenobarbital motsvarar 10 mg alprazolam för GABA-nedtrappning.

Men 300 mg phenobarbital märker jag överhuvudtaget inte av, om jag inte går på centralstimulantia eller har AT eller liknande; 10 mg alprazolam blir jag riktigt skön på.

Sedan finns det fall där alprazolam klassas som starkare per mg.

Och även tvärtom, har jag för mig (detta påstår jag ej är fakta utan jag tycker mig minnas).
Citera
2019-07-03, 12:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av avskyn
Jag fick 0,5-1 mg v.b. av min psykiatriker. Inget man får hos den offentliga vården dock. Alla är bensonojiga. Ringde en allmänläkare som ska ta en titt på min rygg, och han frågar vilka mediciner jag har. Säger Halcion, gabapentin och Iktorivil och han skiter på sig och börjar gorma i luren om jag hade tänkt be honom om påfyllning på recepten. Förklarar artigt att det inget jag tänkt göra utan att jag bara vill ha en koll på ryggen..
Senast redigerad av Vogly 2019-07-03 kl. 13:02.
Citera
2019-07-03, 13:12
Medlem
Hur brukar ikton från galenika vara?
Om man får dom i burk, är det äkta då? 2mg

Om man jämför äkta ikto av galenika med svenska, är det någon skillnad?

Tack för ett schysst forum
Citera
2019-07-03, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avgiftningen
Hur brukar ikton från galenika vara?
Om man får dom i burk, är det äkta då? 2mg

Om man jämför äkta ikto av galenika med svenska, är det någon skillnad?

Tack för ett schysst forum

Om de är äkta eller inte beror givetvis helt på vem du köper av. Det kan du aldrig veta om du inte hämtar ut dem på apoteket själv. OM de är äkta, har dock personen valt att trycka ut galenika-piller ur sina respektive kartor, och stoppa ner dem i en burk istället.

Det finns drösvis med äkta Galenika som kommer i fejkade burkar (Galenika-burkar är ovanliga och kommer nästan alltid i blister), för att:
1) det är så mycket lättare att delvis bära runt på utan att det tar plats och låter, och när folk säljer styck så är det betydligt lättare att ha med sig en burk och bara hälla ut ikton i folks händer, än att stå och antingen klippa sönder kartor eller pressa ut piller ur kartor (för att enbart sälja hela kartor tröttnar man snabbt på, eftersom det blir så mycket färre sålda då)
2) det är _extremt_ mycket lättare att smuggla/sitta på lösa piller än på kartor, och man får liksom ner 1000 stycken i kalsongerna om det behövs - testa att stoppa ned 10 kartonger Galenika-ikto i kalsongerna, eller testa att smuggla 1000 Ikto i kartor eller i lösvikt. Du fattar poängen.

Jag vet själv folk som säljer äkta galenika-ikto i gamla äkta iktoburkar av annat/andra märke/n.

Det enda sättet att veta att det är äkta galenika är att se kartan ... nä, ba skoja - även de kan fejkas. Det finns gott om fake-burkar också. Eller gott och gott - de finns.

Här ser du en hemmagjord karta:

https://www.bluelight.org/xf/proxy.php?image=https%3A%2F%2Fi.imgur.com%2Fb25AnL d.jpg&hash=dafeabe5c120a8566d1298f3f7ca42bf

Just klonazepam är dock relativt väldigt svårt att pressa själv. Då pressar folk hellre Alprazolam-piller, då det är otroligt mycket lättare. Men det finns givetvis folk som gör det med gott resultat; här är fake-Roche: https://www.bluelight.org/xf/proxy.php?image=https%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FstEG5W m.jpg&hash=9ea9f47b60beef0f1a194a694fbb2b19

Galenika ser exakt ut som Roche-tabletterna fast utan namnet "Roche" där, och är nästintill identiska på alla sätt.

Vill du vara 100 % säker så hämtar du ut Galenika från apotek i ett annat land. Vill du vara näst säkrast så köper du prompt de i karta, även om de också fejkas, men ah....

Galenika och Roche är precis lika bra - den som säger något annat har antingen fått fake-Galenika, placebo-effekt eller hemmapressade fake-Roche som är starkare än originalet. Det är rätt vanligt att folk som pressar piller gör dem starkare än originalet, för att folk inte ska tvivla det minsta.
Citera
2019-07-03, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beulenpest
Om de är äkta eller inte beror givetvis helt på vem du köper av. Det kan du aldrig veta om du inte hämtar ut dem på apoteket själv. OM de är äkta, har dock personen valt att trycka ut galenika-piller ur sina respektive kartor, och stoppa ner dem i en burk istället.

Det finns drösvis med äkta Galenika som kommer i fejkade burkar (Galenika-burkar är ovanliga och kommer nästan alltid i blister), för att:
1) det är så mycket lättare att delvis bära runt på utan att det tar plats och låter, och när folk säljer styck så är det betydligt lättare att ha med sig en burk och bara hälla ut ikton i folks händer, än att stå och antingen klippa sönder kartor eller pressa ut piller ur kartor (för att enbart sälja hela kartor tröttnar man snabbt på, eftersom det blir så mycket färre sålda då)
2) det är _extremt_ mycket lättare att smuggla/sitta på lösa piller än på kartor, och man får liksom ner 1000 stycken i kalsongerna om det behövs - testa att stoppa ned 10 kartonger Galenika-ikto i kalsongerna, eller testa att smuggla 1000 Ikto i kartor eller i lösvikt. Du fattar poängen.

