Citat:
Ursprungligen postat av LaPrincipessa
Haha, jag mailade min läkare (japp, vi har mailkontakt) och bad om att få 2mg istället för 0,5mg ikto som jag nyss fick utskrivet nyss så jag fick en burk på recept som jag hämtade ut idag. Härligt

Nu har man mycket mysigt hemma

Ja, enligt egen erfarenhet så skrivs det ut hellre än Sobril, Imovane, Stilnoct. Har aldrig haft några problem direkt att få ut Iktorivil. Däremot Xanor och Stesolid. Temesta och Halcion, Flunitrazepam har man ju frågat om; med en totalvägran och ett spontant asgarv ifrån läkarens sida.
Edit: Skitbra tablett (ikto) att "flumma" på och bli pigg och uppåt, om man tar dom då å då. Skitdålig ångestlindrande tablett och ta dagligen. Min egen uppfattning. När jag hade 4st om dagen och det inte dämpade ångest fick jag panikslag en gång, och slängde i mig 24st på en gång och svepte 6 folköl; somnade 2 timmar och vaknade upp helt normal. (fast fortfarande med ångest)
Men om jag skulle få både Xanor och Iktorivil utskrivet så skulle ju det självklart vara det ultimata, för den effekt den ger är i en klass för sig!