Citat:
Ursprungligen postat av TrollkarlenLurifix
Det kan bero på många olika saker.
1. Folk ögonmåttar sina doser och skriver sedan ut dom på forumet som exakta uppvägda doser fast dom egentligen inte vet hur mycket dom tagit.
2. Dom har byggt upp tolerans för substansen så dom kan ta riktigt stora doser. (det kan ta flera veckor innan toleransen gått ur riktigt efter 1 tripp.)
3. När du trippat några gånger klarar du av att hantera allt starkare doser.
4. Alla alternativ tillsammans.
5. Ovanligt hög tolerans.
Ett exempel på nummer 4 är Asgarvar, han ögonmåttar sina doser, han säger att toleransen är ute efter max 5 dagar(dvs han tar sina trippar när han fortfarande har tolerans uppbyggd sedan förra trippen) och så är han erfaren efter många trippar. Därför kan ha ta så pass starka doser.
För er som tänker trippa första gången:
En lagom dos för första trippen är 15-25mg nästa gång kan du prova 30-40mg om den första gången gick bra.
Set and setting är det viktigaste att tänka på innan en tripp.
https://wiki.magiskamolekyler.org/Set_och_setting
Vänta länge mellan tripparna helst flera månader för att det ska bli så givande som möjligt, minsta tid är dock 1 månad för att vara säker på att toleransen har gått ur riktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av suum
Att vänta minst 1 månad är ju bara patetiskt. Jag har trippat flera helger i rad, alltså en fredag sen nästa fredag igen osv utan problem och utan någon som helst Tolerans.
Så skippa skitsnackat med att man måste vänta 1 månad.. Räcker med 5-7 dagar.
Om du väntar en månad ska du se att det färgar på mycket mer än när du tar en vecka efter, har du ens provat att hålla dig så länge? Av dina tidigare inlägg att döma så verkar du inte vara speciellt erfaren över huvud taget när det gäller den här drogen.
När du tar en tripp fast du har tolerans så kommer trippen att bli avsevärt mycket svagare, du kommer att känna känslan av att vara trippad men framförallt dom visuella effekterna och känslorna kommer att vara sämre/svagare, ibland kan dom vara så svaga att det nästan blir värdelöst trots dubbel dos.
Jag och flera andra personer har testat det här och vi är överens om det jag skriver, toleransen sitter i flera veckor om än svagt i slutet.
Men så handlar det inte bara om toleransen, en tripp är så mycket mera.
Om du trippar varje helg så kommer du att bli slut i skallen efter ett tag.
Du måste vila upp dig mellan tripparna och samla på dig nya saker att bearbeta under rusen, då blir tripparna så mycket mer givande.
När du trippat ett tag så kommer du att fatta vad jag menar.