2008-01-21, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av buster_
på highlights får man ju som ni märkt ett sånt där start-kitt med 100 pennor och 2 st posca för 399 plus en skissbok med. På fatcap.se får man 24 st touch-pennor för 499, vad ska man välja? får ju bra mycket mer färger o välja på med startkittet men hur mycket skiljer de på kvalité osv?

fan vill ha hem pennor idag är grymt sugen men måste veta att ja väljer rätt först de ultimata hade ju vart bara posca-pennor men de blir på tok för dyrt.

Så nu fick jag en ny tankeställare med... för dessa 400 spänn får man ju ändå 10 nya montana gold-burkar, ska man nöja sig med färgpennor o istället köpa 10 cans för dessa pengar eller ska man slå till på pennorna?

de här är fan svårt...

Startkittet är bra ifall man inte har skissat så mycket men jag skulle säga att touch pennorna är bra mycket bättre.. det är min tanke
2008-01-21, 18:12
Medlem
ARMENIAN SOULJAs avatar
Citat:
på highlights får man ju som ni märkt ett sånt där start-kitt med 100 pennor och 2 st posca för 399 plus en skissbok med. På fatcap.se får man 24 st touch-pennor för 499, vad ska man välja? får ju bra mycket mer färger o välja på med startkittet men hur mycket skiljer de på kvalité osv?

fan vill ha hem pennor idag är grymt sugen men måste veta att ja väljer rätt först de ultimata hade ju vart bara posca-pennor men de blir på tok för dyrt.

Så nu fick jag en ny tankeställare med... för dessa 400 spänn får man ju ändå 10 nya montana gold-burkar, ska man nöja sig med färgpennor o istället köpa 10 cans för dessa pengar eller ska man slå till på pennorna?

de här är fan svårt...

Såhär hade ja gjort: Eftersom skissboken HL säljer, där blöder färgen igenom så förbannat. Hade köpt en skissbok med tjockare blad på nån konstnärshandel istället, finns större där också, så man kan skissa mkt mer detaljerat.

Sen så hade jag beställt ett 12-pack touch (onödigt med 24) + 1 svart posca + 1 vit posca.
2008-01-21, 19:53
Medlem
Okey här kommer en liten fråga och fundering som jag har.

Jag har förstått att "Toy" används om folk som är nybörjare, som en synonym till "noob" men i graffvärden om jag uppfattat det hela rätt. Vad finns det mer för innebörd i ordet?

Läste nån annanstans på FB att det var nån som hade dragit sin tag över några sk "Toys" efter att han hade sett dem och de dragit en bit bort.

Har målat ett fåtal gånger, 4 målningar eller nått i den stilen, men gissar att jag fortfarande klassas som toy... skulle bli skitsur nån drog sin tag över en målning speciellt "in progress".

Så, har "Toy" nån mer betydelse än nybörjare, syftar det tex på folk som inte skissar, är kaxiga som få, inte drar sig för att "smacktalka" köper onödiga gadgets?

Hoppas nån kan reda ut ordet
2008-01-21, 20:33
Medlem
art_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DustBrigade
Hoppas nån kan reda ut ordet
Från "Medans Svensson åt plankstek" :
Toy - en ny och oerfaren målare
2008-01-21, 20:52
Medlem
buster_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ARMENIAN SOULJA
Såhär hade ja gjort: Eftersom skissboken HL säljer, där blöder färgen igenom så förbannat. Hade köpt en skissbok med tjockare blad på nån konstnärshandel istället, finns större där också, så man kan skissa mkt mer detaljerat.

Sen så hade jag beställt ett 12-pack touch (onödigt med 24) + 1 svart posca + 1 vit posca.

okej vad är de för skillnad på touch o de dära sättet mer än att de verkar blöda igenom mer? kan de vara så stor skillnad på en tuch-penna egentligen?

finns ju här: http://fatcap.se/?c=2&g=13 , att köpa längst ner där ett 12 pack men då ingår ju inte några posca, onödigt o beställa från fatcap först o sen från highlights för två posca-pennor.

kan man köpa posca-pennor nån annan stans i typ affärer i stan eller så?
Senast redigerad av buster_ 2008-01-21 kl. 20:55.
2008-01-21, 21:33
Medlem
Citat:
okej vad är de för skillnad på touch o de dära sättet mer än att de verkar blöda igenom mer? kan de vara så stor skillnad på en tuch-penna egentligen?

finns ju här: http://fatcap.se/?c=2&g=13 , att köpa längst ner där ett 12 pack men då ingår ju inte några posca, onödigt o beställa från fatcap först o sen från highlights för två posca-pennor.

kan man köpa posca-pennor nån annan stans i typ affärer i stan eller så?
Touch pennor har bättre färg. Kan du måla med dom så blir det ungefär som att det är tryckt. Det finns 12set med touch på HL också för samma pris(?).
2008-01-21, 21:46
Medlem
buster_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frommm
Touch pennor har bättre färg. Kan du måla med dom så blir det ungefär som att det är tryckt. Det finns 12set med touch på HL också för samma pris(?).

nu när du säger de så ser ja de med,,, fan men då kan ja ju beställa 12-packet där och posca fan va nice

då är de alltså starkt rekommenderat att köpa touch 12 packet då istället o bara köpa till de där posca-pennorna man vill ha, en svart o en vit blir nog bra va..

gött
2008-01-22, 11:29
Medlem
aktivtkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av +Obi+
haha märkt det nu!! Kromet åt upp allt svart haha. Måste typ vänta tre dar innan det torkar typ och sen köra outlines!!
kör med molotow covers all svart, bäst med softcap.
2008-01-22, 16:07
Medlem
art_s avatar
Är FY fortfarande aktiva?
Om inte - vad heter deras nya crew eller har dem lagt av helt?
2008-01-22, 16:30
Medlem
ARMENIAN SOULJAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av art_
Är FY fortfarande aktiva?
Om inte - vad heter deras nya crew eller har dem lagt av helt?

I stockholm känns det som att FEG och ARAS reppar mest... medans Xeno håller ställningarna i Oslo.
2008-01-22, 18:18
Medlem
lockbetets avatar
Citat:
I stockholm känns det som att FEG och ARAS reppar mest... medans Xeno håller ställningarna i Oslo.

Ja det är sant, men ibland kan ju Xeno tags dyka upp..Hmm undra ifall det är någon som kör åt honom, eller om han kör själv ( runt sthlm altså. )
2008-01-22, 19:49
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Känns inte som om Ligisd har lagt det helt på hyllan heller direkt (?)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in