2007-08-19, 16:25
Medlem
Crew

Hur ska man egentligen gå till väga om man inte känner någon som är intresserad av graffiti som en själv? Det går ju självklart att köra själv men vet inte om det är så lyckat koncept alla gånger.
Frågan lyder alltså: Hur kan man bli medlem i ett crew som "utomstående"?
2007-08-19, 18:12
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av amin123
Hur ska man egentligen gå till väga om man inte känner någon som är intresserad av graffiti som en själv? Det går ju självklart att köra själv men vet inte om det är så lyckat koncept alla gånger.

Det är väldigt svårt att bli medlem i ett crew om du inte känner någon dära. Var ute och måla mycket så du blir känd. Sen tar du kontakten med dom eller om dom gör det så kanse du har en större chans.
2007-08-19, 18:18
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Citat:

Måla själv tills du börjar komma någonstans. Du lär känna folk på vägen, jag lovar.. Du blir lite känd i färgbutiken, pratar med någon där, träffar någon ute kring väggarna någon natt. När du börjar bli rätt säker på det du gör så hooka upp med folk från internet om inte annat, och häng vid lagliga väggar och fames. Man lär känna folk tillslut, ofta behöver man bara någon/några man kan liksom "bryta sig igenom isen" med... sen kommer allt naturligt.
2007-08-19, 18:19
Medlem
Gurkan4s avatar
Citat:

Gör ett eget crew, senare kanske du träffar nån som målar så kan han/hon vara med, om du kör mycket så kommer garanterat någon vilja vara med
2007-08-19, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
Måla själv tills du börjar komma någonstans. Du lär känna folk på vägen, jag lovar.. Du blir lite känd i färgbutiken, pratar med någon där, träffar någon ute kring väggarna någon natt. När du börjar bli rätt säker på det du gör så hooka upp med folk från internet om inte annat, och häng vid lagliga väggar och fames. Man lär känna folk tillslut, ofta behöver man bara någon/några man kan liksom "bryta sig igenom isen" med... sen kommer allt naturligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Gurkan4
Gör ett eget crew, senare kanske du träffar nån som målar så kan han/hon vara med, om du kör mycket så kommer garanterat någon vilja vara med
Okej, tack för svaren grabbar. Men det är alltså helt ok att vara ensam i ett crew? Eller ska man bara måla under ett pseudonym?
2007-08-19, 20:35
Medlem
AXLETTIs avatar
Är man ensam så är man inget crew, men få upp din tag tills du får lite kontakter!
2007-08-21, 15:55
Medlem
Vad är egentligen definitionen av en/ett "fame"?
2007-08-21, 16:07
Medlem
ischs avatar
Citat:
Vad är egentligen definitionen av en/ett "fame"?

En plats där man kan måla ostört. Bruka oftast vara en ödetomt, nerlagd fabrik etc. Dvs en plats som, inte är lagligt att måla på men eftersom det inte stör någon så brukar det inte vara något problem.
2007-08-21, 16:22
Medlem
Neffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
En plats där man kan måla ostört. Bruka oftast vara en ödetomt, nerlagd fabrik etc. Dvs en plats som, inte är lagligt att måla på men eftersom det inte stör någon så brukar det inte vara något problem.

Så, om jag hittar ett ställe, helt övergivet där ingen målat innan och drar en piece där. Kan man då "med rätta" kalla detta ett fame? Bör det inte vara rätt använt av målare ett tag innan man kan kalla det fame, dvs många målningar och så?
2007-08-21, 16:25
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neff
Så, om jag hittar ett ställe, helt övergivet där ingen målat innan och drar en piece där. Kan man då "med rätta" kalla detta ett fame? Bör det inte vara rätt använt av målare ett tag innan man kan kalla det fame, dvs många målningar och så?

Jo självklart. Jag som var aningen vag i min beskrivning. Självklart skall det vara en plats som används regelbundet till att målas i/på.
2007-08-21, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Jo självklart. Jag som var aningen vag i min beskrivning. Självklart skall det vara en plats som används regelbundet till att målas i/på.
Nu vet jag inte riktigt var du bor men förutsatt att du bor i stockholm så vore det väldigt revligt om du hade en aning om var de mest kända fame'sen ligger? (i stockholm alltså).
2007-08-21, 21:06
Medlem
Har också en fråga angånde caps, funkar vanliga caps tex Montana outline på vanlig Biltema hobbyfärg?
Bara nu i början jag använder sånt skit...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in