2009-05-05, 21:57
Medlem
teknosolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epiC_110"
jag har länge hållt på o letat efter den perfekta capen för detaljer, aldrig fattat riktigt hur Gauge o alla mina idoler lyckas få dom där ultimata linesen.. Tills jag för ett tag sen fick slut på mina ordinarie lvl 1 caps, testade då beltons superskinny (gold dot med en kona i). Detta resulterade i SJUKT tunna linjer utan att ens anstränga sig.. Jag blev överlycklig o min målning blev lyckad!

Har testat allt i stort sätt, stenciler, stencil-caps, maskeringstejp, skära i linesen (gå över med färgen under), needle o en jävla massa andra caps. Har kommit fram till att beltons superskinny är helt klart bäst iaf!

Så nu behöver ni inte gå igenom jungeln av caps längre.. Kan väl tillägga att jag målade med montana black, som jag förövrigt tycker är skönast för fina detaljer.. (har även testat dom flesta burkarna för just det här ändamålet, black är bättre än alien t.ex, det förväntar man sig inte!)
Kan också säga att superskinnyn är smaksak's favorit när det gäller tunna linjer
2009-05-05, 22:18
Medlem
Rullkardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theez
Vad vet Flashback om DMS då?

Sett ett flertal tags här i Göteborg av dom.
Sedan också en massa tags + målning av DMS i Alafors.

Någon som vet om dom hör ihop?

Kunde dom inte stannat i alafors då,..
2009-05-05, 22:41
Medlem
LarryKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666IKVSTR
så du gillar dome men inte punk`? dome är ju så dålig som nån bara kan bli

Hahaha! Killen med koll.
2009-05-05, 22:48
Medlem
parkråttas avatar
Den där beltoncapen som det snackas om är helt klart bra. Har man dessutom burk med lågt tryck och trycker capen lite bak, håller nära och drar snabbt (ni fattar galoppen) så blir det riktigt tunnt. Annars har jag fått jävligt "rena" (inget stänk) millimetertunna lines genom att bygga egen stencilcap av aluminiumet(?) som sitter runt stearinljus.
2009-05-05, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LarryKing
Hahaha! Killen med koll.
kan lova att jag har mera koll än dig
2009-05-05, 23:45
Medlem
A-sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666IKVSTR
kan lova att jag har mera koll än dig
och med det där inlägget bevisade du just att du inte har det minsta koll...
2009-05-05, 23:46
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarryKing
Hahaha! Killen med koll.
Koll? det är väl en smaksak?
2009-05-05, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A-side
och med det där inlägget bevisade du just att du inte har det minsta koll...
jasså, berätta mer!
2009-05-05, 23:58
Medlem
A-sides avatar
Knappast.
2009-05-06, 11:59
Medlem
Salpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epiC_110"
jag har länge hållt på o letat efter den perfekta capen för detaljer, aldrig fattat riktigt hur Gauge o alla mina idoler lyckas få dom där ultimata linesen.. Tills jag för ett tag sen fick slut på mina ordinarie lvl 1 caps, testade då beltons superskinny (gold dot med en kona i). Detta resulterade i SJUKT tunna linjer utan att ens anstränga sig.. Jag blev överlycklig o min målning blev lyckad!

Har testat allt i stort sätt, stenciler, stencil-caps, maskeringstejp, skära i linesen (gå över med färgen under), needle o en jävla massa andra caps. Har kommit fram till att beltons superskinny är helt klart bäst iaf!

Så nu behöver ni inte gå igenom jungeln av caps längre.. Kan väl tillägga att jag målade med montana black, som jag förövrigt tycker är skönast för fina detaljer.. (har även testat dom flesta burkarna för just det här ändamålet, black är bättre än alien t.ex, det förväntar man sig inte!)

Har också funderat över det här, du syftar alltså på "9013 SuperSkinny - vit/guld" från tex http://www.fatcap.se/?mc=null&c=3&g=6 ?
Senast redigerad av Salpeter 2009-05-06 kl. 11:59. Anledning: serskrivning
2009-05-06, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
Koll? det är väl en smaksak?
Exakt. Man behöver inte "veta någonting" för att komma med en subjektiv åsikt om någons stil. Att kalla Dome dålig är kanske att gå för långt, men hans stil tycker jag är ful och daterad och det får alla som någonsin sett något han gjort tycka utan att över huvudtaget veta något utöver hur hans grejer ser ut. Nuff said.
2009-05-06, 15:27
Medlem
Zicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theez
Vad vet Flashback om DMS då?

Sett ett flertal tags här i Göteborg av dom.
Sedan också en massa tags + målning av DMS i Alafors.

Någon som vet om dom hör ihop?
Jag tror att Rack är med i DMS.

Och Dome är skön. Men han borde ge upp det blåa i sina t-ups.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in