Citat:
Ursprungligen postat av -198
Spänd käke har jag varit med om, även lite svag huvudvärk efteråt. Men inga "Starka" som du säger.
Till alla: Sluta skriva om era "monsterdoser" på 60+ mg. Nån gång är det nån nying som kommer hit och läser och tror då att en normal dos ligger på just 60+ mg. Då slutar det på psyket och det står i varenda jävla tidning.
Sen så kommer det några fjortisar och startar en "stopa4homet.nu" som endast skriker "STOPPA DÖDSDROGEN! DEN DÖDADE VÅRAN KNULLKOMPIS ROBIN!"
Detta leder till att 15000 inkompetenta svenskar skriver på listan som i sin tur leder till att våra ännu mer inkompetenta lagmakare illegaliserar denna underbara drog.
Så lugna ner er grabbar och eventuella tjejer. Varför kan ni inte bara mysa på <30 mg doser?
väldigt sant faktiskt. 10 milligram är en bra nybörjardos. doser över 25 milligram är inte för personer utan stor erfarenhet av LSD eller svamp. doser över 50 milligram är enbart för personer med erfarenhet av DMT eller liknande kraftig psykedelia. Kan bli väldigt psykotiskt och vad som helst kan i princip hända.
Många gör misstaget och tror att det blir skönare/roligare desto högre dos man tar, men det stämmer inte. Skillnaden är framför allt att det blir mer okontrollerbart och att det är större risk att må dåligt när man tar en större dos.
Det var samma sak med DXM alla skrev om doser på 1 gram och 1,5 gram. Själv hade jag tagit dxm någonstans mellan 200 och 300 gånger och aldrig tagit doser över 1,25 gram. Så kommer det någon fjortis till flashback och läser om alla som drömt om att de tagit doser över 2 gram och så tar de det som första dos. skulle säga att det var en blandning av felaktig information och extrem oansvarslöshet som gjorde dxm olagligt.
Citat:
Ursprungligen postat av when
jagtycker inte du ska gämföra DXM med 4-ho-met faktiskt. Jag tycker detvar ganska bra att DXM blev klassat, den var ju ändå väldigt skadligenligt vad dom flesta sa. Både fysiskt och psykiskt.
Men däremot så har jag aldrig hört nån säga att 4-ho-met givit några biverkningar direkt som man ska vara orolig över.
4-ho-met är nice!

"den var ju ändå väldigt skadlig enligt vad dom flesta sa", mycket säkert källa. dxm var en av de få lagliga drogerna som det finns mycket forskning om. Dxm är väldigt säkert så länge man håller sig till mänskliga doser.
4-ho-met har man ingen aning om vad det har för några biverkningar. finns inte en enda studie om det faktiskt, medans det finns över tusen studier om dxm.