2010-12-29, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhoFortyTwo
Jo burkar som det inte kommer färg ur är för jävliga, vilket påminner mig:

Var ute i natt och färgen var helt jävla skum, den täckte typ inte alls, var halvt genomskinlig och för jävlig kändes som om det inte var någon kraft i burkarna alls. Capsen strulade också, 3 stycken slutade funka, 2 orange fat caps och 1 new york fatcap (helt oanvänd) blev tvungen att använda en 1a till allt.

Vad var det som hände? Ganska säker på att jag hade skakat dom tillräckligt, kulorna flöt bra och när man skaka kändes inte färgen så där "fast" sen så var det problem med alla burkarna dom som var helt oanvända och dom som nästan var tomma.

Var det kylan eller vad? Var förresten Montana Black.
Antagligen kylan. Skulle göra en test-stencil igår med burkar som suttit ute i några månader.
Burkarna började trycka ut någon sorts leverpastej och jag var inte ens hungrig då.
2010-12-29, 15:21
Medlem
pappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
"Enligt åklagaren har 22-åringens tags från 3 januari 2009 till 18 augusti i år orsakat skador för i vart fall 276 794 kronor."

Slumpgenerator på sista kronorna där eller?

hahaha ja vemfan räknar i enkronor när det rör sig om hundratusentals spänn!?
2010-12-29, 15:22
Medlem
test1fys avatar
Citat:
Jo burkar som det inte kommer färg ur är för jävliga, vilket påminner mig:

Var det kylan eller vad? Var förresten Montana Black.

Hur förvarade du burkarna ute i kylan? Har du burkar i kylan för länge så blir det ju lägre tryck och färgen blir i princip oanvändbar, har dock inte varit med om att färgen blivit genomskinlig. Ha burkarna så nära kroppen som möjligt eller i en ryggsäck där du vet att de är varma, en ica-kasse på vintertid är inte att rekommendera.
2010-12-29, 15:24
Medlem
Schlaktarnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappi
hahaha ja vemfan räknar i enkronor när det rör sig om hundratusentals spänn!?

Ett försök till att försöka verka seriösa
2010-12-29, 17:17
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av APJ
Antagligen kylan. Skulle göra en test-stencil igår med burkar som suttit ute i några månader.
Burkarna började trycka ut någon sorts leverpastej och jag var inte ens hungrig då.

Leverpastej blev det inte, men det gurglade en hel del innan capsen tillslut gav upp...

Citat:
Ursprungligen postat av test1fy
Hur förvarade du burkarna ute i kylan? Har du burkar i kylan för länge så blir det ju lägre tryck och färgen blir i princip oanvändbar, har dock inte varit med om att färgen blivit genomskinlig. Ha burkarna så nära kroppen som möjligt eller i en ryggsäck där du vet att de är varma, en ica-kasse på vintertid är inte att rekommendera.

Jag förvarade dom i en presentbyrån kasse. Och med genomskinlig så var det som om färgen och strålen var så tunn att det knappt täckte, Det sprutade men det var knappt någon färg som kom ut.

Sen har jag inte tillgång till en ryggsäck just nu.

Jävla skit vinter, och det var inte ens kallt var fan bara -5!
2010-12-29, 18:14
Medlem
test1fys avatar
Citat:

Jag förvarade dom i en presentbyrån kasse. Och med genomskinlig så var det som om färgen och strålen var så tunn att det knappt täckte, Det sprutade men det var knappt någon färg som kom ut.

Sen har jag inte tillgång till en ryggsäck just nu.

Jävla skit vinter, och det var inte ens kallt var fan bara -5!

Eller hur, skulle vara skönt med några dagar sommar nu mitt i vintern. Skumt dock att burkarna börjar krångla redan vid -5! Här är det väl -20 på nätterna men då jag brukar ha mina cans i jackfickan går det utan problem. Däremot är det ju svinigt kallt om händerna.

Skulle ändå rekommendera att du har cansen så nära kroppen som möjligt, stoppa presentbyrån-kassen i jackan? Hur många burkar har du när du är ute? Om du kör stenciler (om jag inte minns fel var du mest inne på street art) så räcker det väl med 2-3 cans i jackan eller dylikt och sen stencilerna i en påse. Annars, racka en ryggsäck.

En metod jag brukar köra ibland är en tygpåse (då det är modernt och inte misstänksamt) med burkar (som jag tystat med magneter) inlindat i sjalar och tyg. Borde väl också funka med vantar, eller så stickar du rentav Montana Can-sturmpor

Hur länge hade du (burkarna) varit utomhus när dramat utspelade sig?
2010-12-29, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Gräs
Ches tiger som muren. Not.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.519307-22-aring-atalas-for-klotter

Varför berättar han allt detta för?
2010-12-29, 18:33
Medlem
pappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
Varför berättar han allt detta för?

han blev la trött på att sitta häktad som en konserv. dom flesta som suttit där förstår la att alla e inte av samma virke.
2010-12-29, 20:03
Medlem
köpte tidningen när jag åkte tåg, fanns bl.a 1 bild på massa FAU-tags. media-fame!
2010-12-29, 22:29
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Eller hur, skulle vara skönt med några dagar sommar nu mitt i vintern. Skumt dock att burkarna börjar krångla redan vid -5! Här är det väl -20 på nätterna men då jag brukar ha mina cans i jackfickan går det utan problem. Däremot är det ju svinigt kallt om händerna.

