Snart är det dags att köpa nytt skissblock så jag tänkte höra vad ni rekommenderar här.
Det jag har nu är kasst, tror det står b.n.t office line på det och det kostade 50 spänn. Om man använder stiftpennor så repar dem pappret och "skär" in i det väldigt lätt. Dessutom så kladdar blyertsen som attan och vissa skisser är nära nog otydbara numera.
Jag tänkte även köpa färgpennor, kanske Fibracolors 100-pack och jag har läst här på forumet att "vanliga" block sliter ut pennorna. Vad menas med det och vilka block klarar av pennorna?
Tänkte även höra vilka pennor som är bra till outlines. Jag brukar köra med vanliga permanenta märkpennor, har använt Penol 777 länge och den har varit bra, men såna pennor blöder ju nästan genom allt papper.
Och vad för pennor rekommenderas till highlights? För Fibracolors vita går väl inte på dem andra färgerna?
Jag brukar köra med en tippex-penna och det blir helt okej, men det är lätt att förstöra en fin skiss för att man kladdar med tippexen.
Senast redigerad av citron14 2008-12-08 kl. 15:48.
Snart är det dags att köpa nytt skissblock så jag tänkte höra vad ni rekommenderar här.
Det jag har nu är kasst, tror det står b.n.t office line på det och det kostade 50 spänn. Om man använder stiftpennor så repar dem pappret och "skär" in i det väldigt lätt. Dessutom så kladdar blyertsen som attan och vissa skisser är nära nog otydbara numera.
Jag tänkte även köpa färgpennor, kanske Fibracolors 100-pack och jag har läst här på forumet att "vanliga" block sliter ut pennorna. Vad menas med det och vilka block klarar av pennorna?
Tänkte även höra vilka pennor som är bra till outlines. Jag brukar köra med vanliga permanenta märkpennor, har använt Penol 777 länge och den har varit bra, men såna pennor blöder ju nästan genom allt papper.
Och vad för pennor rekommenderas till highlights? För Fibracolors vita går väl inte på dem andra färgerna?
Jag brukar köra med en tippex-penna och det blir helt okej, men det är lätt att förstöra en fin skiss för att man kladdar med tippexen.
Skissblock: ett grått skissblock med Edgar Degas Ballerinor på framsidan, matta papper, funkar skitbra att rita blyerts med, tusch också för den delen
Pennor: Fibra 100pack Outline penna: Pilot Small HL Penna: alla vita pennor som ska täcka andra färger blöder ju igenom, hur annars skulle de kunna gå över det svarta och torka inom 1H
Vad änvänder man för att fylla på en Pilot SCA-6600 penna i röd färg? Snodde en idag men närkte ju sen att den måste legat utan lock så den e helt torr.. Man vill ju ut o måla lite
Vad änvänder man för att fylla på en Pilot SCA-6600 penna i röd färg? Snodde en idag men närkte ju sen att den måste legat utan lock så den e helt torr.. Man vill ju ut o måla lite
alla vita pennor som ska täcka andra färger blöder ju igenom, hur annars skulle de kunna gå över det svarta och torka inom 1H
Jag kanske är trög men jag fattar inte vad du menar
Blöder dem vita färgerna igenom pappret? Det gör väl isåfall ingenting?
Stort tack för svaret i alla fall!
Idag kommer dagens toy fråga ifrån mig, är egentligen en tag utseende fråga. jag har hittat den skönaste kombinationen utav bokstäver som jag kan tänka mig men det är så att dom hänger inte ihop eller hur jag ska kunna uttrycka mig.
Ett exempel på hur jag menar är såhär: BNM.
Ser det ut som en crew tag eller kan man ha det som sin "personliga" tag också?
Förlåt för eventuella stavfel eller andra missöden i texten.
Idag kommer dagens toy fråga ifrån mig, är egentligen en tag utseende fråga. jag har hittat den skönaste kombinationen utav bokstäver som jag kan tänka mig men det är så att dom hänger inte ihop eller hur jag ska kunna uttrycka mig.
MVH Cuzzy
lär dig uttala skiten grymt snabbt, det är väl bara att köra på med ynbz om du vill
MVH Cuzzy
en tag är bara ett pseudyn för ditt riktiga namn. denna tag kan vara vad du vill...men är ju lite extra kul om just BNM står för något speciellt, en förkortning vill säga.
Jag kanske är trög men jag fattar inte vad du menar
Blöder dem vita färgerna igenom pappret? Det gör väl isåfall ingenting?
Stort tack för svaret i alla fall!
Den vita du köper skall helst inte blöda igenom, då är det nog lite fel. Om du inte kör med uni-paint, men de tycker inte jag passar till att skissa med över huvud taget. Posca fungerar utmärkt.