2010-11-21, 19:46
Medlem
Apocryphas avatar
Vad är det för noob som plockar bort NEGsen? Klarar inte ens kapa en chord
Citera
2010-11-21, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apocrypha
Vad är det för noob som plockar bort NEGsen? Klarar inte ens kapa en chord

Du får väl ta och visa var skåpet ska stå.
Citera
2010-11-22, 15:05
Medlem
Hade en obehaglig upplevelse igår. Hade gjort en hebreisk banishing under dagen med frankincense rökelse. Under kvällen fick jag en känsla av att något kändes "konstigt" på ett mycket påtagligt sätt, fick mycket dåliga vibbar. Sedan växte den där känslan snabbt.
Jag gjorde banishing igen. När jag skulle gå och lägga mig kände jag hur den negativa närvaron vuxit sig stark och pressade sig på atmosfären. Det här var en mäktigare demonisk kraft helt klart.

Kunde inte sova sedan, atmosfären var jättespänd trots, min solar plexus var i uppror och jag
tänkte "ska jag ha det så här nu? då kommer det vara olidligt att vara här". Så jag började be, en av de bästa sätten att bryta en negativ atmosfär som accelerar, jag började också be om förlåtelse för alla oförätter jag kunde komma på jag gjort, och jag bad om förlåtelse för sådant som jag har gjort i tidigare liv.

Då plötsligt släppte intensiteten och jag kände hur ett stort lugn infann sig. Jag hade då flyttat från sängen (portalen är mittemot sängen och jag kände intensiv närvaro där) till soffan.
Nu kände jag äntligen att jag kunde lägga mig igen.

En sådan här aggressivt fientligt demonisk atmosfär har jag bara upplevt en gång tidigare.
På morgonen när jag vaknade hade kraften i rotchakrat släppt helt, förvisso känner jag fortfarande trycket mot tinningarna, och den demoniska närvaron var/är kvar men det var helt klart lugnare.
Citera
2010-11-22, 16:30
Medlem
storatuttars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Hade en obehaglig upplevelse igår. Hade gjort en hebreisk banishing under dagen med frankincense rökelse. Under kvällen fick jag en känsla av att något kändes "konstigt" på ett mycket påtagligt sätt, fick mycket dåliga vibbar. Sedan växte den där känslan snabbt.
Jag gjorde banishing igen. När jag skulle gå och lägga mig kände jag hur den negativa närvaron vuxit sig stark och pressade sig på atmosfären. Det här var en mäktigare demonisk kraft helt klart.

Kunde inte sova sedan, atmosfären var jättespänd trots, min solar plexus var i uppror och jag
tänkte "ska jag ha det så här nu? då kommer det vara olidligt att vara här". Så jag började be, en av de bästa sätten att bryta en negativ atmosfär som accelerar, jag började också be om förlåtelse för alla oförätter jag kunde komma på jag gjort, och jag bad om förlåtelse för sådant som jag har gjort i tidigare liv.

Då plötsligt släppte intensiteten och jag kände hur ett stort lugn infann sig. Jag hade då flyttat från sängen (portalen är mittemot sängen och jag kände intensiv närvaro där) till soffan.
Nu kände jag äntligen att jag kunde lägga mig igen.

En sådan här aggressivt fientligt demonisk atmosfär har jag bara upplevt en gång tidigare.
På morgonen när jag vaknade hade kraften i rotchakrat släppt helt, förvisso känner jag fortfarande trycket mot tinningarna, och den demoniska närvaron var/är kvar men det var helt klart lugnare.

Mystiskt... Försök meditera och fokusera dina tankar på rotchakrat, färgen. Du kan också pröva änglamassage. Det har jag testat en gång när jag verkligen kände mig nedstämd.
Citera
2010-11-22, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storatuttar
Mystiskt... Försök meditera och fokusera dina tankar på rotchakrat, färgen. Du kan också pröva änglamassage. Det har jag testat en gång när jag verkligen kände mig nedstämd.

