2007-10-16, 17:46
Medlem
Mountain Dews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eu4i
Ta en tratt, rulla en tratt av ett papper eller införskaffa en pipett.

var lite uppfinningsrik
Har testat med både vanligt papper och hårdare papper. Men pipett var smart
2007-10-16, 18:05
Medlem
Vandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _SaintJoniz
Om man ska koka sitt ink , är det bara att hälla det i en gryta och bokstavligttalat koka på? eller hur gör man ?

Koka vatten i en kastrull, ta bort vattnet från plattan och när det svalnat en aning så ner med inket i en petflaska med ink i vattnet en stund
2007-10-16, 19:57
Medlem
vad är lättast att måla med spray? runda eller kantiga bokstäver? smalla eller tjocka?
2007-10-16, 20:10
Medlem
runda och "lagom" tjocka ska du nog se är lättast
2007-10-17, 14:51
Medlem
Vart köper jag en bra penna i gbg ?
2007-10-17, 15:03
Bannlyst
"bra penna"!?
2007-10-17, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av södrastation
vad är lättast att måla med spray? runda eller kantiga bokstäver? smalla eller tjocka?

smaksak.
2007-10-17, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirage
"bra penna"!?

Gubben , jag kan absolut inget om graffiti eller vilka ord/grejer man använder.
Behöver helt enkelt en marker(?) som har stor spets och är bra och undrar vart man kan få tag på dom i gbg, inte på internet.

tråden är dessutom en "nybörjar"-tråd så antar att de är hit jag skall vända mig.
2007-10-17, 18:22
Medlem
AXLETTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiKommunist
Behöver helt enkelt en marker(?) som har stor spets och är bra och undrar vart man kan få tag på dom i gbg, inte på internet.

tråden är dessutom en "nybörjar"-tråd så antar att de är hit jag skall vända mig.

Det kan du få tag på i vanliga bokhandlar. Kolla efter PosterMarkers t ex, de finns upp till 3cm på dem uddarna.
2007-10-17, 18:24
Medlem
The Fugazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiKommunist

Det var nog precis det han ville påpeka. En bra penna kan vara precis vadsomhelst. Beror på hur du vill använda den. Ska du använda den på en grov yta ska du nog välja en viss spets(penna), ska du köra på glas, plast och andra glatta, lena ytor är det en annan.
Bra är relativt.

Sen skulle jag rekommendera ChildStore. GBGs egna graff-affär. Där har dom med största sannolikhet det du letar efter.
2007-10-17, 18:25
Medlem
The Fugazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av södrastation

Trekantiga bokstäver är lättast. Med vågiga linjer.
2007-10-17, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Fugazi
Det var nog precis det han ville påpeka. En bra penna kan vara precis vadsomhelst. Beror på hur du vill använda den. Ska du använda den på en grov yta ska du nog välja en viss spets(penna), ska du köra på glas, plast och andra glatta, lena ytor är det en annan.
Bra är relativt.

Sen skulle jag rekommendera ChildStore. GBGs egna graff-affär. Där har dom med största sannolikhet det du letar efter.

okej , tack för hjälpen !

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in