2010-08-27, 17:28
Medlem
Tjena!

Man googlar "Rivotril" och får massa träffar på flashbacks drogtrådar, stabilt, hehe.

Som jag förstått det så är Iktorivil & Rivotril samma sak?

Det är så att jag åkte på en jävligt otäck panikattack för en månad sen när jag var på Magaluf, festade hårt, 6:e dagen tog jag det lite lugnare då sade det bara *pang* fullständig panikattack (har jag förstått i efterhand, första gången jag upplevde nåt sånt). Fick väl alla symptom man kan få och det var en fruktansvärd upplevelse. I alla fall, fick jag Rivotril utskrivet när jag lämnade sjukhuset.

Ni verkar jäkligt kunniga, så tänkte bara höra lite. Är det "rätt" tablett att få utskriven för panikångest? Man läser mest om att det är för epilepsi.

Hur ska jag ta den vid panikattack? Är det under tungan som gäller? Hur snabbt börjar den verka? Verkar den förebyggande mot panikångest om man tar den eller fungerar den mest om man tar den vid själva attacken?

Jävligt drygt, för jag levde normalt i en månad efter att jag kom hem (behövde inte ta några piller alls), sen fick jag en attack här hemma och nu är allt helt fucked.

Vet inte vad skiten kostar i Sverige men där gick man till ett lokalt apotek och hämta ut ett paket för 2,56 €. Kändes riktigt skumt.

Som ni förstår är inte mitt mål att börja ta dem för upplevelsen skull, utan för att palla vardagen och eventuell behandling. Hoppas ni har förståelse ändå!

Simma lugnt!
Citera
2010-08-28, 14:05
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A_Bateman
Tjena!

Man googlar "Rivotril" och får massa träffar på flashbacks drogtrådar, stabilt, hehe.

Det är så att jag åkte på en jävligt otäck panikattack för en månad sen när jag var på Magaluf, festade hårt, 6:e dagen tog jag det lite lugnare då sade det bara *pang* fullständig panikattack (har jag förstått i efterhand, första gången jag upplevde nåt sånt). Fick väl alla symptom man kan få och det var en fruktansvärd upplevelse. I alla fall, fick jag Rivotril utskrivet när jag lämnade sjukhuset.

Ni verkar jäkligt kunniga, så tänkte bara höra lite. Är det "rätt" tablett att få utskriven för panikångest? Man läser mest om att det är för epilepsi.

Hur ska jag ta den vid panikattack? Är det under tungan som gäller? Hur snabbt börjar den verka? Verkar den förebyggande mot panikångest om man tar den eller fungerar den mest om man tar den vid själva attacken?

Jävligt drygt, för jag levde normalt i en månad efter att jag kom hem (behövde inte ta några piller alls), sen fick jag en attack här hemma och nu är allt helt fucked.

Vet inte vad skiten kostar i Sverige men där gick man till ett lokalt apotek och hämta ut ett paket för 2,56 €. Kändes riktigt skumt.

Som ni förstår är inte mitt mål att börja ta dem för upplevelsen skull, utan för att palla vardagen och eventuell behandling. Hoppas ni har förståelse ändå!

Simma lugnt!

Iktorivil & Rivotril är samma sak.

Ja det är rätt tablett du fått, alla benzo är ångestdämpande och dom funkar olika bra på alla...för mig så funkar Xanor bäst för en panikattack men Iktorivil funkar bra också. Anledning att den skrivs ut till folk med epilepsi är för att den är väldigt muskelavslappnande, kanske någon annan anledning också?

Får du en panikattack så tugga på den och svälj så slår dom lite fortare, börjar verka efter ca 20 min (olika, och slår snabbare på tom mage). Ja äter du dom varje dag så motverkar det attacker, men lider man av kraftiga panikattacker och får dom ofta så kan det ju ändå hända att man får en attack fast man tagit ikto tidigare på dagen och då får man fylla på...men det låter inte som att du lider av den gradens panikattacker.
Citera
2010-09-04, 09:51
Medlem
Abzints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A_Bateman
Tjena!

Simma lugnt!

nåt sånt hände mig med provat det mesta men runt 40 mg sobril släpper skiten och har provat de mesta, stess hjälpte lie med menn annara inget. om du inte trycker i dej xanor för att sova på och blir bakflöddrad då behövs inget dagen efter.
Citera
2010-09-08, 00:22
Medlem
Soulsamples avatar
Vad tycker ni om den ångestdämpande effekten av Ikto jämfört med Xanor? Jag vet att Ikto huvudsakligen är emot epilepsi men den har även en viss ångestdämpande effekt.
Citera
2010-09-18, 17:19
Bannlyst
Jo de är bra, jag joinar gärna fancluben jag med. Har nyss fått besked att jag kommer få dessa utskrivna många år framåt mot muskelkramper men det har jag diazepam till också. Sen ångesten är de grymbra mot. Har remeron men sa jag hade ångest med, det är inte så vanligt har jag förstått att det skrivs ut iktoviril..
Citera
2010-09-19, 00:21
Medlem
Nej, sant. Det är i majoritet till epileptiker/muskelsjuka utan missbrukarhistorik. Ännu större chans om man lider av ångest i samband med detta.

Med missbrukarhistorik - som jag fick efter att jag urinerat positivt på cannabis och heroin 1 gång i December -09, och sen aldrig mer - så får man 5-15mg Sobril dagligen, såvida man lider av morbid ångest.
Citera
2010-09-19, 02:16
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsample
Vad tycker ni om den ångestdämpande effekten av Ikto jämfört med Xanor? Jag vet att Ikto huvudsakligen är emot epilepsi men den har även en viss ångestdämpande effekt.

Inget slår ju xanor där gällande styrkan i den ångestdämpande effekten. Dock funkar klonazepam bra om man inte har speciellt stark ångest, sen har den mycket längre effekttid om det nu skulle räcka.
Citera
2010-09-19, 19:00
Bannlyst
Har några ikto 0.5 mg. Hur många bör jag ta för att få ett chillrus?

Har ingen tolerans.
Citera
2010-09-19, 19:03
Medlem
TjackadHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockbroker

Har ingen tolerans.

Pröva med 2mg först, och fyll sedan på med 1mg åt gången om du inte är nöjd.
Citera
2010-09-19, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TjackadHamster
Pröva med 2mg först, och fyll sedan på med 1mg åt gången om du inte är nöjd.

Körde 1mg + knappt 1mg sub (minimal lina).
Citera
2010-09-19, 19:21
Medlem
TjackadHamsters avatar
Citat:
Körde 1mg + knappt 1mg sub (minimal lina).

Lär inte spela så stor roll på toleransen tror jag (eller ökar den så drastiskt på någon dag?), men börja med 2-3mg skulle jag säga.
Citera
2010-09-19, 22:47
Medlem
Citat:

Har ingen tolerans.
Droppa 4mg så blir du chill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in