2010-03-05, 14:38
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ughen
Kommit fram till en möjlig lösning mot tolerans problematiken som jag nämnt tidigare i tråden o vill gärna ha svar om vad ni tror o tycker om följande.

Käkar för tillfället 4 mg Ikto om dagen och är rädd för att utöka en tolerans så att jag inte inom snar framtid får ut lika mycket utav 4 mg Ikto , vilket lär bli fallet om jag inte hittar på någon lösning för att stoppa/mildra toleransökningen.

Så fick idag Lyrica utav min far som lider av samma symptom som mig och tänker testa att ta 300 mg Lyrica varje morgon i 7 dagar och sen återgå tillbaka till Ikto.

Tror ni jag klarar mig på bara 300 mg Lyrica utan att få abstinensbesvär i en vecka utav Ikton , samt om det nu skulle funka att vara utan Ikto med hjälp utav Lyrica i en vecka , tror ni att jag skulle mildra toleransen så att säga på Ikton??

Svar skulle uppskattas enormt

M-v-H

Hur länge har du ätit, vilken dos om dagen(ungefär) och har du käkat mycket benso förut(alltså om du använt några "extraliv" och på så sätt blir fysiskt beroende snabbare)?
Citera
2010-03-05, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Hur länge har du ätit, vilken dos om dagen(ungefär) och har du käkat mycket benso förut(alltså om du använt några "extraliv" och på så sätt blir fysiskt beroende snabbare)?

Hade först Xanor 3 mg dagligen men tog oftast bara 2 mg i 8 veckor men böt sen till Ikto 6 mg om dagen men tar som sagt 4 mg per dag , Ikto har jag ätit i snart 4 veckor..

Visst har tagit Benso typ i 2 olika perioder tidigare så 2 liv är förbrukade kan man säga.
Första perioden var när jag var 17 o då var det bara en period på ca 5 veckor , kände inte ens av någon AT , andra vid 23 år ålder och den höll på i över ett år med dagligt intag och oj helvete vilket AT
hade iofs använd MYCKET kokain under samma period (Daglig basis) samt Alkohol och det slutade tvärt med ett 2 årigt fängelse straff och nu för 3 månader sen blev jag frigiven och har fått benso utskrivet mot mina besvär.

Hoppas det svarar på din fråga , M-v-H
Citera
2010-03-05, 14:57
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Hade först Xanor 3 mg dagligen men tog oftast bara 2 mg i 8 veckor men böt sen till Ikto 6 mg om dagen men tar som sagt 4 mg per dag , Ikto har jag ätit i snart 4 veckor..

Visst har tagit Benso typ i 2 olika perioder tidigare så 2 liv är förbrukade kan man säga.
Första perioden var när jag var 17 o då var det bara en period på ca 5 veckor , kände inte ens av någon AT , andra vid 23 år ålder och den höll på i över ett år med dagligt intag och oj helvete vilket AT
hade iofs använd MYCKET kokain under samma period (Daglig basis) samt Alkohol och det slutade tvärt med ett 2 årigt fängelse straff och nu för 3 månader sen blev jag frigiven och har fått benso utskrivet mot mina besvär.

Hoppas det svarar på din fråga , M-v-H

Ojdå, jo jag skulle nog säga att du rätt säkert är fysiskt beroende(hade vart konstigt annars). Det som är positivt är att klonhazepam har ÄVLDIGT mycket lättare AT än vad alprazolam har. Jag tror nog att du skulle må väldigt mycket bättre om du led dig igenom en vecka med dom doserna lyrica du snackat om som hjälp. Jag skulle nog dock ha några fjärdedels iktos liggandes(om det är 2mg då) som du kan ta en av OM det skulle bli alldeles för jävligt.

Lycka till!
Citera
2010-03-05, 15:11
Medlem
Citat:
Ojdå, jo jag skulle nog säga att du rätt säkert är fysiskt beroende(hade vart konstigt annars). Det som är positivt är att klonhazepam har ÄVLDIGT mycket lättare AT än vad alprazolam har. Jag tror nog att du skulle må väldigt mycket bättre om du led dig igenom en vecka med dom doserna lyrica du snackat om som hjälp. Jag skulle nog dock ha några fjärdedels iktos liggandes(om det är 2mg då) som du kan ta en av OM det skulle bli alldeles för jävligt.

Lycka till!

Okej stort tack för svar , vad tror du om toleransen i fråga om jag nu skulle klara av en Iktofri vecka , skulle dom funka bättre igen efter en veckas uppehåll då ?

M-v-H
Citera
2010-03-05, 15:37
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Okej stort tack för svar , vad tror du om toleransen i fråga om jag nu skulle klara av en Iktofri vecka , skulle dom funka bättre igen efter en veckas uppehåll då ?

