2011-05-19, 14:32
Medlem
znors avatar
Någon som har provat FPs klonazepam?
Citera
2011-05-21, 13:47
Medlem
Sitter med ett par rivotril roche 2mg, som jag aldrig provat förr. Vad kan jag förvänta mig för typ av rus?

Behöver jag boosta med, typ, diazepam och midazolam, som jag har mer erfarenhet av?
Citera
2011-05-21, 14:56
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3verlast
Sitter med ett par rivotril roche 2mg, som jag aldrig provat förr. Vad kan jag förvänta mig för typ av rus?

Behöver jag boosta med, typ, diazepam och midazolam, som jag har mer erfarenhet av?

Väldigt avslpannad i kroppen. "Lös och ledig" skulle jag vilja kalla det om man inte tar förmycket. Kanske dämpad ångest/restlöshet.
Citera
2011-05-23, 16:49
Medlem
EleanorRigbys avatar
Är sjukligt rädd för tandläkare, om jag tar Iktoviril innan, påvekar det bedövningen hos tandläkaren
eller vad tror ni, någon som vet, då mina Xanor inte verkar funka så bra längre!
Tacksam för svar, är inte lite rädd för käftis!
Citera
2011-05-23, 19:00
Medlem
AngelDusssts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EleanorRigby
Är sjukligt rädd för tandläkare, om jag tar Iktoviril innan, påvekar det bedövningen hos tandläkaren
eller vad tror ni, någon som vet, då mina Xanor inte verkar funka så bra längre!
Tacksam för svar, är inte lite rädd för käftis!

Tror inte det är någon risk direkt
Citera
2011-05-23, 19:51
Medlem
EleanorRigbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelDussst
Tror inte det är någon risk direkt

Tack för svar, lika rädd ändå, har sagt att ingen bedövning med adrenalin iaf, kram
Citera
2011-05-25, 19:41
Medlem
AngelDusssts avatar
Mmmmmm sitter me 7 mg ikto och njuter tillsammans med några xanor mums
Citera
2011-05-25, 20:15
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelDussst
Mmmmmm sitter me 7 mg ikto och njuter tillsammans med några xanor mums

Har du någon tolerans? Annars önskar jag dig bara en trevlig minneslucka!
Citera
2011-05-25, 20:34
Medlem
AngelDusssts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimps
Har du någon tolerans? Annars önskar jag dig bara en trevlig minneslucka!

Har tyvärr det.. dags för paus snart
Citera
2011-05-27, 20:07
Bannlyst
Någon som håller med om att de första gångerna kan vara helt underbara? Första gången var som att vandra på moln. Efter en tids användade (med uppehåll, i bland på flera år) Just nu har jag kastat i mig 10 mg utan tolerans(dock med tidigare erfarenhet).

Antar att detta är en sådan drog som fungerar bäst när man blandar med annat, opiater,röka osv...
Citera
2011-05-29, 00:39
Medlem
Dexicons avatar
Hej! Har lärt mig att det är enklast för alla, om Iktorivil frågor tas i "fancluben"

Jag startade tidgare än tråd i benzoforumet med rubriken
"Hypen XANOR, finns bättre, upptäckte detta ikväll."
Finns bättre, menade jag då att alla reagerar olika på ångestlindrandemediciner. Men syftade främst mot min adhd! Första gången jag kände mig mer koncentrerad, och lugnare i huvudet. KAN tänka en tanke åt gången.

Hittade detta på ett aspersforum

"Det som skrämmer mig är att man på en och samma person som är depressiv kan laborera både med epilepsi- och psykosmediciner! Allting talar för att epilepsimedicin bara bör användas vid epilepsi och psykosmedicin vid psykos. Hur kan läkarna glömma bort detta när de laborerar med våra aspergerhjärnor?

Jag tror inte att man egentligen kan säga att Iktoviril är en 'epilepsimedicin'. Den har en viss effekt på hjärnan som bland annat är bra vid epilepsi, men också vid ett flertal andra tillstånd. Den saktar ner hjärnan generellt, och epilepsi är inte den enda formen av neurologisk överaktivitet.

Det är inte skrivet i sten vilket läkemedel som är till för vilket tillstånd, utan är något som beslutas av någon eller några, och andra har en annan uppfattning och beslutar annorlunda. (Att det står på ett visst sätt i FASS behöver inte betyda så mycket.)

Mitt uttalande kommer sig av att jag såg ett TV-program om en kvinna som drogats ned med ett par olika epilepsimediciner i många år och blivit zombie, sedan döende. Hon blev frisk vid utsättandet av dessa mediciner.

En psykiatriker kommenterade detta med att säga:

"Det är beklagligt att man idag skriver ut epilepsimedicin mot depression och ångest. Epilepsimedicinerna är över huvud taget inte utprovade på depressioner, dvs det finns ingen bevisad positiv effekt mer än att patienten blir "snäll", dvs lätthanterlig för vården, men eventuellt neddrogad till ett kolli." Inte exakt citerat, men andemeningen i alla fall.

Epilepsimedicin kallas numera för "snällmedicin". Läkaren skriver ut den till upprörda patienter utan att undersöka eventuella somatiska eller neuropsykiatriska orsaker till affekten. T ex är det vanligt att odiagnosticerade ADHD-människor "drabbas av" epilepsimedicin.

Jag vill drabbas av Ikto !! nää men skämt o sido, kände världens adhdlindring, om man kan utrycka det så, samt stark ångestlindring.

Är det några andra som känt att deras adhdbesvär lindras med Ikto?
Vad har fancluben för åsikter kring detta, magkänslan säger att största delen av brukarna av ikto, iaf på flashback, använder de som ångestlindrande. O
Citera
2011-05-29, 12:38
Medlem
lingontutas avatar
Jag har tolerans så in i helvete mot ikto nu, 6-10mg gör knappt något för mig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in