2008-03-21, 14:20
Medlem
bultsaxnickes avatar
1. skissa, skissa och åter skissa...
2. bomba skiten ur ditt lilla samhälle alt. storstad.
3. chrome och svart kommer att ta dig till toppen.

cheers.
2008-03-21, 14:57
Medlem
fittlampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mweiner
Du får det att låta hur enkelt som helst. Jag kan väl säga att jag inte är den stabilaste på handen. Finns det någon såkallad "newbie-way" man kan gå? T.ex. testa skissa av någon annan, kanske kolla på något speciellt, få inspiration osv? Som sagt är jag en riktig "toy".

köp en squeezer och skriv halvspeciella stora bokstäver, så har du en ganska snygg hardcore tag. det finns rätt mång håll att gå, men börja inte wildstyle, gör lite stora krombokstäver istället? sen när du känner att du blivit lite stadigare kan du ju prova att göra lite färgpieces. Prova dig fram, men skippa flashback. De flesta som hänger här är toys, inte minst jag.
2008-03-21, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittlampa
köp en squeezer och skriv halvspeciella stora bokstäver, så har du en ganska snygg hardcore tag. det finns rätt mång håll att gå, men börja inte wildstyle, gör lite stora krombokstäver istället? sen när du känner att du blivit lite stadigare kan du ju prova att göra lite färgpieces. Prova dig fram, men skippa flashback. De flesta som hänger här är toys, inte minst jag.

Snälla och seriösa toys dock, för att bli en riktig graffwriter är det ett stadum man oundvikligen måste passera.. eller som jag, för evigt stanna i

Mitt tips, penna, papper, lite färgpennor och en graffiti tidning.. börja att rita av dom enklaste, kasta om bokstäverna, använd samma stil med nya bokstäver.. en tag brukar komma så småningom, jag började med mina initialer när jag skissade, annars är det bara att ta ett par bokstäver som du tycker om, eller ett ord som innehåller dom bokstäver du gillar mest.. för att dra raka streck kan man använda linjal, men gör man det för mycket lär du få problem när du börjar måla på riktigt.
2008-03-21, 17:03
Medlem
Mandarks avatar
Ursäkta mig om jag är cynisk men jag tror inte att man någonsin kommer att läsa en intervju där en känd storklottrare berättar att han började med graffiti genom att ta emot tips på Flashback. Det känns som att du börjar i helt fel ände.
2008-03-21, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandark
Ursäkta mig om jag är cynisk men jag tror inte att man någonsin kommer att läsa en intervju där en känd storklottrare berättar att han började med graffiti genom att ta emot tips på Flashback. Det känns som att du börjar i helt fel ände.

om 5 år kanske.. internet generationen.. på 80talet fick man ju ståfräs om man såg en målning 5 sekunder i nån kylie minouge video.. nu finns allt serverat och då är det nog svårare att hitta sin egen väg..
2008-03-21, 21:02
Medlem
CoiloCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ANALDYNGA
Finns väl redan en nybörjar tråd?

Men ja..

Börja skissa lite ord vad som helst typ.
Bäst är väl o försöka komma på en bra tag.
Sedan skissa det.
Inhandla en flow och öva tags typ.
Bomba lite.
Sedan köp lite burkar(krom o svart fan )
och öva bara.
Fan alla har varit toys.. Det går liksom inte o vara duktig direkt..
Klart att vissa föds med talang osv..
Men det är bara o börja köra egentligen.. Du blir bättre ju längre tiden går!

Nja... Håller inte med på krom och svart... Sorry analen!

Se till att köra på så mkt färger som möjligt, så snart som möjligt.
Du måste få in känsla för färger någon gång, och det är lika bra att du lär dig det så snart som möjligt.
2008-03-21, 21:48
Medlem
AXLETTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoiloC
Nja... Håller inte med på krom och svart... Sorry analen!

Se till att köra på så mkt färger som möjligt, så snart som möjligt.
Du måste få in känsla för färger någon gång, och det är lika bra att du lär dig det så snart som möjligt.

CoiloC här har fel. Börja med en färg till ifyllning och en färg till linjer och skugga och kanske lite bakgrund för nöjes skull. Koncentrationen ska ligga på bokstävernas uppbyggnad och inte på vilka färger du använder.
2008-03-21, 22:05
Medlem
Fourtwosixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AXLETTI
CoiloC här har fel. Börja med en färg till ifyllning och en färg till linjer och skugga och kanske lite bakgrund för nöjes skull. Koncentrationen ska ligga på bokstävernas uppbyggnad och inte på vilka färger du använder.

Mycket sant. Annars blir det som så många andra nu för tiden. Dom gömmer sina fula bokstäver i färger.
2008-03-22, 00:39
Medlem
memorexoneces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mweiner
Jag är väldigt sugen på att börja graffa/tagga på något sätt. Jag har nollkoll på allting som finns i denna värld, men är ändå redo att trotsa mörkret. Krävs det talang redan från början, eller kan man starta upp och "träna" sig duktig? Vad är egentligen det första man skall tänka på? Hur skall man få upp känslan för just graffning? Skulle gärna vilja höra vad ni har att komma med.

För övrigt skulle jag gärna vilja ha en "Newbie FAQ" klistrad i denna forumdel, då folk som är nybörjare kan lära sig och ta del av andras erfarenheter och tankar.

Edit: Sökfunktionen fungerar inte för mig, därav ny tråd.

Det finns det.
http://www.flashback.org/showthread.php?t=517901
Sammanfogar däremd dessa trådar.

/moderator
memorexonece
2008-03-22, 01:49
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fourtwosix
Mycket sant. Annars blir det som så många andra nu för tiden. Dom gömmer sina fula bokstäver i färger.
Exakt!
Toys använder sig av flerfärgsfyll medans dem riktiga målarna kör krom o svart!
2008-03-22, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Döna
Kom på en tag. Köp pennor, skissblock, färgburkar och ett flow. sen är det bara att börja kladda.
Gör det inte svårare än vad det är.
(Kanske off topic) men jag har sett en del döna tags i götet är det du?, för om det är det så är det inte så specielt diskret och heta sin tag på flashback hört att säpo m.m hänger här.
2008-03-22, 10:56
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
(Kanske off topic) men jag har sett en del döna tags i götet är det du?, för om det är det så är det inte så specielt diskret och heta sin tag på flashback hört att säpo m.m hänger här.
Säkerhetspolisen hänger på fb för att haffa klottrare?
Det är nog några andra mer inriktade på området som fått detta ärofyllda uppdrag

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in