2008-12-08, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldkvarn
jaghade en ´riktig otrevlig tjacknoja, var rädd för allt,så jag sprang hem till några horsare sju på morgonen. Dom lindade in mig i filtar, satte på te och gav mig fyra tvåor somjag smälteunder munnen.... mmm...sen dess är jag kär i dessa lösviktsgodis.......

med andra ord funkar den bra som ångest lindrare åxå,,inte bara mpt ep och muskelavslapnande spm många skriver//spongle
Citera
2008-12-08, 14:58
Medlem
LaPrincipessas avatar
Haha, jag mailade min läkare (japp, vi har mailkontakt) och bad om att få 2mg istället för 0,5mg ikto som jag nyss fick utskrivet nyss så jag fick en burk på recept som jag hämtade ut idag. Härligt Nu har man mycket mysigt hemma
Citera
2008-12-08, 15:18
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
2mg Iktorivil motsvar 40mg Stesolid.
Vilket jag aldrig kommer att hålla med om... 4st stess 10r skulle jag välja varje dag mot en ikto. Men det är väl olika, jag har haft 8mg ikto om dagen förut och ångrade bittert att jag bytte från Stesolid när jag inte fick byta tillbax. Då var det till å sälja Ikto och köpa Xanor ist. På mig funkar Ikto asbra! Fast bara max 4dagar, sen händer inte ett skvatt mot ångesten, möjligen pga den långa halveringstiden? Men många, märker man ju här; dämpar det skitbra på! Andra mindre bra, har för mig Zniffe tex håller med mig om att Temesta tex lindrar ångesten bra mycket mer för honom.
Citera
2008-12-08, 15:22
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaPrincipessa
Haha, jag mailade min läkare (japp, vi har mailkontakt) och bad om att få 2mg istället för 0,5mg ikto som jag nyss fick utskrivet nyss så jag fick en burk på recept som jag hämtade ut idag. Härligt Nu har man mycket mysigt hemma
Ja, enligt egen erfarenhet så skrivs det ut hellre än Sobril, Imovane, Stilnoct. Har aldrig haft några problem direkt att få ut Iktorivil. Däremot Xanor och Stesolid. Temesta och Halcion, Flunitrazepam har man ju frågat om; med en totalvägran och ett spontant asgarv ifrån läkarens sida.

Edit: Skitbra tablett (ikto) att "flumma" på och bli pigg och uppåt, om man tar dom då å då. Skitdålig ångestlindrande tablett och ta dagligen. Min egen uppfattning. När jag hade 4st om dagen och det inte dämpade ångest fick jag panikslag en gång, och slängde i mig 24st på en gång och svepte 6 folköl; somnade 2 timmar och vaknade upp helt normal. (fast fortfarande med ångest)

Men om jag skulle få både Xanor och Iktorivil utskrivet så skulle ju det självklart vara det ultimata, för den effekt den ger är i en klass för sig!
Senast redigerad av alprazolam_ 2008-12-08 kl. 15:39.
Citera
2008-12-08, 16:16
Medlem
LaPrincipessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Ja, enligt egen erfarenhet så skrivs det ut hellre än Sobril, Imovane, Stilnoct. Har aldrig haft några problem direkt att få ut Iktorivil. Däremot Xanor och Stesolid. Temesta och Halcion, Flunitrazepam har man ju frågat om; med en totalvägran och ett spontant asgarv ifrån läkarens sida.

Edit: Skitbra tablett (ikto) att "flumma" på och bli pigg och uppåt, om man tar dom då å då. Skitdålig ångestlindrande tablett och ta dagligen. Min egen uppfattning. När jag hade 4st om dagen och det inte dämpade ångest fick jag panikslag en gång, och slängde i mig 24st på en gång och svepte 6 folköl; somnade 2 timmar och vaknade upp helt normal. (fast fortfarande med ångest)

Men om jag skulle få både Xanor och Iktorivil utskrivet så skulle ju det självklart vara det ultimata, för den effekt den ger är i en klass för sig!

