Citat:
Ursprungligen postat av when
Det låter som om du är en ensam person som inte har några vänner som ringer till dig nån gång.
Men det har jag så därför ville jag ha råd om jag kan ha telefonen på och svara om någon ringer eller om den ska vara avstängd.
Haha, ja, du har säkert gjort en korrekt analys, allt är ju relativt och ställer jag mig mot en så populär person som du så har jag säkert inga vänner.
Själv upplever jag det som att jag har tillräckligt med vänner men för tillfället för lite tid att ägna med dem. I vilket fall så umgås jag inte med några individer som jag skulle behöva dölja eventuell påverkan inför, det skulle enbart kännas dumt, vi är toleranta i mitt kompisgäng.
Och själv ser jag det som ett måste att slå av mobiler och vanliga telefoner om jag ska ge mig ut på en resa i mitt undermedvetna, jag vill ju inte ligga och kämpa med att döda mitt ego för att plötsligt slitas tillbaka till en ännu mer förvirrad "verklighet" av någon form av larm som skriker i natten.
Samtala med vänner, om jag trippar själv, kan jag göra när jag kommit ner eller dagen efter, alternativt att jag ringer dem om lusten faller på snarare än tvärtom.
Men smaken är ju som baken, du finner kanske en trygghet i att vara kontaktbar 24/7, själv har jag inte det behovet.
Simma lungt.