Skulle ändå rekommendera att du har cansen så nära kroppen som möjligt, stoppa presentbyrån-kassen i jackan? Hur många burkar har du när du är ute? Om du kör stenciler (om jag inte minns fel var du mest inne på street art) så räcker det väl med 2-3 cans i jackan eller dylikt och sen stencilerna i en påse. Annars, racka en ryggsäck.

En metod jag brukar köra ibland är en tygpåse (då det är modernt och inte misstänksamt) med burkar (som jag tystat med magneter) inlindat i sjalar och tyg. Borde väl också funka med vantar, eller så stickar du rentav Montana Can-sturmpor

Hur länge hade du (burkarna) varit utomhus när dramat utspelade sig?

hehe händerna stelnade, jag frös inte om dom men jag kände inte ett skit så. :P

Jag hade ca 6 burkar eller något, tror inte jag får plats med det i jackan, eller njo kanske men blir nog väldigt oskönt. Får vänta tills jag får tillbaka min rygga, då kan man väll ta en pet flaska med varmt vatten och lägga i så det blir någorlunda varmt där...

Och jo jag är väll inne mera på street art men kör inte så mycket stenciler utan typ eh...sånt här, vete fan hur man ska beskriva det...

Burkarna hade väll varit i kylan i vad... 10-20 minuter eller något åt det hållet, sen att jag medan jag målade la dom lutande mot en snöhög hjälpte nog inte...
2010-12-29, 23:45
Medlem
test1fys avatar
Citat:
hehe händerna stelnade, jag frös inte om dom men jag kände inte ett skit så. :P

Jag hade ca 6 burkar eller något, tror inte jag får plats med det i jackan, eller njo kanske men blir nog väldigt oskönt. Får vänta tills jag får tillbaka min rygga, då kan man väll ta en pet flaska med varmt vatten och lägga i så det blir någorlunda varmt där...

Och jo jag är väll inne mera på street art men kör inte så mycket stenciler utan typ eh...sånt här, vete fan hur man ska beskriva det...

Burkarna hade väll varit i kylan i vad... 10-20 minuter eller något åt det hållet, sen att jag medan jag målade la dom lutande mot en snöhög hjälpte nog inte...

Var nyss ute en runda och drog småbombade, var iofs en Auto-K burk men man kan säga att färgen blev ganska blek, lite genomskinlig. De första tagsen blev bra och så men efter 10 minuter så blev tagsen ganska bleka. Har iofs hänt mig förut kom jag på men aldrig tänkt på det så mycket. Nu hade jag inte burken i jackfickan eller intill kroppen utan i en plastkasse. Antar att du inte är så van att måla i vinterförhållanden, bor man i norra norrland så vänjer man sig med 20 minusgrader med bara gummihandskar

Slutsatsen är väl att vid vinterförhållanden sjunker trycket och färgen blir blekare och kan lätt börja krångla, man skall alltså förvara burkarna så varmt som möjligt när man är utomhus och skaka ordentligt för att få lite tryck i färgen.

Ja justja, du körde mest cartoons och sådant! Gillar dina alster starkt iaf. Är det måhända dina grejer på gatukonst.se-länken? Följer den bloggen ivrigt nämligen.
2010-12-29, 23:53
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Var nyss ute en runda och drog småbombade, var iofs en Auto-K burk men man kan säga att färgen blev ganska blek, lite genomskinlig. De första tagsen blev bra och så men efter 10 minuter så blev tagsen ganska bleka. Har iofs hänt mig förut kom jag på men aldrig tänkt på det så mycket. Nu hade jag inte burken i jackfickan eller intill kroppen utan i en plastkasse. Antar att du inte är så van att måla i vinterförhållanden, bor man i norra norrland så vänjer man sig med 20 minusgrader med bara gummihandskar

Slutsatsen är väl att vid vinterförhållanden sjunker trycket och färgen blir blekare och kan lätt börja krångla, man skall alltså förvara burkarna så varmt som möjligt när man är utomhus och skaka ordentligt för att få lite tryck i färgen.

Ja justja, du körde mest cartoons och sådant! Gillar dina alster starkt iaf. Är det måhända dina grejer på gatukonst.se-länken? Följer den bloggen ivrigt nämligen.

Sammanfattning: vintern suger. och ja det var mina, tackar för övrigt. Det jag gjorde i går natt hoppas jag dock att dom buffar, blev så för jävligt att jag skäms...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in