2008-03-17, 16:05
Medlem
Länk till robert bruces bok: som alla neg-drabbade bör läsa!!!

http://www.amazon.com/Practical-Psychic-Self-Defense-Understanding-Influences/dp/1571742212/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1205766115&sr=1-1

Helt otroligt bra bok, som gav mig svar på många frågor som övrig psychic self-defense aldrig besvarar. Rekommenderas!!!!
Citera
2008-03-17, 16:27
Medlem
personligt horoskop också värt att studera ndg dessa fenomen

Om man är drabbad av dessa fenomen är det också väl värt mödan att låta göra ett personligt horoskop.
Vad man sedan ska kolla upp är aspekter till Neptunus, Venus, Månen, Pluto, Saturnus.
Neptunus (=planeten som styr tecknet Fiskarna, och som är associerat med illusioner, fantasier, det astrala, högre kärlek), Månen (=planeten som styr Kräftan, och är kopplad till känslolivet i allm, det irrationella), Pluto (=planeten som styr Skorpionen, och är kopplad till transformationer, omvandlinsprocesser), Venus(=planeten som styr Vågen och Oxen, kopplad till kärlek, relationer), Saturnus(=planeten som styr Stenbocken, kopplad till ålderdom, visdom via åldrande,karmiska processer).

Vad man ska kolla upp är hårda aspekter (dvs oppositioner, konjunkturer) som skapar (omedvetna) spänningar mellan dessa planeter. Om man är född i Fiskarna eller har Neptunus i sitt horoskops första hus (kopllat till den yttre personligheten) kan man ha en benägenhet att lättare attrahera neg-energier.
Negs är karmiska krafter, rättare sagt, de indikerar att behöver lära sig något livsavgörande på ett andligt plan, men också att man behöver ändra/höja sin medvetande-nivå.
man kan också titta på positionen av Norra Noden (repr. Dharma, vad man ska uppnå i detta liv) och Södra Noden (repr. Karma, vad man ska bearbeta karmiskt, resp. använda sig av för att nå Dharma).
Citera
2008-03-26, 15:26
Medlem
Negs och symboler

Jag har fått förfrågan om vilka symboler som negs reagerar på så jag kan lika gärna ta upp det här (lite mer utförligt):

Negs och deras energi-länkar reagerar främst på följande symboler:

Likformigt kors. Repr. de fyra elementen och alluderar till tionde sefirot Malkuth. Lätt att visualisera och effektivt.
Man kan också forma detta kors med en cirkel omrking.

Svastika/Fylfotskors (obs det ska vara spegelvänt mot det nazistiska). Korresp. till första sefirot Kether/Kronan. Visualisera att svastikan roterar motsols (river upp neg-strukturer).

Cirkel med ekrar. Symbol för Ande och den Buddhistiska åttafaldiga vägen.
Visualisera den som klarblå.

Hexagram/Davids stjärna. Repr. föreningen av Eld och Vatten, liksom symbol för Sol/Tifereth, sjätte sefiran.

Pentagram (med spetsen uppät obs!) repr. de fem elementen med spetsen uppät repr. Ande.

Dessa symboler kan ritas med en blyfri (helst) blå tuschpenna ex. på solar-plexus.
Jag gjorde det en gång då jag upplevde ett ryck just över solar-plexus, den konstiga känslan försvann på någon dag.
Just solar-plexus är ofta involverat ndg psychic attacks.
Likaså fotsulorna (ndg negs). Man kan rita likformiga kors på fotsulorna, + stryka lite skuren vitlök på dem (vitlök innehåller svavel som alla negs starkt ogillar).
Citera
2008-03-27, 17:30
Medlem
Krafses avatar
Oi!

Kan negs prata med en? Hade en skitjobbig konversation igår där någon (jag antar att det var den där neggen) hotade att göra mig blind osv. (att bli blind är min största fasa vilket den säkert vet om) Jag är rätt säker på att det är negs, och det verkar som om den (det verkade bara vara en) är gnällig nu när jag gör allt för att göra det svårt för den och är medveten om negs.
Detta hände i något halvdrömsstadie, så det var knappast några fysiska röster, det var som telepati ungefär. Det kändes som om huvudet och ögonen höll på att explodera när den hotade mig.
Jag sa åt den att ta sitt pick och pack och dra vidare, och att jag inte accepterar den osv. Den blev stundom skitsur (mestadels när jag förnedrade den och förklarade vilken lågt stående skithög den var) också kom det där trycket i skallen och ögonen igen vilket gjorde rätt ont. Till slut försvann den iaf, misstänker att den kommer tillbaks nån gång, kan den få för sig att skada mig eller annat?
Några tips? Bör jag avstå från att förnedra den?

