2009-12-01, 21:59
Medlem
En fråga asså va fan är peaking och body loud Jag har provat hallucinogener men jag har ta mig fan alldrig hört dom orden förr asså ursäka om jag frågar.

De skulle va extra snällt om nån skulle kunna skriva en lista om olika ord som har med hallucinogen skulle vara grymmt snäll så man slipper se ut som ett frågetecken vara gång man stöter på sånna ord på Fb

Tack i förhand
Citera
2009-12-01, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenurban
En fråga asså va fan är peaking och body loud Jag har provat hallucinogener men jag har ta mig fan alldrig hört dom orden förr asså ursäka om jag frågar.

De skulle va extra snällt om nån skulle kunna skriva en lista om olika ord som har med hallucinogen skulle vara grymmt snäll så man slipper se ut som ett frågetecken vara gång man stöter på sånna ord på Fb

Tack i förhand

Peak = Den intensiva delen av ruset.
Bodyload = "Generally, body load is an unpleasant physical sensation that is difficult to describe either in terms of other sensations or in its specific location. (It is usually an "all-over" or "everywhere" sensation, except when accompanied by nausea, as noted below."

Lär dig att använda internet.
Citera
2009-12-01, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajbersimon
Peak = Den intensiva delen av ruset.
Bodyload = "Generally, body load is an unpleasant physical sensation that is difficult to describe either in terms of other sensations or in its specific location. (It is usually an "all-over" or "everywhere" sensation, except when accompanied by nausea, as noted below."

Lär dig att använda internet.

Haha tackar
Citera
2009-12-01, 22:19
Medlem
nuplie22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chirico
om jag förstått saken rätt (jag är inte kemist, biolog eller läkare) så påverkar inte 4-ho-met serotoninet, men det verkar på serotoninreceptorerna på ett liknande sätt så att man får en liknande upplevelse.

någon som vet mer säkert?

Vad måste drogerna påverka för att man ska få serotonergt syndrom då? Har inte fattat det där än.
Citera
2009-12-01, 23:33
Medlem
Narviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chirico
om jag förstått saken rätt (jag är inte kemist, biolog eller läkare) så påverkar inte 4-ho-met serotoninet, men det verkar på serotoninreceptorerna på ett liknande sätt så att man får en liknande upplevelse.

någon som vet mer säkert?
Citat:
Ursprungligen postat av nuplie22
Vad måste drogerna påverka för att man ska få serotonergt syndrom då? Har inte fattat det där än.
I princip alla hallucinogener fungerar genom att sätta sig på vissa specifika serotoninreceptorer och ej genom att påverka sorotonin direkt, precis som chirico skrivet.

Tyvärr ger detta samma effekt som om serotonin skulle sätta sig på den receptorn och serotonergt syndrom är en möjlighet. Om ni läser på wiki så ser ni att LSD kan orsaka serotonin storm. LSD sätter sig på receptorerna och frisätter ej själv serotonin, precis som metocin.

Med detta vill jag säga att MDMA + metocin kan ge serotonin storm, risken är dock antagligen inte märkbart störra än vid hippie eller candyflipping.

http://en.wikipedia.org/wiki/Serotonin_syndrome
Citera
2009-12-01, 23:34
Medlem
nuplie22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narvik
I princip alla hallucinogener fungerar genom att sätta sig på vissa specifika serotoninreceptorer och ej genom att påverka sorotonin direkt, precis som chirico skrivet.

Tyvärr ger detta samma effekt som om serotonin skulle sätta sig på den receptorn och serotonergt syndrom är en möjlighet. Om ni läser på wiki så ser ni att LSD kan orsaka serotonin storm. LSD sätter sig på receptorerna och frisätter ej själv serotonin, precis som metocin.

Med detta vill jag säga att MDMA + metocin kan ge serotonin storm, risken är dock antagligen inte märkbart störra än vid hippie eller candyflipping.

http://en.wikipedia.org/wiki/Serotonin_syndrome

Okej tack för infon. Tror inte det är värt att testa det, har fått "susningar" i huvet förut och nojat. Håller mig till testade blandningar eller till en drog i taget.
Citera
2009-12-01, 23:37
Medlem
Schlaktarnns avatar
Vad har hänt med djurfoder? Har han lagt ner sin försäljning?
Citera
2009-12-01, 23:38
Medlem
Narviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn
Testa en lite simplare stavning. De har tagit bort en bokstav.
Citera
2009-12-01, 23:40
Avstängd
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn

Testa att skriva jurfoder istället.
Citera
2009-12-02, 02:44
Medlem
youlaugh.s avatar
Prisman skulle ju få in den 30e, nu är det 2a dec och dom har inte upptaderat om någonting.
Någon som vet vad som händer eller?
Citera
2009-12-02, 03:29
Medlem
nuplie22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youlaugh.
Prisman skulle ju få in den 30e, nu är det 2a dec och dom har inte upptaderat om någonting.
Någon som vet vad som händer eller?

Verkar vara riktigt populärt nu, PM sålde väl slut sitt på ett par dagar bara när dom fick in nytt.
Citera
2009-12-02, 12:36
Medlem
Ajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nuplie22
Verkar vara riktigt populärt nu, PM sålde väl slut sitt på ett par dagar bara när dom fick in nytt.

Jasså?
Tur man beställde i tid till prisman då
"Confirmed" på ordern där iaf men inte skickat jag tror nog att deras levereans blivit försenad

Bara spekulationer dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in