Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Oi!
Kan negs prata med en? Hade en skitjobbig konversation igår där någon (jag antar att det var den där neggen) hotade att göra mig blind osv. (att bli blind är min största fasa vilket den säkert vet om) Jag är rätt säker på att det är negs, och det verkar som om den (det verkade bara vara en) är gnällig nu när jag gör allt för att göra det svårt för den och är medveten om negs.
Detta hände i något halvdrömsstadie, så det var knappast några fysiska röster, det var som telepati ungefär. Det kändes som om huvudet och ögonen höll på att explodera när den hotade mig.
Jag sa åt den att ta sitt pick och pack och dra vidare, och att jag inte accepterar den osv. Den blev stundom skitsur (mestadels när jag förnedrade den och förklarade vilken lågt stående skithög den var) också kom det där trycket i skallen och ögonen igen vilket gjorde rätt ont. Till slut försvann den iaf, misstänker att den kommer tillbaks nån gång, kan den få för sig att skada mig eller annat?
Några tips? Bör jag avstå från att förnedra den?
Undrar förresten hur de kan se ut, dessa negs? Jag såg flera gånger en slags fyrkantig låda med något konstigt i, som fint uppradade sladdar eller nåt, såg rätt kletigt och levande ut. Kan det ha varit den eller var det bara något random i mitt huvud?
Intressanta svar förövrigt!
Svar:
"Kan negs prata med en?"
Ja, det kan dem. Sedan beror det på vilken intelligensnivå de har, vilken neg-typ det är, osv. Vissa negs har en insektsliknande intelligens, där deras beteende baseras på vilken energi du avger (tänk på känslor, tankar, etc. som energier eller färger så blir det lättare att förstå).
Röster kan höras både telepatiskt och objektivt. Vanligast är telepatiskt överförda röster. Objektiva röster brukar föregås av en konstig känsla under fotsulorna, vilket betyder att de manipulerar vissa delar av din energi-kropp.
Oftast är detta ett sätt för negs att skrämmas eller ett sätt att få dig att resonera med dem på ett visst sätt.
Det är bra att du markerar att du inte accepterar deras intrång i din medvetande sfär.
Viktigt är dock att ej förmänskliga dem och visa känslor mot dem (okej aggressivtet är alltid bra), men vissa tror att "kärlek och förlåtande ljus" hjälper, det gör det inte. Negs omfattas inte av högre energier utan ser dessa som tecken på svaghet, och som vapen att användas tillbaka mot dig.
Att kontakta negs gör man oftast vid exorcism, dvs att tvinga neggen att identifiera sig och varför den har fäst sig vid dig.
Nu kanske du inte är redo för detta så då bör du vänta med identifikation tills dess, och bara använda generella metoder som alltid hjälper, ex. vitlök, korsa strömmande vatten, utföra LBRP-ritualen, be böner, etc.
Kom ihåg att negs har gigantiska egon, och är stora manipulativa lögnare.
Negs kan t.o.m. likt demoner blanda lögn och sanning för att attackera dig psykologiskt. Att en neg skulle vara "legion" dvs flera är likaledes ofta en illusion, det rör sig oftast om en neg som kan dela upp sig i flera del-väsen.
Negs är dock dåliga på att anpassa sig efter föränderliga situationer, räkna med att de attackerar på samma sätt, med upprepad envishet.
Men deras främsta vapen är illusioner, lögner och dina egna svagheter. Upptäck därför dessa.
"Hur ser negs ut"?
Svar: det beror på var man ser dem. På astralplanet framträder de ofta som ett mörkt moln, en gråsvart sfär, eller liknande olika marina livsformer, rockor, maneter. Vissa ser tydligen vackra ut, som färgskiftande sfärer.
Vid core image removal ser negs fula, otäcka och insektsliknande ut, spindel/krabb/orm liknande.
Ett råd:
Försök att hitta en bön, en hymn, en symbol som betyder det högsta andliga för dig. Det kan också vara en känsla av stark harmoni och positivism. När du attackeras fokusera på denna fixpunkt, detta hjälper dig ofta att höja din medvetande nivå, högre energier tränger undan negs.
Negs kan symboliskt ses som det mörka molnet som skymmer den gudomliga solen, de kan skymma den, men deras makt är alltid begränsad och ju mer du slåss mot dem, testar olika metoder, desto mer kan du skydda dig mot dem.