Jag har Sobril (Oxascand) sedan innan och la fram ikto som en random förslag och han hade inga problem med det. Hade säkert fått stesolid också om jag velat. Jag är ändå rätt nöjd med det här. Jag ska bara ha och vara kul på då och då =) Hur mycket krävs för att bli pigg och uppåt? Sobrilen är ok som ångestlindring men det sa jag inte till läkaren förstås
Citera
2008-12-08, 17:13
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Jag har Sobril (Oxascand) sedan innan och la fram ikto som en random förslag och han hade inga problem med det. Hade säkert fått stesolid också om jag velat. Jag är ändå rätt nöjd med det här. Jag ska bara ha och vara kul på då och då =) Hur mycket krävs för att bli pigg och uppåt? Sobrilen är ok som ångestlindring men det sa jag inte till läkaren förstås
Ja, Sobril och Ikto är det dom helst skriver ut vad jag vet. I kombination med Lyrica. Tycker iofs att toleransökningen med Stesolid är samma som Ikto, troligen pga den långa halveringen, men tycker själv att Stesolid är mer ångestdämpande. Jag blir ju mycket mer dämpad på 40mg Diazepam än 2mg Iktorivil, men vad gäller flummigheten är det inte så stor skillnad. Tycker nog snarare 2 ikto motsvarar 4 stess, men har man inte tagit på ett tag så blir man ju helt klart påverkad av bara 2mg ikto. Förut tog jag alltid 4mg, krossade och svalde om jag inte tagit på ett par dar, nån vecka; och då blir man rätt flummig tycker jag iaf. Sen spelar det inte så stor roll om man tar mer än 2-3st i effekt, bara att effekten/toleransen. Minskar/ökar...
Citera
2008-12-08, 18:20
Medlem
LaPrincipessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Ja, Sobril och Ikto är det dom helst skriver ut vad jag vet. I kombination med Lyrica. Tycker iofs att toleransökningen med Stesolid är samma som Ikto, troligen pga den långa halveringen, men tycker själv att Stesolid är mer ångestdämpande. Jag blir ju mycket mer dämpad på 40mg Diazepam än 2mg Iktorivil, men vad gäller flummigheten är det inte så stor skillnad. Tycker nog snarare 2 ikto motsvarar 4 stess, men har man inte tagit på ett tag så blir man ju helt klart påverkad av bara 2mg ikto. Förut tog jag alltid 4mg, krossade och svalde om jag inte tagit på ett par dar, nån vecka; och då blir man rätt flummig tycker jag iaf. Sen spelar det inte så stor roll om man tar mer än 2-3st i effekt, bara att effekten/toleransen. Minskar/ökar...

Jag äter inte Lyrica iaf utan Klomipramin och Lamictal + Cisordinol v.b också Sobril och Ikto vid behov. Trodde ikto var relativt svårt att få utskrivet så jag blev glad att jag hade fel =)

Är lite orolig att folk i min närhet ska märka av det för mkt om jag skevar lite Nåja, det är något jag får ta tag i då.

Hur ofta ska man flumma på ikto för att inte riskera någon allvarligare vanebildning? Har tidigare ätit Stesolid under en lång tid och den avtändningen var den värsta man kan tänka sig.. Huuu, det blev många vändor till psyket med polis då.
Citera
2008-12-08, 19:38
Medlem
tycker att ikto funkar svinbra för mig när det gäller ångest,,,nu snackar jag om 2mg,,,,,,många säger att det tar lite längre tid inna dom börjar funka efter att man knaprat men på mig händer det grejer etfter 20 min redan,,,,är en vam bezo ätare sedan många år fast med långa uppehåll
Citera
2008-12-08, 20:11
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Jag äter inte Lyrica iaf utan Klomipramin och Lamictal + Cisordinol v.b också Sobril och Ikto vid behov. Trodde ikto var relativt svårt att få utskrivet så jag blev glad att jag hade fel =)

Är lite orolig att folk i min närhet ska märka av det för mkt om jag skevar lite Nåja, det är något jag får ta tag i då.

Hur ofta ska man flumma på ikto för att inte riskera någon allvarligare vanebildning? Har tidigare ätit Stesolid under en lång tid och den avtändningen var den värsta man kan tänka sig.. Huuu, det blev många vändor till psyket med polis då.

2 ggr i veckan skulle jag säga.
Citera
2008-12-08, 20:59
Medlem
LaPrincipessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot

Ok, thanx!
Citera
2008-12-08, 21:01
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Jag med. Eller max 3-4 dar i sträck. Sen lär man hålla upp i några dar.
Citera
2008-12-09, 22:30
Medlem
LaPrincipessas avatar
Tog 4mg idag och jag var rejält borta och betedde mig som om jag var ordentligt packad/påtänd eller något liknande haha. SKönt var det i alla fall. Det räckte bra för mig första gången iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in