2011-04-10, 02:12
Medlem
Disembowlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Hur tänker Disembowler är frågan?

Hur tänker du själv? Jag skriver om ett rykte jag hört på en fest om en målare i Norge?
2011-04-10, 04:27
Medlem
tokiigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disembowler
Hur tänker du själv? Jag skriver om ett rykte jag hört på en fest om en målare i Norge?

Ja precis, det var det som var felet.
2011-04-10, 13:45
Medlem
Har det någonsin funnits ett Flashback crew? Dvs alla här inne enas om ett gemensamt namn och sedan sprids det över hela världen via massiv bombing?
2011-04-10, 15:49
Medlem
MyteNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyskSvenskOrdbok
Har det någonsin funnits ett Flashback crew? Dvs alla här inne enas om ett gemensamt namn och sedan sprids det över hela världen via massiv bombing?

FBS fanns för några år sedan.. FlashBack Squad crew. Dock dog det ut ganska så snabbt med.
2011-04-11, 16:46
Medlem
Angels with style

Finns det någon som vet hur man kommer i kontakt med Angels with style (Helsingborg)
Tacksam för svar
2011-04-11, 17:22
Medlem
Ceasarss avatar
Lära sig måla graffiti från grunden?

Vill så gärna lära mig rita graffiti, hoppas någon kan hjälpa mig!

Jag är mest intresserad av att rita bra bokstäver, lite detaljer runt om, dock inga stora bilder som tar allt för lång tid. Jag är inte jättebra på att rita men jag är heller inte kass.

Jag vill ha hjälp med följande:
* Om det finns någon sida där man lär sig från grunden hur jag ritar bra bokstäver?
* Speciella pennor som är bra att börja med när jag övar? kanske inte spelar någon roll?
* Vad ska jag sedan ha för färg?

Länka gärna bra sidor! jag har skickat in några men tyckte inte dom var så bra.

Jag vill alltså lära mig från grunden och är oerhört tacksam om någon vill hjälpa mig!
2011-04-11, 17:25
Medlem
Narkotikovs avatar
Kolla runt på bilder och försök hitta inspiration, imitera eller ta delar av andras målningar. Försök dock helst få fram din egen stil.
Träningen är väl att måla, måla och måla. Tror inte att böcker, guider eller liknande kommer att hjälpa dig så speciellt mycket (om du inte syftar på böcker som tar upp perspektiv och liknande) men det finns säkert.
2011-04-11, 18:07
Medlem
Finns inte riktigt nån som kan avgöra om det är graffiti eller inte. Finns flera tusen individuella stilar.
Gäller att hitta sin egen, mitt tips, träna och rita bara.
2011-04-11, 18:19
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceasars

Jag är mest intresserad av att rita bra bokstäver, lite detaljer runt om, dock inga stora bilder som tar allt för lång tid. Jag är inte jättebra på att rita men jag är heller inte kass.

Kolla ihjäl dig på graffrullar, läs tidningar, kolla fotologar.

Under tiden köper du ett par tomma block och en penna (vanlig blyerts duger fint vid det här steget), sen nöter du. Börja med att kopiera saker men låt det inte gå överstyr utan försök hitta din egen stil.

HÅLL DET ENKELT I BÖRJAN!
2011-04-11, 20:21
Medlem
Beelzebobs avatar
Jag googlade på "Graffiti guide", och hittade en rätt schyst PDF-fil:
www.crimethinc.com/tools/downloads/pdfs/walls_are_alive.pdf

Det är väl strategitips och sådant, faktiskt riktigt intressant! Jag har aldrig rört en sprayburk i graffitisyfte, och kan inget om kulturen, så det var intressant läsning.
2011-04-11, 21:14
Medlem
Motherships avatar
Jag kan bara svara för hur det gick till när jag började.

Rita, rita, rita, rita
Häng med äldre graffare
Imitera, utveckla och övervinn andras stilar
Köp billigaste färgen till att börja med, testa olika caps (sprutmunstycken) jag gillar 5:56 och Spraymount (spraylim, blå burk)

Om du ställer dig och målar, så borde du komma över en spärr, där det känns som om du gör något bra, det behöver nödvändigt vis inte vara bra, men känslan är svinviktig.

Sätt inga random skitmålningar på någon vägg, varje sak du gör bör ha ett budskap, som genom form och färg förmedlar ett budskap om det så bara är din egen tagg..
2011-04-11, 21:49
Medlem
Ceasarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
Jag kan bara svara för hur det gick till när jag började.

Rita, rita, rita, rita
Häng med äldre graffare
Imitera, utveckla och övervinn andras stilar
Köp billigaste färgen till att börja med, testa olika caps (sprutmunstycken) jag gillar 5:56 och Spraymount (spraylim, blå burk)

Om du ställer dig och målar, så borde du komma över en spärr, där det känns som om du gör något bra, det behöver nödvändigt vis inte vara bra, men känslan är svinviktig.

Sätt inga random skitmålningar på någon vägg, varje sak du gör bör ha ett budskap, som genom form och färg förmedlar ett budskap om det så bara är din egen tagg..
Exakt! jag gör detta av ett budskap, det är därför jag känner att bokstäver är mest intressantast just nu

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in