Undrar förresten hur de kan se ut, dessa negs? Jag såg flera gånger en slags fyrkantig låda med något konstigt i, som fint uppradade sladdar eller nåt, såg rätt kletigt och levande ut. Kan det ha varit den eller var det bara något random i mitt huvud?
Intressanta svar förövrigt!
Citera
2008-03-27, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Oi!

Kan negs prata med en? Hade en skitjobbig konversation igår där någon (jag antar att det var den där neggen) hotade att göra mig blind osv...

[...]

Jag sa åt den att ta sitt pick och pack och dra vidare, och att jag inte accepterar den osv. Den blev stundom skitsur (mestadels när jag förnedrade den och förklarade vilken lågt stående skithög den var) också kom det där trycket i skallen och ögonen igen vilket gjorde rätt ont. Till slut försvann den iaf, misstänker att den kommer tillbaks nån gång, kan den få för sig att skada mig eller annat?

Jag tycker det var starkt av dig att konfrontera det vidriga lilla aset! Många hade nog undvikit sådan direkt konfrontation, då NEG's är enna riktigt fega oknytt som säkerligen inte drar sig för att kalla på förstärkning om de råkar i olag med en Homo Sapien som visar sig vara motsträvig och svår att manipulera.

Tror dock själv att det helt enkelt gäller att sätta ner foten, och hålla ungefär samma bestämda/myndiga framtoning mot dem som när man ger en tillsägelse åt en bråkig femåring. Dessa NEG's attityd och "kroppsspråk" (?) stämmer ju rätt väl överrens med en omogen och stökig ungjävels dito!

Det finns ett antal trick man kan ta till, som t.ex visualiseringsmetoder där man frammanar en ogenomtränglig psykisk energisköld, för att förhindra att alltför stor skada tillfogas en själv vid en eventuell hårddragen konflikt.

Jag tycker dock inte att du ska vika dig, utan stå fast och hugga tillbaka!

Visa kräket vem det är som är Herren i borgen!

Citera
2008-03-27, 18:10
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResident
Jag tycker det var starkt av dig att konfrontera det vidriga lilla aset! Många hade nog undvikit sådan direkt konfrontation, då NEG's är enna riktigt fega oknytt som säkerligen inte drar sig för att kalla på förstärkning om de råkar i olag med en Homo Sapien som visar sig vara motsträvig och svår att manipulera.

Tror dock själv att det helt enkelt gäller att sätta ner foten, och hålla ungefär samma bestämda/myndiga framtoning mot dem som när man ger en tillsägelse åt en bråkig femåring. Dessa NEG's attityd och "kroppsspråk" (?) stämmer ju rätt väl överrens med en omogen och stökig ungjävels dito!

Det finns ett antal trick man kan ta till, som t.ex visualiseringsmetoder där man frammanar en ogenomtränglig psykisk energisköld, för att förhindra att alltför stor skada tillfogas en själv vid en eventuell hårddragen konflikt.

Jag tycker dock inte att du ska vika dig, utan stå fast och hugga tillbaka!

Visa kräket vem det är som är Herren i borgen!

Japp, det är krig! Fast man undrar ju om det kan hända något? Tänk om liksom, tänk om neggen verkligen kan göra en blind? Jaja, shit samma, den ska inte vara kvar iaf.
Citera
2008-03-31, 16:20
Medlem
Citat:
Oi!

Kan negs prata med en? Hade en skitjobbig konversation igår där någon (jag antar att det var den där neggen) hotade att göra mig blind osv. (att bli blind är min största fasa vilket den säkert vet om) Jag är rätt säker på att det är negs, och det verkar som om den (det verkade bara vara en) är gnällig nu när jag gör allt för att göra det svårt för den och är medveten om negs.
Detta hände i något halvdrömsstadie, så det var knappast några fysiska röster, det var som telepati ungefär. Det kändes som om huvudet och ögonen höll på att explodera när den hotade mig.