M-v-H

Bättre skulle det ju helt klart funka då nivåerna av klonazepam i ditt blod kommer börja gå stadigt neråt såfort du inte tillför mer än vad som försvinner. Men det tar några veckor till att få bort det mesta(absolut med långtidsverkande bensos som klonazepam och diazepam).
Citera
2010-03-05, 16:00
Medlem
Citat:
Bättre skulle det ju helt klart funka då nivåerna av klonazepam i ditt blod kommer börja gå stadigt neråt såfort du inte tillför mer än vad som försvinner. Men det tar några veckor till att få bort det mesta(absolut med långtidsverkande bensos som klonazepam och diazepam).

Okej Tack , det var lite det jag är ute efter , för Ikto är den medicin som är till för mig om man säger så funkar utmärkt mot mina symptom , så vill ju såklart att min medicin ska funka utan att toleransen förstör det , därför är jag på jakt hela tiden efter knep för att behålla lägsta möjliga dos för välmående.

Hoppas Detta ``experiment´´ kan funka , håll tummarna o må väl - mvh

Kom gärna med alternativa metoder
Citera
2010-03-05, 18:10
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Okej Tack , det var lite det jag är ute efter , för Ikto är den medicin som är till för mig om man säger så funkar utmärkt mot mina symptom , så vill ju såklart att min medicin ska funka utan att toleransen förstör det , därför är jag på jakt hela tiden efter knep för att behålla lägsta möjliga dos för välmående.

Hoppas Detta ``experiment´´ kan funka , håll tummarna o må väl - mvh

Kom gärna med alternativa metoder

En bra sak du skulle kunna göra sen är att köra 4dagar per vecka t.ex. På så sätt kan du hålla nere mängden klonazepam lite bättre(men tvekar på att det inte skulle öka ändå, bara mycket saktare). Jag körde detta ett par månader när jag hade väldiga problem med sömnen, käkade 2 eller mazimalt 4mg klonazepam 3-5 dagar i veckan.
Citera
2010-03-05, 19:39
Medlem
Citat:
En bra sak du skulle kunna göra sen är att köra 4dagar per vecka t.ex. På så sätt kan du hålla nere mängden klonazepam lite bättre(men tvekar på att det inte skulle öka ändå, bara mycket saktare). Jag körde detta ett par månader när jag hade väldiga problem med sömnen, käkade 2 eller mazimalt 4mg klonazepam 3-5 dagar i veckan.

Okej tack , ska prova mig fram

Vill ju bara att det ökar så sakta det bara går !

Tog Första Lyrican Idag o har inte känt av något behov av att ta en Ikto
Sen får vi se hur det känns imorn ?

Skriver o berättar sen , Må Bäst !!
Citera
2010-03-06, 22:05
Medlem
Citat:
Okej tack , ska prova mig fram

Vill ju bara att det ökar så sakta det bara går !

Tog Första Lyrican Idag o har inte känt av något behov av att ta en Ikto
Sen får vi se hur det känns imorn ?

Skriver o berättar sen , Må Bäst !!

Ja dag två då , tog 300 mg Lyrica i morse och kommer att klara av en Iktofri dag idag

Känns lite konstigt men inte farligt alls , tror de mest psykiskt ?

Får se hur dag tre blir imorn , hör av mig o berättar om nån nu ens e intresserad men kör mitt lilla experiment mot att försöka hålla toleransen så låg som bara möjligt , målet nu är en Vecka utan Ikto helt med hjälp av Lyrica ...

M-v-H
Citera
2010-03-07, 17:31
Medlem
Citat:
Ja dag två då , tog 300 mg Lyrica i morse och kommer att klara av en Iktofri dag idag

Känns lite konstigt men inte farligt alls , tror de mest psykiskt ?

Får se hur dag tre blir imorn , hör av mig o berättar om nån nu ens e intresserad men kör mitt lilla experiment mot att försöka hålla toleransen så låg som bara möjligt , målet nu är en Vecka utan Ikto helt med hjälp av Lyrica ...

M-v-H

Dag 3 , Fotfarande utan Ikto

Känns ungefär likadant som i går lite oroligt bara men Lyrica ger sin effekt o motverkar det som skulle ha kommit om jag inte hade tagit Lyrica ..

Hoppas detta håller en vecka nu ?
Citera
2010-03-07, 17:35
Medlem
tja, ska på pissprov nu i veckan så är tacksamt för svar fortast möjligt. nån som e kunnig om ikto? käkade 10 iktrovil 2mg, för ungefär tre veckor sedan. hinner ja bli ren? vad måste ja göra för att bli ren
Citera
2010-03-07, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenkebab
tja, ska på pissprov nu i veckan så är tacksamt för svar fortast möjligt. nån som e kunnig om ikto? käkade 10 iktrovil 2mg, för ungefär tre veckor sedan. hinner ja bli ren? vad måste ja göra för att bli ren

Om det var 3 veckor sen du åt detta och ska ha pissprov i veckan då har det ju gått lite mer än 3 veckor så det ska vara hur lungt som helst

Finns iofs folk som varit positiva 3 veckor senare efter intag , men då har det varit ett långvarit bruk dagligen i månader , för din del så ska det vara lungt !?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in