2007-11-25, 18:26
Medlem
Sputts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sensej
Såhär ligger det till:

MTN Hardcore - Högt tryck
Montana black/gold - Mittemellan
Belton Premium - Lågt
Molotow - Vettefan vad legenden säger men jag tycker att den har högt tryck iallafall...

Sedan är det bara att se vad du föredrar.
Efter det någon låsa tråden och hänvisa dig till nybörjar-tråden

BESSERWISSER MODE: OFF
Gud så bra att någon verkligen vet vad dem pratar om.

För att svara på trådskaparens fråga så om du har tänkt att måla nu i vinter så är verkligen inte hardcoreburkarna något att rekomendera då dem inte presterar särskilt bra i kyla. Montana burkarna funkar väl helt okej i kyla men belton/molotow-burkarna är dom absolut bästa burkarna alla kategorier det ända är ju att dom brukar vara några kronor dyrare men det är det värt enligt mig. En annan sak med mtn burkarna är att dom har ett annat capsystem och man ska helst använda capsen avsedda för detta system då andra caps har en tendens att släppa ut färg under capen vilket resulterar i att det rinner ut färg på hela burken. Sammanfattningsvis kan väl säga att mtn är en riktigt bra burk om man vet hur man ska använda den, blackburkarna är ganska mediokra burkar men dem är lätta att anända och beltonburkarna är dom absolut bästa dom fungerar alltid är lätta att använda täcker bra.
2007-11-25, 20:08
Medlem
Hardcore är bättre att måla med tycker jag ,medans black är go att bomba med
2007-11-26, 17:08
Medlem
memorexoneces avatar
Den ENDA tråden om crews och enskilda writers.

Det har länge klagats på trådar som dyker upp om och om igen. Det som är på tapeten nu är trådar med frågor och diskussioner om enskilda writers eller crews.
Eftersom dessa trådar oftast inte utvecklas till några vettiga diskussioner så måste man hitta på någonting.

När det för en gångs skull kom upp ett inlägg med lite tankar på hur man borde lösa problemet iställt för bara klagomål så var det dags.

Moderatorerna slängde upp en omröstning(http://www.flashback.org/showthread.php?t=575728) och efter omröstningen gäller följande:

Frågor och diskussioner om crews och enskilda writers ställs i DENNA tråd.
Önskar användaren skapa en egen tråd så finns möjligheten att kontakta en moderator och be om dispans. Alternativt kan användaren skapa en tråd men är tråden inte väl formulerad och genomtänkt så kommer tråden att raderas.

Anledningen till dispansen är att vi inte ska bli av med några seriösa diskussioner utan vi vill endast bli av med de oseriösa diskussionerna och småfrågorna som endast resulterar i trams, de ska alltså samlas i denna tråd.

Moderatorer
memorexonece, isch
2007-11-26, 17:14
Medlem
FUPS, hur länge har dom kört?

Hejsan! Har funderat en del på hur länge fups har kört och nu när det skapas en sådan här tråd så är det lika bra att passa på! Så någon som vet?
2007-11-26, 17:23
Medlem
virreees avatar
målar wufc fortfarande?
2007-11-26, 17:24
Medlem
art_s avatar
Wufc

Någon som vet om WUFC killarna är aktiva på tåg/street fortfarande? I filmer såsom Area 08 t.ex ser man ju mycket ifrån dem, men hur är det idag ? (tänker framför allt på QUE & UZI)
2007-11-26, 19:04
Medlem
hardcore gillar jag inte alls, blaskiga nyanser och presterar dåligt i kyla.

Black är bra om man inte har möjlighet att beställa då blir det belton!
2007-11-26, 20:23
Medlem
dagiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironhead
Hejsan! Har funderat en del på hur länge fups har kört och nu när det skapas en sådan här tråd så är det lika bra att passa på! Så någon som vet?

tror dom startade det runt 1998. men vissa av dom har väl kanske målat längre än så och en del har börjat på senare år.
2007-11-26, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dagis
tror dom startade det runt 1998. men vissa av dom har väl kanske målat längre än så och en del har börjat på senare år.

Ok, gillar fups för dom har alltid följt mig ända sedan jag va mindre..På något sett var det just fups jag la märke till. Jaja, tack för information
2007-11-27, 13:52
Medlem
Häromdan såg jag nu när löven hade fallit en gigantisk FUPS ovanför Chalmers hpl på berget. Hur länge har den funnits där? Smart att göra den på sommaren när ingen ser så kommer den fram på hösten Är den ny eller gammal?
2007-11-27, 13:59
Medlem
Eastons avatar
Som tidigare frågats i tråden, hur står det till med WUFC? är dom fortfarande aktiva?
2007-11-27, 14:01
Medlem
Gosse-ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virreee
målar wufc fortfarande?

jag tror det är en ny wufc målning runt när mårtensdal. eller så är jag bara ute och cyklar.. jag åker där typ varje dag och jag har inte sett den förrens nu liksom..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in