2009-03-01, 17:19
Medlem
Astronomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Det är bara i Sverige dom har indikation på endast EP, Ikto används flitigt i USA mot ångest o SF.

Ok då vet man det.. tack för svaret!
Citera
2009-03-01, 19:58
Medlem
Astronomics avatar
Hur länge sitter Ikto i? Alltså inte hur länge det sitter i blodet utan hur länge kicken varar. Och hur länge tar det tills den slår på, 20-30 min?
Citera
2009-03-01, 20:22
Medlem
headnods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomic
Hur länge sitter Ikto i? Alltså inte hur länge det sitter i blodet utan hur länge kicken varar. Och hur länge tar det tills den slår på, 20-30 min?

20-30 min stämmer rätt bra. Du lägger dom under tungan va?
Iktorivil sitter i rätt länge, kommer inte ihåg hur många timmar men det är lätt att kolla upp. Kan vara förödande om man är van vid tex xanor som går över rätt fort, och istället har käkat ikto och tror att man ska vara normal på jobbet dagen efter! Det är man inte
Citera
2009-03-01, 20:47
Medlem
Astronomics avatar
Skönt! Desto längre, ju bättre, iaf för min del.
Senast redigerad av Astronomic 2009-03-01 kl. 21:04.
Citera
2009-03-02, 03:52
Medlem
Mords avatar
iktorivil sitter i länge ja. ok jag har tagit några för mycket blandat med annat me satan vad skönt det är.. om man mår dåligt då.

älskar benso... blir mig själv, ingen ångest och jag kan göra det jag egentligen känner för... jävligt skönt att det sitter i länge. om vi säger så här.. jag mår så jävla dåligt när jag tar tjack när det går ur.... all benso hjälper då, men ikton slår allt enligt mig. jsg kan ta tjack och käka ikto samtidigt och ändå må dunder långt efter tjacket gått ur.... usch för avtändningen... ikton fixar allt.
Citera
2009-03-02, 16:04
Medlem
Slingshots avatar
Iktorivil är min livräddare, 2 mg på morgonen räcker hela dagen.
Senast redigerad av Slingshot 2009-03-02 kl. 16:08.
Citera
2009-03-02, 17:44
Medlem
Halmgriss avatar
Åhhh, fick just en 20 st 2mg Rivotril för ett överkomligt pris!
Tryckte i mig 3 st direkt, hallelujah
Och fick en fin burk på köpet ozå, den du
Får känslan av att 6mg gör mig aningen dyslektisk.....
Citera
2009-03-02, 18:29
Medlem
Astronomics avatar
Jag har som sagt märkt att Ikto hjälper mig bäst mot min ångest och sociala fobi. Jag blir mig själv, normal.

Hur många Ikton rekommenderar ni att jag ska ta inför ett skriftligt prov? Jag har funderat på 6mg Ikto och 500-600mg Tramadol. Vad tror ni om den blandningen? Ska jag sänka doserna? Jag har rätt hög tolerans på båda substanserna. Ska jag skippa Tramadolen helt? Varför det? Jag skriver ju bättre av det och allting blir mycket roligare. Dessa två drogerna ger mig motivationen som jag saknar och som "vanliga" människor redan har.
Senast redigerad av Astronomic 2009-03-02 kl. 18:31.
Citera
2009-03-02, 18:36
Medlem
zodsters avatar
Citat:
Jag har som sagt märkt att Ikto hjälper mig bäst mot min ångest och sociala fobi. Jag blir mig själv, normal.

Hur många Ikton rekommenderar ni att jag ska ta inför ett skriftligt prov? Jag har funderat på 6mg Ikto och 500-600mg Tramadol. Vad tror ni om den blandningen? Ska jag sänka doserna? Jag har rätt hög tolerans på båda substanserna. Ska jag skippa Tramadolen helt? Varför det? Jag skriver ju bättre av det och allting blir mycket roligare. Dessa två drogerna ger mig motivationen som jag saknar och som "vanliga" människor redan har.

Bara du inte har nod-tendenser så borde det funka bra. Om du har tolerans också så borde inte 6mg ikto göra dig för slö flr att skriva.

Men som sagt, akta diug för nodden, lite skummt med en kille i hela salen som har jättesmå pupiller och halvsomnar hela tiden
Citera
2009-03-02, 18:39
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:

Att man blir litedum i huvudet av benso är verkligen ingen ovanlig biverkning, dåligt minne likaså. Så jag skulle inte rekomendera ikto överhuvudtaget. Men du kanske reagerar annorlunda. 2-300mg tramadol gör dig lite speedad och gladare. Så hade jag gjort.
Citera
2009-03-02, 18:43
Medlem
zodsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Att man blir litedum i huvudet av benso är verkligen ingen ovanlig biverkning, dåligt minne likaså. Så jag skulle inte rekomendera ikto överhuvudtaget. Men du kanske reagerar annorlunda. 2-300mg tramadol gör dig lite speedad och gladare. Så hade jag gjort.

Jo minnet försämras ju lite av ikton. Är det lika för alla bensos?
Citera
2009-03-02, 19:13
Medlem
Astronomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zodster
Bara du inte har nod-tendenser så borde det funka bra. Om du har tolerans också så borde inte 6mg ikto göra dig för slö flr att skriva.

Men som sagt, akta diug för nodden, lite skummt med en kille i hela salen som har jättesmå pupiller och halvsomnar hela tiden

Jag har käkat 500mg Tramadol idag utan att nodda. Var hos frisören och hade ett väldigt trevligt samtal och har suttit med mina föräldrar och diskuterat. Så det ska nog inte vara några problem med den biten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in