2010-05-31, 02:57
Medlem
f000ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsker

....Kan slänga upp en guide till hur man betalar till prisman med Handelsbanken om någon vill....

Detta hade varit väldigt uppskattat utav mig
Citera
2010-05-31, 03:28
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f000l
Detta hade varit väldigt uppskattat utav mig

1. Logga in > Utlandsbetalning

2. Välj konto du vill betala ifrån

3. Registrera ny motagare

4. Namn: One-To-One Ltd (tror dock inte det spelar någon roll vad man skriver men jag ville vara på den säkra sidan)

5. På Gatuadress/Box skriver man:

One-To-One Ltd
The Belize Bank Limited
60 Market Square PO Box 364

6. På Ort skriver man Belize City

7. På Landkod väljer man: BZ Belize (plats 21 i listan uppifrån)

8. På Kontonummer/IBAN skriver du IBAN koden du fick i mailet (bara den övre raden, alltså XXXX XXXX XXXX)

9. På BIC/Nationellt Bank ID skriver du Swift Code, som du fick i mailet.

10. På Landkod väljer du Isle of Man - IM (plats 85 uppifrån)

11. På Valuta skriver du EUR

12. På Belopp skriver du så många euro som det kostar (tex. 16 ifall du ska beställa 100mg osv.)

13. På Utförandedatum klickar man på den lilla kalendern under rutan och tar närmast lediga datum (eller när man vill att pengarna ska sättas över)

14. På Betalningssätt väljer du EU-betalning/SEPA (annars express om du vill att de ska gå snabbare)

15. På Fördelning av avgifter kryssar man i "Avsändaren betalar endast Handelsbankens avgifter, normalfallet (SHA)."

OBS!!

16. I Meddelande till mottagare skriver du ditt Fyrsiffriga ordernummer efter "NR" (alltså NRxxxx, tex. NR4356 om ditt ordernummer är 4356) som står uppe till vänster i mailet från Prisman

17. Glöm inte att kontrollera att du har skrivit in ditt Ordernummer (Order number) i Meddelande till mottagare (detta är det viktigaste så de får vara med 2 ggr)

18. Skriv i ditt telefonnummer och mail längst ner (Bara banken som ser det ändå)

------------------------------------------------------------

19. Klicka på fortsätt
20. Godkänn villkoren
21. Klicka på utför
22. Kolla i Kommande i vänsterspalten och se att betalningen har kommit upp

Och nu är du färdig!

Får jag nåra Flashback-poäng nu?

Ps. Som tack för detta så skulle jag gärna vilja veta ifall DPT fortfarande är lagligt och vart man kan köpa i så fall, skicka gärna ett mail om du vet då det annars är OT.
Senast redigerad av fsker 2010-05-31 kl. 04:09.
Citera
2010-05-31, 04:55
Medlem
f000ls avatar
Citat:
Får jag nåra Flashback-poäng nu?

Enormt med kudos får du utav mig iaf Karman tar nog hand om resten
Citera
2010-05-31, 07:40
Medlem
xid0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangolid
Ja, jag tror väl egentligen också på 25mg. Får höra med mina medtrippare vad dom tycker om saken!

25mg kan vara rätt tungt för någon som aldrig tagit hallucinogener förut. Skulle nästan rekommendera 15mg om det är första gången så man får känna på vad 4-ho-met gör med huvudet; vad du ser är en sådan liten del för trippen. Även om du inte väljer att ordna en våg inför första gången så rekommenderar jag starkt en våg - annars skjuter du upp något oundvikligt du behöver.

Happy tripping.
Citera
2010-05-31, 08:35
Medlem
bewks avatar
Citat:
9. På BIC/Nationellt Bank ID skriver du Swift Code, som du fick i mailet.

10. På Landkod väljer du Isle of Man - IM (plats 85 uppifrån)

Vill bara påpeka att "Isle of Man" inte fungerar som landkod om man använder Nordeas internettjänst. Jag var tvungen att välja "Storbritannien" annars klagade valideringen på att "BIC/Swift inte matchar med landkod".

