2010-01-23, 05:34
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Andra frgan: psykedelia verlag skadar inte din kropp alls.

Det beror p vad fr hallucinogen du frtr, och i vilket mngd. En normal dos svamp eller LSD ska vara lugnt. Sen s finns det ju andra hallucinogener som t.ex. Datura som definitivt kan skada kroppen.

4-ho-met har inte blivit testat ordentligt, s det r svrt att veta om det kan ge en ngra fysiska skador. Men i regel s r det precis som du sger, hallucinogener brukar inte vara fysiskt skadliga, framfrallt inte serotogena hallucinogener.

Sen s kan det bli farligt om man blandar hallucinogener med en MAOI (Monoamine oxidase inhibitor). Det kan t.ex. leda till serotonergt syndrom, vilket man kan d av om man inte fr behandling.
Citera
2010-01-23, 05:50
Medlem
ok, tackar fr svar.. ven idrottsmn som jag vill ju trippa..
Citera
2010-01-23, 07:14
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weezyftw
ok, tackar fr svar.. ven idrottsmn som jag vill ju trippa..

Lycka till med ditt trippande. 4-ho-met tror jag r en bra hallucinogen att brja med, d det, iaf inte fr mig, ger samma, i brist p bttre ord, "mindfuck" som man kan f av t.ex. Svamp och LSD.
Citera
2010-01-23, 08:04
Medlem
File Edit Views avatar
Citat:
Ursprungligen postat av File Edit View
Flera personer verkar ha ftt symptomen HPPD efter intag av 4-ho-met.

http://wiki.magiskamolekyler.org/HPPD
http://sv.wikipedia.org/wiki/Halluci...ption_disorder

Citat:
Ursprungligen postat av Phiber
Klla?
Lst om ett flertalet personer som rkat ut fr detta, bara hr p flashback r det en hel del.
Bara hr om dagen sg jag att flera personer skrev att dom var drabbade i en trd om HPPD i den hr avdelningen.
Du br inte ha ngra problem att hitta. :=)
Citera
2010-01-23, 10:07
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av File Edit View
Lst om ett flertalet personer som rkat ut fr detta, bara hr p flashback r det en hel del.
Bara hr om dagen sg jag att flera personer skrev att dom var drabbade i en trd om HPPD i den hr avdelningen.
Du br inte ha ngra problem att hitta. :=)

Jag har ftt en del perceptionsfrndringar. Jag ser ibland mnster som liknar de jag fick nr jag trippade, allts "lider jag" av HPPD. Turligt nog s r det inget jag vanligtvis lgger mrke till och r drfr inget som str mig. Trots det s blir det nog inget mer 4-ho-met fr mig.
Citera
2010-01-23, 13:36
Medlem
adagios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
Jag har ftt en del perceptionsfrndringar. Jag ser ibland mnster som liknar de jag fick nr jag trippade, allts "lider jag" av HPPD. Turligt nog s r det inget jag vanligtvis lgger mrke till och r drfr inget som str mig. Trots det s blir det nog inget mer 4-ho-met fr mig.
Efter hur mnga trippar "kom" det?
Citera
2010-01-23, 14:48
Medlem
en.frukt.om.dans avatar
det hr med HPPD:strningarna lter ju jvligt trist
hur r det om man jmfr med andra droger?

Kan det bero p att mnga anvder 4-ho-met eftersom det r lagligt? Allts att risken fr HPPD inte r strre p denna RC n andra RC:s?

EDIT: Skulle det inte vara frnt med en 4-ho-met-"Frequently Asked Questions"? Mnga frgor som dyker upp nu har mnga gnger redan stllts och svarats p. Ngon som knner sig manad?
Senast redigerad av en.frukt.om.dan 2010-01-23 kl. 14:53.
Citera
2010-01-23, 14:53
Medlem
en.frukt.om.dans avatar
urskta dubbelpost

internet brkar med mig.
Citera
2010-01-23, 14:54
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adagio
Efter hur mnga trippar "kom" det?

Tre :/
Citera
2010-01-23, 19:50
Medlem
svampen211s avatar
Hur lng tid tar de innan det kickar igng om man bombar och hur lnge sitter de i? peace
Citera
2010-01-23, 20:45
Medlem
Shikakus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Hur lng tid tar de innan det kickar igng om man bombar och hur lnge sitter de i? peace

10, 15 minuter kanske. Hller i lite lngre n nasalt s skulle sga 6 timmar ungefr.
Citera
2010-01-23, 22:07
Medlem
BillLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope

Jag trodde en av kriterierna fr HPPD var att man led ganska mycket av det, att det strde det vardagliga livet etc. Tror inte det riktigt rknas som HPPD om det inte gr det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in