Citat:
Ursprungligen postat av Lingonkuk
Behöver lite tips och råd här angående tolerans från eliten här. Hade aldrig käkat benzo förrän för ca 3 veckor sedan. Då började jag stort och tog 80 st 2mg ikto på en gång, sedan har jag tagit 2 mg lite då och då (inte varje dag), samt 2-3 flödderdoser på ca 20 st 2mg. Nu sitter jag här och ska somna pga jobb imorn så har kastat i mig ca 30 st ikto men det verkar inte hända så mycket som jag hoppats på. Jag vinglar lite och sådär, + lite chill. Men på denna dosen (60mg) borde jag väl vara totalväck? eller? Har toleransen skjutit så mycket på höjden på denna korta tid?
Om du började med Benzo's överhuvudtaget för 3 veckor sedan och började med en dos Clonazepam a 160 mg. Och ätit det med jämna mellanrum under dessa veckor så är det högst troligt att du byggt upp tollerans. Du borde vara ganska väck om du inte haft tollerans. Testa att ta en öl till så ska du nog se att du kan somna. Kom ihåg att Ikto har en ganska utdragen halveringstid.
Samt att jag ser inga problem för dig att somna om du vinglar å chillar. Stäng av datorn å lägg dig och kolla på någon dålig film så somnar du nog.
Testa att ta ett uppehåll på 1-2 veckor så ska du få se att du inte behöver dundra i dig 30 tabletter för att känna dig lite påverkad.
Men jag
uppmanar dig att inte ta mer benzo, pga dina doser du tar som nybörjare. Det kommer inte sluta bra om du skulle få tag 3 olika slags benzo i 100 pack!