Undrar förresten hur de kan se ut, dessa negs? Jag såg flera gånger en slags fyrkantig låda med något konstigt i, som fint uppradade sladdar eller nåt, såg rätt kletigt och levande ut. Kan det ha varit den eller var det bara något random i mitt huvud?

Svar:
"Kan negs prata med en?"
Ja, det kan dem. Sedan beror det på vilken intelligensnivå de har, vilken neg-typ det är, osv. Vissa negs har en insektsliknande intelligens, där deras beteende baseras på vilken energi du avger (tänk på känslor, tankar, etc. som energier eller färger så blir det lättare att förstå).
Röster kan höras både telepatiskt och objektivt. Vanligast är telepatiskt överförda röster. Objektiva röster brukar föregås av en konstig känsla under fotsulorna, vilket betyder att de manipulerar vissa delar av din energi-kropp.
Oftast är detta ett sätt för negs att skrämmas eller ett sätt att få dig att resonera med dem på ett visst sätt.
Det är bra att du markerar att du inte accepterar deras intrång i din medvetande sfär.
Viktigt är dock att ej förmänskliga dem och visa känslor mot dem (okej aggressivtet är alltid bra), men vissa tror att "kärlek och förlåtande ljus" hjälper, det gör det inte. Negs omfattas inte av högre energier utan ser dessa som tecken på svaghet, och som vapen att användas tillbaka mot dig.
Att kontakta negs gör man oftast vid exorcism, dvs att tvinga neggen att identifiera sig och varför den har fäst sig vid dig.
Nu kanske du inte är redo för detta så då bör du vänta med identifikation tills dess, och bara använda generella metoder som alltid hjälper, ex. vitlök, korsa strömmande vatten, utföra LBRP-ritualen, be böner, etc.
Kom ihåg att negs har gigantiska egon, och är stora manipulativa lögnare.
Negs kan t.o.m. likt demoner blanda lögn och sanning för att attackera dig psykologiskt. Att en neg skulle vara "legion" dvs flera är likaledes ofta en illusion, det rör sig oftast om en neg som kan dela upp sig i flera del-väsen.
Negs är dock dåliga på att anpassa sig efter föränderliga situationer, räkna med att de attackerar på samma sätt, med upprepad envishet.
Men deras främsta vapen är illusioner, lögner och dina egna svagheter. Upptäck därför dessa.

"Hur ser negs ut"?
Svar: det beror på var man ser dem. På astralplanet framträder de ofta som ett mörkt moln, en gråsvart sfär, eller liknande olika marina livsformer, rockor, maneter. Vissa ser tydligen vackra ut, som färgskiftande sfärer.
Vid core image removal ser negs fula, otäcka och insektsliknande ut, spindel/krabb/orm liknande.

Ett råd:
Försök att hitta en bön, en hymn, en symbol som betyder det högsta andliga för dig. Det kan också vara en känsla av stark harmoni och positivism. När du attackeras fokusera på denna fixpunkt, detta hjälper dig ofta att höja din medvetande nivå, högre energier tränger undan negs.
Negs kan symboliskt ses som det mörka molnet som skymmer den gudomliga solen, de kan skymma den, men deras makt är alltid begränsad och ju mer du slåss mot dem, testar olika metoder, desto mer kan du skydda dig mot dem.
Citera
2008-03-31, 16:54
Medlem
Citat:
Japp, det är krig! Fast man undrar ju om det kan hända något? Tänk om liksom, tänk om neggen verkligen kan göra en blind? Jaja, shit samma, den ska inte vara kvar iaf.

Svar: Jag betvivlar starkt detta. Detta tycks vara ett sätt att skrämma dig och på så vis (auran försvagas av rädsla) attackera dig lättare. Dessutom kan de skapa neg-länkar till denna rädsla, så att "Bilden/känslan att vara blind" kan vara något som neggen sedan använder för att attackera dig.

Negs kan dock skada dig fysiskt (jag fick själv högra njuren penetrerad 2004 av en neg på astralplanet - oerhörd smärta även astralt; kort därefter åkte jag på njursten på höger sida på exakt samma ställe, vilket ledde till en lång sjukdomsperiod med njurkateter, osv.,)
Njursten kan ju faktiskt vara bakterier som kapslar in sig i kalksten.