Jag vet själv folk som säljer äkta galenika-ikto i gamla äkta iktoburkar av annat/andra märke/n.

Det enda sättet att veta att det är äkta galenika är att se kartan ... nä, ba skoja - även de kan fejkas. Det finns gott om fake-burkar också. Eller gott och gott - de finns.

Här ser du en hemmagjord karta:

https://www.bluelight.org/xf/proxy.php?image=https%3A%2F%2Fi.imgur.com%2Fb25AnL d.jpg&hash=dafeabe5c120a8566d1298f3f7ca42bf

Just klonazepam är dock relativt väldigt svårt att pressa själv. Då pressar folk hellre Alprazolam-piller, då det är otroligt mycket lättare. Men det finns givetvis folk som gör det med gott resultat; här är fake-Roche: https://www.bluelight.org/xf/proxy.php?image=https%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FstEG5W m.jpg&hash=9ea9f47b60beef0f1a194a694fbb2b19

Galenika ser exakt ut som Roche-tabletterna fast utan namnet "Roche" där, och är nästintill identiska på alla sätt.

Vill du vara 100 % säker så hämtar du ut Galenika från apotek i ett annat land. Vill du vara näst säkrast så köper du prompt de i karta, även om de också fejkas, men ah....

Galenika och Roche är precis lika bra - den som säger något annat har antingen fått fake-Galenika, placebo-effekt eller hemmapressade fake-Roche som är starkare än originalet. Det är rätt vanligt att folk som pressar piller gör dem starkare än originalet, för att folk inte ska tvivla det minsta.

Tack för ett väldigt utförligt svar, uppskattas!

Ja, man vet ju aldrig med säkerhet.
Så tråkigt.
Men jag känner ju av dom lite gran och dom i min omgivning verkar göra det också utan vetskap om vad jag stoppat i mig.
Sen har dom kanske, en mycket svag smak av mint/sötma när jag lagt dom i munnen.
Tyvärr har jag varit aningen påverkad av xanor som säkert har spelat in.
Ska testa dessa efter några dagars avhållsamhet från xanoren.
Citera
2019-07-05, 16:05
Medlem
DotOnions avatar
Har alltid tyckt att alprazolam är kungen av alla benzo men efter att ha intagit 4 mg iktrovil för första gången på länge måste jag säga att jag får ut betydligt mer av dessa. Någon som känner samma? Alprazolam vid panikångest tror jag är att föredra men vid "vanlig" ångest passar dessa mig mycket bättre...
Citera
2019-07-05, 16:33
Medlem
Xanor är för stark för att mysa på. Jag använder den som booster till opiater och sömn.
Ikto är nog jättemysig.
Citera
2019-07-05, 22:38
Bannlyst
Tjenix'

Är det vanligt att man inte känner av påverkan på ikto fastän omgivningen kanske märker eller att jag i övrigt knappt regelbundet brukar (alltså inte mkt till tolerans?
Kan ju passa på att fråga hurpass en ikto påverkan känns för er, personligen om jag somnar och vaknar så är det mycket aggressivitet/irriterad som visar sig. Däremot har jag (tror jag) förstått att för mig personligen är det viktigt att inte somna 5-6 timmar.
Både testat for first time och börjat experimentera med ikton sedan Onsdags, så är rätt färsk.

Tack på förhand och allt gott önskas
Mvh

Citat:
INPUT: Halveringstiden är som känt sjukt lång, men håller effeten såpass länge eller vad menas egentligen med halveringstid. Fattar att det handlar om tiden som substansen behöver för att ''halveras''
Senast redigerad av serblovinhimself 2019-07-05 kl. 22:47.
Citera
2019-07-05, 23:35
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Har haft Ikto utskrivet i typ 10 år nu, och enligt receptet så ska jag ta 3st 0,5mg utspritt under dagarna som stämningsstabiliserande. Upplever dock ingen större effekt av dom alls om jag följer det som står på receptet och brukar oftast inte ens ta dom, men när jag väl gör det så brukar det handla om 2,5 - 4mg+ på en gång. Och då känner jag iaf av någonting. Då blir jag lite avslappnad i kroppen och en del av min ångest försvinner. Men det tråkiga med Klonazepam är att de tar så långt tid innan det börjar verka.

/Mvh
Citera
2019-07-06, 00:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Har haft Ikto utskrivet i typ 10 år nu, och enligt receptet så ska jag ta 3st 0,5mg utspritt under dagarna som stämningsstabiliserande. Upplever dock ingen större effekt av dom alls om jag följer det som står på receptet och brukar oftast inte ens ta dom, men när jag väl gör det så brukar det handla om 2,5 - 4mg+ på en gång. Och då känner jag iaf av någonting. Då blir jag lite avslappnad i kroppen och en del av min ångest försvinner. Men det tråkiga med Klonazepam är att de tar så långt tid innan det börjar verka.

/Mvh
Du säfer att man inte känner mer än muskelavslappning men kan det vara så att man är undermedbetet påverkad?
Vet du om effekten håller såsom halveringstiden enligt FASS är?

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in