Citat:
Ursprungligen postat av fittlampa
köp en squeezer och skriv halvspeciella stora bokstäver, så har du en ganska snygg hardcore tag. det finns rätt mång håll att gå, men börja inte wildstyle, gör lite stora krombokstäver istället? sen när du känner att du blivit lite stadigare kan du ju prova att göra lite färgpieces. Prova dig fram, men skippa flashback. De flesta som hänger här är toys, inte minst jag.
Snälla och seriösa toys dock, för att bli en riktig graffwriter är det ett stadum man oundvikligen måste passera.. eller som jag, för evigt stanna i
Mitt tips, penna, papper, lite färgpennor och en graffiti tidning.. börja att rita av dom enklaste, kasta om bokstäverna, använd samma stil med nya bokstäver.. en tag brukar komma så småningom, jag började med mina initialer när jag skissade, annars är det bara att ta ett par bokstäver som du tycker om, eller ett ord som innehåller dom bokstäver du gillar mest.. för att dra raka streck kan man använda linjal, men gör man det för mycket lär du få problem när du börjar måla på riktigt.