Vet inte om det är likadant för någon annan, men stöter ni på problemet så vet ni hur ni löser det
Tror egentligen räcker med att fylla i IBAN och Swift, men det kan ju vara lika bra att fylla i resten också.
Citera
2010-05-31, 09:52
Medlem
Whiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Bomba det, dvs lägg lämplig mängd på en bit hushållspapper som du rullar ihop och sväljer. På så vis slipper du känna smaken och får en lite mjukare start.
Kör nog på detta.
Känner mig inte så bekväm med att dra upp det i näsan. :P
Citera
2010-05-31, 10:24
Medlem
BillLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamble33
Tycker helt klart näsan är bättre, visst det svider lite men inte farligt alls.
Det slår snabbare och man slipper vänta och bli nervös, utan istället börjar man asgarva helt plötsligt och när peaken slår känns det som att skjutas ut i rymden i ljusets hastighet. Man peakar snabbare och det är över snabbare, man hinner se allt och även starkare. Alltså mindre risk att snea enligt mig.
Kanske är en smaksak men jag kommer nog bara snorta.

Tycker att ruset blir något sämre - inte alls samma nivå av mysighet. Själv föredrar jag att bomba en del och snorta lite mindre efter en 15-20 minuter.
Citera
2010-05-31, 12:02
Medlem
nuplie22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillLee
Tycker att ruset blir något sämre - inte alls samma nivå av mysighet. Själv föredrar jag att bomba en del och snorta lite mindre efter en 15-20 minuter.

ska vara nasalt när det gäller 4-ho-met!

det är en så bra känsla när det bara kommer och sköljer över en, så slipper man ju fasta innan trippen också
Citera
2010-05-31, 12:38
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av While
Kör nog på detta.
Känner mig inte så bekväm med att dra upp det i näsan. :P
Det låter bra. Som sagt är det en väldigt snäll och enkel administreringsmetod som fungerar väldigt bra för så väl 4-HO-MET som många andra droger.

Se bara till att du har ett glas vatten eller liknande till hands när du ska svälja bomben, för det blir ofta lite svårt att svälja en pappersboll om man är torr i munnen.
Citera
2010-05-31, 16:00
Medlem
f000ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bewk
Vill bara påpeka att "Isle of Man" inte fungerar som landkod om man använder Nordeas internettjänst. Jag var tvungen att välja "Storbritannien" annars klagade valideringen på att "BIC/Swift inte matchar med landkod".

Vet inte om det är likadant för någon annan, men stöter ni på problemet så vet ni hur ni löser det
Tror egentligen räcker med att fylla i IBAN och Swift, men det kan ju vara lika bra att fylla i resten också.

Använder handelsbanken och samma problem uppstod för mig. Fast när jag bytte till Storbritannien så stod det istället att kontonumret var felaktigt. fast har kontrollerat så att det är rätt.. Hände samma sak för dig eller? någon som vet vad som kan tänkas vara fel.
Citera
2010-05-31, 16:30
Medlem
simonpimonpoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nuplie22
ska vara nasalt när det gäller 4-ho-met!

det är en så bra känsla när det bara kommer och sköljer över en, så slipper man ju fasta innan trippen också
Varför skall man behöva fasta? Det kommer fan snabbare för mig om jag har ätit en redig lunch innan.
Citera
2010-05-31, 17:50
Medlem
Citat:
Glöm inte att upprepat (och regelbundet?) intag kan leda till muskelsönderfall som, om jag inte missminner mig, kan leda till att levern pajar och att man slutligen dör... Vet å andra sidan inga rapporter om detta eller hur mycket man behöver inta och under hur lång tid men har en känsla av att ifall man trippar 2ggr/månad så ska de nog vara filbunke

Var har du läst detta? Både muskelsönderfall, leverskador och inte minst döden känns som något som alltid är bra att vara lite extra vaksam på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in