Jag vet inte om det hjälper så mycket här.
Däremot tror jag att jag har en psychic chord/blockering i solar plexus som jag ska försöka bearbeta.
Citera
2010-11-23, 17:08
Medlem
En annan psychic attack idag. Min healer sa att det här var relaterat till min mamma, vilket en annan healer också trodde förrut.
Jag försökte göra en remote healing på min mamma, då kände jag plötsligt hur en negativ energi borrade sig in i min aura i höger tinning. Obehagligt.

Gjorde en banishing ritual varpå jag såg två gestalter, en i svart kåpa, en stod i söder, en i väst.
Den ena var uppretad av ritualen.

Bad sedan några böner och intog en "godform", dvs man visualiserar sig som en Gud eller annan gestalt, i mitt fall ärkeängeln Mikael, kände hur min aura stärktes och likaså att jag hade riddare i blanka rustningar omkring mig i en cirkel.

En gestalt med halvlångt blont hår blängde aggressivt/hotfullt på mig.
Jag stod fast, behöll formen. Höll i en ametist också, och använde den att ta bort suget i höger tinning med.

Använde också Wagners musik att bygga upp den här formen i rituell känsla.
Kände hur auran blev starkare och starkare.
Attacken avtog och smärtan/suget i tinningen också.

Sedan när jag diskuterade detta med en vän som är magiker föreslog att jag ska börja göra Rose Cross Ritual igen. Bra idé, då denna Golden Dawn ritual innesluter auran som en slags slöja, och andeväsen kan inte se en astralt. Denna ritual kan också användas för att hela någon annan som är besvärad. Man visualiserar denna person isf sittandes inom cirkeln.
Citera
2010-11-23, 23:29
Medlem
Hur går det nu, är det bättre?

Bara väldigt nyfiken men är det någon skillnad mellan vad du "ser" (typ gestalterna i svart kåpa) och vad du visualiserar? Jag undrar väl helt enkelt om du verkligen ser dem på en visuell nivå eller om det är i "fantasin" - ursäkta brist på bättre ord, menar inte insinuera att det inte är äkta.

Rent fysiologiskt lär väl vad man ser och vad man ser i sin inre fantasi aktivera exakt samma synceller, intressant nog.
Citera
2010-11-23, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ecglsd
Hur går det nu, är det bättre?

Bara väldigt nyfiken men är det någon skillnad mellan vad du "ser" (typ gestalterna i svart kåpa) och vad du visualiserar? Jag undrar väl helt enkelt om du verkligen ser dem på en visuell nivå eller om det är i "fantasin" - ursäkta brist på bättre ord, menar inte insinuera att det inte är äkta.

Rent fysiologiskt lär väl vad man ser och vad man ser i sin inre fantasi aktivera exakt samma synceller, intressant nog.

Det har lugnat ned sig.

Healern säger att jag ska jobba vidare med förlåtelse och att det förmodligen är kopplat till flera familjemedlemmar. En incident hände min mamma idag när jag försökte hela henne i tanken, jag vet inte om det finns en koppling mellan detta och besöket, men det är kanske inte osannolikt.

Till din fråga - min astrala syn är långt ifrån fullgången men med vanliga ögon så ser jag dem som svaga skimrande 2 dimensionella gestalter, där detaljer skimrar fram i tydlighet till och från. När jag visualiserar väktare i varje riktning så uppfattar jag också (ser jag) också dessa gestalter, då tar dem mer konkret form.
Jag märker också av deras reaktioner.
Ex ogillade de min banishing.

Ibland får jag syner av symbolisk natur, det är nog det högre jaget eller guiderna som visar på vad som har gjorts eller skett. Dessa kan vara i full färg. Ex de blommande grenarna och den fula neggen/fjärilen/ödlan som flög iväg.

Men det är en blandning av klärvoajans och visualisering, de går in i varandra, liksom det sensoriska. Jag känner mig iakttagen och känner energin vilken sort den har. Negativ energi är dunkel och magnetiskt sugande, positiv energi är stärkande och ljus.

Sedan känner jag av mina guider. Jag har känt två äldre män men idag när jag testade att heala min familj så hade jag en ljus lång kvinna bredvid mig.
Det är som att den guide som hjälper till "lyser upp" när denne är involverad.

