2008-06-17, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av distress
Mår du bättre av att veta det?
Jag har hört det av väldigt många, och bara känner mig osäker men ja jag mår bättre.
2008-06-18, 00:05
Medlem
Molkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jegdl
I övrigt när jag ändå är här, så kan jag också fråga en annan sak, vilka var TaWe, NSL, Cruel?

Cruel har väl kört några tags nått år sen har jag för mig. Var snack om nån comeback eller har jag helt fel?... NSL var ju Norsborgs SLaktar Liga enligt UPs crewlista iaf...
2008-06-18, 00:13
Medlem
1: Kom på en tag.
2: Ta fram papper penna och suddigum och börja skissa din tag eller vafan du vill.
3: Kolla på graffitifilmer ta inspiration från andra graffitipieces(piece är detsamma som en målning)
4: Måla relativt mycket det hjälper inte bara och sitta hemma och skissa hela tiden men visst du blir bättre stilmässigt ett plus i kanten.
5: Om du känner att du vill hålla på med graffiti efter ett tag, så kanske du vill färglägga dina skisser och lägga mer ambition på dom. Då kommer du säkert vilja ha bättre skissmatrial då är touch bra skisspennor och så finns blackbooks och köpa i närmaste graffitirelaternadebutik eftersom pennorna slits ut på vanligt papper.
7: Antingen så köper cans(sprayburkar) på nätet www.fatcap.se www.highlights.se bor du i göteborg eller malmö så kan du köpa cans på childstore inne i göteborg eller inpala inne i malmö. Har du inte råd kan du racka canner på macker, eller butiker som baou house m.m.
Senast redigerad av xeezer 2008-06-18 kl. 00:15.
2008-06-18, 00:20
Medlem
Relevants avatar
Det har kommit upp PODS lite över allt i Linköping nu. Någon som vet vilka det är?
2008-06-18, 00:29
Medlem
konradkamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
1: Kom på en tag.
2: Ta fram papper penna och suddigum och börja skissa din tag eller vafan du vill.
3: Kolla på graffitifilmer ta inspiration från andra graffitipieces(piece är detsamma som en målning)
4: Måla relativt mycket det hjälper inte bara och sitta hemma och skissa hela tiden men visst du blir bättre stilmässigt ett plus i kanten.
5: Om du känner att du vill hålla på med graffiti efter ett tag, så kanske du vill färglägga dina skisser och lägga mer ambition på dom. Då kommer du säkert vilja ha bättre skissmatrial då är touch bra skisspennor och så finns blackbooks och köpa i närmaste graffitirelaternadebutik eftersom pennorna slits ut på vanligt papper.
7: Antingen så köper cans(sprayburkar) på nätet www.fatcap.se www.highlights.se bor du i göteborg eller malmö så kan du köpa cans på childstore inne i göteborg eller inpala inne i malmö. Har du inte råd kan du racka canner på macker, eller butiker som baou house m.m.

Word. I princip allt man behöver veta för att utvecklas. Bigup!
2008-06-18, 00:33
Medlem
RogerWallenbergs avatar
Någon som känner till Helk?
Målade i Luleå förut... kanske inte aktiv längre? Eller har han bytt namn?
2008-06-18, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relevant
Det har kommit upp PODS lite över allt i Linköping nu. Någon som vet vilka det är?

Ruel, Gurt, Foser, har för mig att det är någon mer...
2008-06-18, 00:41
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
På tal om maskeringstejp, någon som använt det? Jag har funderat på det till olika slags effekter men aldrig kommit till skott.

Kolla in ohlala ang tejpen. h*n gör riktigt snygga saker Länk
2008-06-18, 01:01
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Kom även ihåg detta:

* Dissa wildstyle för det är uttjatat. Det ska vara nyskapande och naivt eller hardcore, wildstyle ser likadant ut och är typ alltid samma sak.
* Går något åt helvete så skyll alltid på materialet
* Lägger du upp någonting på nätet ska du vara missnöjd och säga att du kan bättre.
* Man måste vara med i ett crew!
* Exprimentera aldrig själv utan fråga ALLTID folk och gör som dem säger
* Man får inte använda maskeringstejp när man målar, det är fel - det finns iiingen som använder det...

Ska jag vara ärlig:
Gör det du tycker är skoj - det är fan det viktigaste. Testa olika saker och se vad du diggar. Klara, färdiga, förstör!
2008-06-18, 08:31
Medlem
art_s avatar
Citat:
Dyes
2008-06-18, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Kolla in ohlala ang tejpen. h*n gör riktigt snygga saker Länk

Lite halvtufft men inte sånt jag syftade på. Ska fan dra med mig maskeringstejp nästa gång jag går ut och målar och testa.
2008-06-18, 09:59
Medlem
Citat:

Mår du bättre av att veta det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in