2009-10-29, 21:28
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamooshka
Ingen vet exakt, är du så stressad med att trippa igen får du helt enkelt testa dig fram, men jag rekommenderar att vänta minst en vecka. För ett tag sen tog jag 50mg nasalt, och 7 dagar senare 25mg, vilket knappt gav mig någon effekt alls. Det finns folk i tråden som säger att dom trippar mer ofta än så, så jag tippar på att toleransen är väldigt individuell, och något svar på exakt hur mycket man behöver öka finns inte.

Det jag fått uppfattningen av. Väldigt svårt att hitta ett tydligt svar. Jag är lång & smal med hög förbränning och lätt påverkad så vi får väll se. Kör nog på idag och testar.
Citera
2009-10-29, 21:31
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Det jag fått uppfattningen av. Väldigt svårt att hitta ett tydligt svar. Jag är lång & smal med hög förbränning och lätt påverkad så vi får väll se. Kör nog på idag och testar.
Det är för att det inte finns något tydligt svar. Alla reagerar olika, en del kan trippa varannan dag, en del måste vänta i upp till två veckor.
Men precis som mamooshka säger är det aldrig bra att trippa för mycket, även om man rent fysiskt kan.
Citera
2009-10-29, 21:38
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Det är för att det inte finns något tydligt svar. Alla reagerar olika, en del kan trippa varannan dag, en del måste vänta i upp till två veckor.
Men precis som mamooshka säger är det aldrig bra att trippa för mycket, även om man rent fysiskt kan.

Är ju inte överdrivet lätt att veta vad som är för mycket när man endast prövat 1 hallucinogen 1 gång. Den första trippen vart inte överdrivet lyckad. För mycket folk, första gången för alla och ingen sitter. Därför vill jag göra om det, göra det bättre. Återkommer om jag inte hamnar i psykos.
Citera
2009-10-29, 21:46
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Är ju inte överdrivet lätt att veta vad som är för mycket när man endast prövat 1 hallucinogen 1 gång. Den första trippen vart inte överdrivet lyckad. För mycket folk, första gången för alla och ingen sitter. Därför vill jag göra om det, göra det bättre. Återkommer om jag inte hamnar i psykos.
Är inte heller överdrivet svårt att i alla fall få lite riktlinjer härifrån, bland annat. Skulle väl ta en halvtimme att bli hyfsat påläst.
Förmodligen kommer allt gå bra, och det var inte riktat till dig personligen, utan mer som en påminnelse till alla nytillkomna i tråden som jag förutsätter har läst igenom FAQ´s här i Hallucinogener.
Slänger in en smiley också för att visa att jag inte är sur
Citera
2009-10-29, 22:01
Medlem
OBWBs avatar
Hur är det med att ta 4-ho-met och sedan ta det några dagar senare? Är det skadligt för hjärnan eller kan man ta det en gång och sen 3 dagar vila och sedan ta igen? Hur är det med det där?
Citera
2009-10-29, 22:03
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OBWB
Hur är det med att ta 4-ho-met och sedan ta det några dagar senare? Är det skadligt för hjärnan eller kan man ta det en gång och sen 3 dagar vila och sedan ta igen? Hur är det med det där?
Det är ju precis det vi pratar om i inläggen ovanför.
Det är omöjligt att säga eftersom det inte finns några direkta studier, men hallucinogener är aldrig bra att ta för ofta.
Förmodligen är det oftast helt lugnt, men sök lite här på forumet så får du veta mer om riskerna vid psykadelikabruk, så får du avgöra om du tycker det är värt det
Citera
2009-10-29, 23:10
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Hur länge håller en tripp i sig om man tar en medel dos?
Citera
2009-10-29, 23:20
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv
Ca 3 timmar, 5-6 timmars afterglow för mig.
Citera
2009-10-29, 23:24
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Ca 3 timmar, 5-6 timmars afterglow för mig.

Ah okej, perfekt

Är det någon fara att dricka alkohol under afterglow?
Citera
2009-10-29, 23:25
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ah okej, perfekt

Är det någon fara att dricka alkohol under afterglow?
Vad jag vet är det inte farligt just kemiskt, men jag är inte så insatt i kemi. Jag använder ju trots allt ord som "kemiskt".
Men däremot kan jag inte tänka mig att det är vidare trevligt.
Citera
2009-10-29, 23:33
Medlem
Citat:

Jag skulle vilja säga 3-4 timmar med en kortare afterglow än vad abou_ sa.. men det är väl som med allt annat, det varierar väl, och det beror ju även på hur man definerar en "medeldos".
Citera
2009-10-30, 01:41
Medlem
BilboBus avatar
Tog kanske 40mg... funkade till 10% max om ens det en besvikelse alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in