2007-07-19, 23:31
Medlem
Jag har provat lite olika, körde med level 5 senast och det var för fett. jag hade i och för sig ingen annan cap, och den är på tok för fet för lines, om man inte gör grymt stora throwies

Ska testa lvl 3, har tänkt på det, men jag är så jävla snål när det kommer till caps. tänker att det räcker med tio caps till femtio burkar, men jag vet att det inte ens räcker till fem
2007-07-19, 23:43
Medlem
Fas12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av +Obi+
Hur bra är montana bombning igentligen? Vilka caps fyller snabbast kromet?

Om du sa bomba eller göra lite halvtaskiga t-ups är montana bombing riktigt bra. Men du kan nog inte göra en snygg piece med bombing, och absolut inte outlines, för högt tryck.
2007-07-19, 23:44
Medlem
Neffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quinn
Jag skulle vilja lära mig skillnaden mellan montana Black & Gold

Gold är matta färger, black blanka. Tror det är dem största skillnaden. Sen är det väl olika tryck i dem och eller är jag fel ute nu...?
2007-07-19, 23:45
Medlem
Fas12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GbgMr
Hej. Ta bort denna tråden om den inte tillför forumet något, elr om det redan finns en sån här tråd.

I denna tråden kan du skriva om vad du behöver hjälp med. Vilken cap fyller i snabbast, vad är det för skillnad mellan Black o Gold.

Jag kan börja inleda tråden. Hur fadar man på bästa sätt ?

Mvh GbgMr

När du fadar så börja med burken nära underlaget, sedan går du helt tänkelt allt längre ifrån underlaget, långsamt.
2007-07-20, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En Schlook
Jag har provat lite olika, körde med level 5 senast och det var för fett. jag hade i och för sig ingen annan cap, och den är på tok för fet för lines, om man inte gör grymt stora throwies

Ska testa lvl 3, har tänkt på det, men jag är så jävla snål när det kommer till caps. tänker att det räcker med tio caps till femtio burkar, men jag vet att det inte ens räcker till fem

va ute precis och testade det jag precis sa :P måste sägaatt level 2 gick förbi level 3 :P så nu blir min setup nyc fat och level 2 när jag ska ut i terrängen. alternativt ska ja testa pink fat när jag får hem dom i morgon tillsammans med färger från HL
2007-07-20, 02:46
Medlem
Harlauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neff
Gold är matta färger, black blanka. Tror det är dem största skillnaden. Sen är det väl olika tryck i dem och eller är jag fel ute nu...?

torkar inte gold snabbare också?
2007-07-20, 03:57
Medlem
Citat:

Inte helt fel ute...
Det är svårare att få rinn med gold, den innehåller mera pigment!
2007-07-20, 04:28
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vogelsize
Inte helt fel ute...
Det är svårare att få rinn med gold, den innehåller mera pigment!
Black Chrome dammar en jävla massa vet inte hur det är med gold inte testat. Någon som har?
2007-07-20, 19:13
Medlem
+Obi+s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fas12
Om du sa bomba eller göra lite halvtaskiga t-ups är montana bombing riktigt bra. Men du kan nog inte göra en snygg piece med bombing, och absolut inte outlines, för högt tryck.

haha märkt det nu!! Kromet åt upp allt svart haha. Måste typ vänta tre dar innan det torkar typ och sen köra outlines!!
2007-07-20, 19:20
Medlem
Neffs avatar
Citat:
haha märkt det nu!! Kromet åt upp allt svart haha. Måste typ vänta tre dar innan det torkar typ och sen köra outlines!!

Testa köra med Terror Swarch (hur de nu stavas). Funkar mkt bättre på kråm, du behöver inte låta det torka lika länge alls. Men om du inte har bråttom, står å pillar på nå fame eller lagligt spelar de ju inte så stor roll då du kan låta det torka innan.
2007-07-20, 19:36
Medlem
+Obi+s avatar
Citat:
Testa köra med Terror Swarch (hur de nu stavas). Funkar mkt bättre på kråm, du behöver inte låta det torka lika länge alls. Men om du inte har bråttom, står å pillar på nå fame eller lagligt spelar de ju inte så stor roll då du kan låta det torka innan.

ok, var kan man få tag på det?
2007-07-20, 19:42
Medlem
Citat:
ok, var kan man få tag på det?

HL om du bor i stockholm.

Eller så använder du valfri molotow belton-kanna..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in