2008-03-19, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svedjan
Reppar Tier Ner?

ja, han kör i NER tillsammans med wena/ohs, vader, leon, alma, thed och mar/tsm..
Senast redigerad av snatt 2008-03-19 kl. 01:48.
2008-03-19, 01:27
Medlem
Alaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Japp, jag har sett det. Men det jag sett är bara tags och enstaka AM och UH målningar. Har du någon målning av honom (en URAN-målning alltså)?

En gammal stor URAN målning ska finnas på k-line ... någonstans mellan jakan och spånga. Minns inte längre då det var ett tag sen jag bodde på den linjen ...
2008-03-19, 10:44
Medlem
lecks avatar
Beroende av att klottra, flyttade till Svalbard

Citat:
Ursprungligen postat av Sir Gräs
Enligt dagens Metro ska några av sprättarna i OCF blivit åtalade i dagarna.

SKADEGÖRELSE. Tre unga män
åtalades i går vid Göteborgs
tingsrätt för att ha klottrat
ner spårvagnar, husfasader
och tåg under flera års tid.
Den grova skadegörelsen,
som enligt åklagaren varit
”organiserad, systematisk
och planlagd”, har kostat
skattebetalarna mer än 1,1
miljon kronor.
På övervakningskameror
inifrån spårvagnar syns hur
de unga männen klottrar
ner sina ”tags” i fullsatta
spårvagnar. Vid åtminstone
ett tillfälle har en av de
unga männen fastnat på
bild då han sprejar sin ”tag”
på utsidan av ett spårvagnsfönster
medan föraren
stannat vid en hållplats.
En 22-åring är bosatt på
Svalbard, enligt honom
själv för att komma bort
från allt klottrande som han
beskriver som ett beroende
för honom. En 18-åring från
Askim står ensam för över
hälften av kostnaderna för
skadegörelsen. Den tredje
är en 18-åring från Bjurslätt.
2008-03-19, 12:51
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alaska
En gammal stor URAN målning ska finnas på k-line ... någonstans mellan jakan och spånga. Minns inte längre då det var ett tag sen jag bodde på den linjen ...

Du tänker på en URAN&VIEW som har roststopp röd fill och vita lines som sitter på höger sida i tågets färdriktning efter spånga station.

Lite kuriosa målningen blev aldrig klar, uran torskade 2 gånger för den målningen om jag kommer ihåg rätt.
2008-03-19, 12:56
Medlem
yehaaaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Du tänker på en URAN&VIEW som har roststopp röd fill och vita lines som sitter på höger sida i tågets färdriktning efter spånga station.

Lite kuriosa målningen blev aldrig klar, uran torskade 2 gånger för den målningen om jag kommer ihåg rätt.

Hehe, då är man dedikerad! Kan tänka mig hur surt det måste ha känts efter andra gången.
2008-03-19, 12:58
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yehaaaaa
Hehe, då är man dedikerad! Kan tänka mig hur surt det måste ha känts efter andra gången.

Jo har även för mig att det tog ca 100 roststopp att färglägga skiten var nog därför han verkligen ville göra klart den för 100 burkar är fan segt att sno speciellt när alla tar slut på en målning.
2008-03-19, 13:28
Medlem
yehaaaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Jo har även för mig att det tog ca 100 roststopp att färglägga skiten var nog därför han verkligen ville göra klart den för 100 burkar är fan segt att sno speciellt när alla tar slut på en målning.

Har aldrig sett målningen i fråga men skulle gärna vilja göra det om det tog 100 burkar för att fylla den!

Har föresten läst en liknande historia förut men då handlade den om en annan person från AM som torskade flera gånger på samma piece.
2008-03-19, 13:35
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yehaaaaa
Har aldrig sett målningen i fråga men skulle gärna vilja göra det om det tog 100 burkar för att fylla den!

Har föresten läst en liknande historia förut men då handlade den om en annan person från AM som torskade flera gånger på samma piece.

Tror du tänker på mels intervju på capital sthlm när dom målade i vasaparken, och fick knas hela tiden då dom målade på natten, så dom valde att måla den på dagen istället och sa till alla som fråga att det var lagligt.

Edit. Ganska rolig intervju faktiskt.

C: Har du aldrig åkt fast?
M: Nej.

C: Torskade du någon gång i Chile?
M: Ja, tre gånger. Tredje gången slog de av mig högerhanden så att jag inte kunde måla något mer. Sen var det enkel resa hem.

Edit nr 2.

Det stämmde visst mel har också torskat 2 gånger för samma målning.

C: Hela bergsväggen vid Karlbergsstation var täckt av en stor Krase-målning förut. Målade du den själv? Hur lång tid tog det att göra målningen?
M: Ja, jag målade den själv. Första gången jag var där tog burkarna slut. Andra gången jag gick dit torskade jag på bar gärning. Men det blev nedlagt pga brist av bevis. Sen väntade jag några veckor för att det skulle bli lugnt. Sen gick jag dit och torskade igen på bar gärning uppe på stegen. Både Falck och Securitas spanade på mig. Securitas kom nere på perrongen och Falck var ovanför väggen. Men det lades också ned pga bristande bevis.
Senast redigerad av Trollish 2008-03-19 kl. 13:45.
2008-03-19, 13:43
Medlem
hehe123s avatar
vrf inte bara fråga i den stora nybörjar tråden?
2008-03-19, 13:46
Medlem
yehaaaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hehe123
vrf inte bara fråga i den stora nybörjar tråden?

Precis!

Men annars så ny fat till allting
2008-03-19, 14:45
Medlem
zarls avatar
även många som målat en del här inne kan behöva ha lite hjälp i caps-djungeln ibland

Jag tror dom flesta kan caps redan.. det är ju ganska basic.
2008-03-19, 14:49
Medlem
yehaaaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zarl
även många som målat en del här inne kan behöva ha lite hjälp i caps-djungeln ibland

Jag tror dom flesta kan caps redan.. det är ju ganska basic.

Förstår dock inte den stora hypen kring att det finns 78 olika caps att välja mellan. För mig räcker det gott och väl med ny fat, någon skinny och sedan någon softcap till krom eller då man kör i fame.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in