2008-12-10, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Den vita du köper skall helst inte blöda igenom, då är det nog lite fel. Om du inte kör med uni-paint, men de tycker inte jag passar till att skissa med över huvud taget. Posca fungerar utmärkt.
Bra, tack för hjälpen!

Tar ett par andra pinsamma nybörjarfrågor när jag ändå skriver här

Köpte ett par poster markers för ett tag sen och jag fattar inte hur folk kan använda dem utan att tappa bort udden. Den lossnar ju nästan bara man skakar på pennan och råkar man vända den upp och ner så ramlar ju udden ut. Finns det nåt knep eller är det bara att vara jävligt försiktigt?
Sjukt förresten vilka överpriser highlights tar för sina pm's. Dem kostar ju 50-60 spänn mindre på vanliga kontorstillbehörsaffärer.

Och till min sista undran, varför har vissa med sig plankor när dem målar? I Grovt Skadeverk 2 var det flera som hade plankor och det syns lite här och där ibland. Dem kan ju inte var så lämpliga som vapen så vad används dem till egentligen?
2008-12-10, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citron14
Bra, tack för hjälpen!

Tar ett par andra pinsamma nybörjarfrågor när jag ändå skriver här

Köpte ett par poster markers för ett tag sen och jag fattar inte hur folk kan använda dem utan att tappa bort udden. Den lossnar ju nästan bara man skakar på pennan och råkar man vända den upp och ner så ramlar ju udden ut. Finns det nåt knep eller är det bara att vara jävligt försiktigt?
Sjukt förresten vilka överpriser highlights tar för sina pm's. Dem kostar ju 50-60 spänn mindre på vanliga kontorstillbehörsaffärer.

Och till min sista undran, varför har vissa med sig plankor när dem målar? I Grovt Skadeverk 2 var det flera som hade plankor och det syns lite här och där ibland. Dem kan ju inte var så lämpliga som vapen så vad används dem till egentligen?

Eh har aldrig upplevt det där med poster markers, pröva trycka ner den lite mer? eller kanske fyll ut tomrum på sidorna med lite papper.
det där med plankorna vet jag inte, men kör på med en vild gissning, har hört att det inte ska räknas som brott mot vapenlagen om man bankar någon med en planka och säger att den bara var i närheten när bråket startade. Rätta mig gärna om jag har fel.
2008-12-10, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejken
Eh har aldrig upplevt det där med poster markers, pröva trycka ner den lite mer? eller kanske fyll ut tomrum på sidorna med lite papper.
det där med plankorna vet jag inte, men kör på med en vild gissning, har hört att det inte ska räknas som brott mot vapenlagen om man bankar någon med en planka och säger att den bara var i närheten när bråket startade. Rätta mig gärna om jag har fel.
Jo, jag blev minsann av med en udd så, den bara flög iväg i mörkret

Men det låter ju troligt om vapenlagen. För annars så är det ju inte så smidigt att veva med en tvåtumsplanka på två meter
2008-12-10, 21:19
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citron14
Jo, jag blev minsann av med en udd så, den bara flög iväg i mörkret

Men det låter ju troligt om vapenlagen. För annars så är det ju inte så smidigt att veva med en tvåtumsplanka på två meter

Jag har aldrig upplevt problem med postermarkens uddar. De brukar sitta där de ska för mig.
2008-12-10, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Jag har aldrig upplevt problem med postermarkens uddar. De brukar sitta där de ska för mig.

Okej, det är ingenting man undgår på min och när jag tänker på det så har det nog bara varit problem med en. Udden kanske är aniingens för liten eller nåt.
2008-12-14, 19:03
Medlem
foshiznits avatar
något som vet något om Kfd och 3d crews? hur länge de kört och så vidare, känns som de blev mest uppmärksamma i år med sina pieces i de flesta stationer i sthlm. ??
2008-12-15, 18:20
Medlem
ischs avatar
Detta är en tråd för nybörjar tipps och frågor. Ingen allmän frågetråd.

isch, mod
2008-12-15, 19:33
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GzGurrz
Men finns det en fråge tråd alls?

Det finns ingen stor frågetråd utan olika trådar om olika områden. Som brukligt på ett forum.
2008-12-16, 15:36
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabiatex
En bild jag fick på MSN som tydligen har flutit runt på Wh*a, tycker att det är kul med färglines på krom längst linjen..

http://img213.imageshack.us/img213/3686/ripzb0.jpg

RIP Panik? När skedde detta?
2008-12-16, 17:01
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
RIP Panik? När skedde detta?
Att han själv postare bilden tyder ju på att det inte stämmer.
2008-12-16, 17:11
Medlem
Rullkardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_

Vad är grejjen? Pnk, bas throwies..
vore ovärt om dom lagt upp den på whoa och sen gått och dött, tänk på allt internet fame dom skulle fått!
2008-12-16, 17:37
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_

Visste inte att det var hans "nya" konto.

Rabiatex: Ska fan döda dig nästa gång vi ses isf!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in