Negs påverkan kan f.ö. ofta resultera i virus-infektioner, vissa former av konstiga leverfläckar, vårtor, acne-problem och vissa godartade tumörer, som är direkt kopplade till deras neg-länkar (s.k. core energy attachment points), när dessa bearbetas så försvinner ofta dessa lika mystiskt som de uppkom.
Har du konstiga fläckar som verkar kopplade till neg-länkar testa att rita med blå tuschpenna ex. hexagram, likformiga kors, svastika, sedan märker du om energin förändras.
Kampen mot negs handlar mycket om "trial and error", man testar olika metoder, och det som funkar bildar sedan en struktur av detta metafysiska problem. Kom ihåg negs är dåliga på att anpassa sig efter förändring, använd detta till din fördel.
Citera
2008-03-31, 17:18
Medlem
Citat:
Jag såg flera gånger en slags fyrkantig låda med något konstigt i, som fint uppradade sladdar eller nåt, såg rätt kletigt och levande ut. Kan det ha varit den eller var det bara något random i mitt huvud?

Svar: Din beskrivning verkar typisk neg-lik. Sladdar, tentakler, spindelnät, termit-stackar, meccano-liknande metall-former, trädgrenar, allt detta är typiska neg-attribut (speciellt vid core-image removal).

Jag såg en tjej på stan nyligen som jag varit lite småtänd på förrut (jag har inte sett henne på länge), när jag kom hem dök hennes ansikte upp inför min inre syn, och vissa erotiska situationer började träda in, då såg jag att bakom hennes ansikte svävade en form som liknade en blandning mellan en bläckfisk och Medusas orm-huvud (du vet ett kluster av ormkroppar som rör sig böljande fram och tillbaka).
Det är märkligt att negs ibland tycks vara oförmögna att fullfölja sin illusion (som om de avslöjar sig själva och rasar rakt genom sin egen plan) så att man inte fortsätter fantasin. Samma sak i dröm-stadiet, du möter en snygg tjej men sedan är dess form kletig och geggig och inte alls övertygande. Dessutom har du då även kunskapen att illusionen är neg-relaterad och därför faller du inte i deras illusions-fälla.

Incubus/Succubus-negs, som enbart går på det sexuella, (till skillnad från negs som använder rädsla, skuldkänslor också) tar ofta formen av den person du åtrår. De använder inte rädsla för att attackera utan snarare en smygande behagfullhet som bara övermannar dig och får dig att tillfredställa dig sexuellt omedelbart. Dessa negs använder belöning i form av starka orgasmer för att locka dig i deras fälla.

Vissa negs är som fria väsen som simmar in och passar på att hugga in när tillfälle ges och drar sedan vidare, andra stannar hos en värd och gör allt för att anpassa sig efter dennes omedvetna behov, men attackerar med jämna mellanrum för att få vissa energier.
Citera
2008-04-01, 11:34
Medlem
Dancerboys avatar
Jag är porrmissbrukare, och brukar känna mig hängig och deppig ibland. Är aggressiv också. Är det en neg? Hur får man bort den. Jag kan inget om sånt här så jag kan inte försöka själv...
Citera
2008-04-01, 12:42
Medlem
SincerusRenatuss avatar
Apropå missbruk. Jag har hört teorier som säger att missbruk (oavsett form) har att göra med besatthet av elementarer. Vad säger Symbolisten angående detta? Kan en del av dessa problem förklarar med påverkan av elementara andar?

S.R.
Citera
2008-04-01, 12:59
Medlem
Krafses avatar
Shit alltså, mycket information att mata in hehe. Ska dock friska upp minnet med att läsa hela tråden igen. Och tackar för svaren, lika informativt och intressant som vanligt!
Tror du har rätt i att jag nog inte borde göra för mycket nu, jag vet inte riktigt hur man handskas med sånt här än, (Det verkar vara individuellt?) men jag börjar förstå litegrann hur det fungerar iaf.

Förresten, bör jag fortsätta lyssna på dödsmetal?
Tycker inte det finns något annat som är speciellt bra, vanlig "radiomusik" är enligt mig skit och pannkaka, det krävs inte mycket talang till skillnad mot metal o.sv där de måste skrika som djur och kunna spela bra på instrumenten!
Men jag tänkte på just musikstilen, är det på något sätt negativt iom att det mesta jag lyssnar på är rätt aggressivt? Inte för att jag är något emo som skär mig i handlederna för att strax därefter gå ut och mosha sönder den lokala korvkiosken eller liknande, men ja, du fattar väl..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in