Vad det gäller visualisering så säger jag som Robert Bruce att det är ofta missförstått, man skapar en inre bild inom sig men det handlar inte bara om att "se" utan att skapa känslan av det man visualiserar, så (de inre) sinnena korsar varandra kan man säga.
Citera
2010-11-24, 22:19
Medlem
Diskuterade idag negativa andliga erfarenheter med min mamma som också har mediala drag. Hon berättade om en obehaglig upplevelse som ung mamma med hjärnhinneinflammation där hon såg en uggla picka mot hennes ögon, likaså hade hon haft besök av en andeform som såg ut som en stor trollslända eller syrsa som satt ovanför henne i det hypnagoga tillståndet.
Citera
2010-11-25, 00:44
Medlem
Japp, jag förstod det.

Det sitter en neg och gömmer sig där långt därinne. Bearbetade dels misstänkta core images och då kunde jag inte skära (mentalt) genom en bild, en annan hade en lång mörk sladd bakpå, sedan började det där typiska tankemönstret dyka upp där man tänker på något och plötsligt adderas spontant bilder av något man sett (på TV ex) som en inbjudan att börja fantisera kring detta.
Det är så negs ofta går till väga, de förleder en att tro att det är man själv som fantiserar, och så knyts de symbiotiska energimässiga banden ihop, och de kan långsamt börja dränera en på energi.

Bearbetade de misstänkta attachment områdena med en hematit först, men den svarade inte på detta, den här entiteten är smartare än så.
Då tog jag ametisten, då ryckte den till och ett demoniskt ansikte framträdde som sa:
"kommer inte lämna dig". Fick samtidigt en ryckande kort kramp i solar plexus och en bild dök också upp under vänster fotsula.
I solar plexus har bilden av vad som liknar ett litet demoniskt foster framträtt.
Senast redigerad av symbolisten 2010-11-25 kl. 00:46.
Citera
2010-11-25, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Då tog jag ametisten, då ryckte den till och ett demoniskt ansikte framträdde som sa:
"kommer inte lämna dig". Fick samtidigt en ryckande kort kramp i solar plexus och en bild dök också upp under vänster fotsula.
I solar plexus har bilden av vad som liknar ett litet demoniskt foster framträtt.

Så du menar att varelsen ger dig bilder i huvudet så att du börja fantisera om det, så den kan stjäla enerig från dig. Varför krävs det att du fantisera för att varelsen skall kunna stjäla energi från dig?

Vilka magiska egenskaper har ametisten? har ädlare metaller som safir också magiska egenskaper?
Citera
2010-11-25, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRealFace
Så du menar att varelsen ger dig bilder i huvudet så att du börja fantisera om det, så den kan stjäla enerig från dig. Varför krävs det att du fantisera för att varelsen skall kunna stjäla energi från dig?

Vilka magiska egenskaper har ametisten? har ädlare metaller som safir också magiska egenskaper?

Ja. Vissa bilder är sammankopplade med specifika tanke/känslomönster. Låt oss säga att du har en emotionell och/eller mental hang-up på något du är rädd för eller är fixerad vid, då kommer dessa bilder dyka upp spontant eller när du fokuserar på ett chakra eller område omkring ett chakra.

Att bearbeta dessa bilder kan fungera som ett sätt att se att det finns attachments/länkar bakom dem eller negativ energi närvaro. Om de är "clear" så kommer de inte ha något dolt bakom och kommer vara lätta att dela/skära igenom.
De kan också leda vidare till djupare trauma-minnen, eller andra attachments.

Ametisten är kopplad till Jupiters planetsfär och står bl.a. för universiellt beskydd.
Ja, alla ädelstenar har tillskrivits magiska egenskaper/attribut.
Sedan hur mycket man tror på detta är en annan sak.
Vad det gäller negs så sägs det att järnoxid baserade halvädelstenar som ex hematit skyddar mot lägre negs. Även stenar som Svart Obsidian, Jet, Onyx, som tillskrivs jordande egenskaper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in