2010-11-25, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Ja. Vissa bilder är sammankopplade med specifika tanke/känslomönster. Låt oss säga att du har en emotionell och/eller mental hang-up på något du är rädd för eller är fixerad vid, då kommer dessa bilder dyka upp spontant eller när du fokuserar på ett chakra eller område omkring ett chakra.

Att bearbeta dessa bilder kan fungera som ett sätt att se att det finns attachments/länkar bakom dem eller negativ energi närvaro. Om de är "clear" så kommer de inte ha något dolt bakom och kommer vara lätta att dela/skära igenom.
De kan också leda vidare till djupare trauma-minnen, eller andra attachments.

Ametisten är kopplad till Jupiters planetsfär och står bl.a. för universiellt beskydd.
Ja, alla ädelstenar har tillskrivits magiska egenskaper/attribut.
Sedan hur mycket man tror på detta är en annan sak.
Vad det gäller negs så sägs det att järnoxid baserade halvädelstenar som ex hematit skyddar mot lägre negs. Även stenar som Svart Obsidian, Jet, Onyx, som tillskrivs jordande egenskaper.

Kan det vara så att du har något som funkar mot negs; då biter negset ihop och kämpar vidare; prova du något som inte funkar; då lämnar negset dig ifred ett tag. Allså får negset dig att tro att det som inte fungerar har verksamma beståndsdelar och vice versa.

På så sätt kan negset lura dig att tro på grejer som inte funkar. Kan jag ha rätt?
Citera
2010-11-25, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRealFace
Kan det vara så att du har något som funkar mot negs; då biter negset ihop och kämpar vidare; prova du något som inte funkar; då lämnar negset dig ifred ett tag. Allså får negset dig att tro att det som inte fungerar har verksamma beståndsdelar och vice versa.

På så sätt kan negset lura dig att tro på grejer som inte funkar. Kan jag ha rätt?

Delvis kan det vara så, beroende på hur intelligent hur energiformen är. Poängen är ju att spåra dess inflytande/närvaro och energiförgrening. En negativ energi kan finnas där, men inte göra så mycket väsen av sig, eller den kanske försöker dölja sin närvaro, det är oftast när den har förgrenat sig eller skaffat sig större inflytande som den blir riktigt kännbar. Men har man erfarenhet av denna typ av energi så är man också känslig för den både hos sig själv och hos andra.
Elektro-magnetiska vågor (såsom känns vid en dator) är också något som ofta kan användas för att få den att visa sig.
Senast redigerad av symbolisten 2010-11-25 kl. 21:28.
Citera
2010-11-25, 21:43
Medlem
Citat:
Elektro-magnetiska vågor (såsom känns vid en dator) är också något som ofta kan användas för att få den att visa sig.

Utveckla gärna!
Citera
2010-11-25, 21:51
Medlem
Apocryphas avatar
Citat:
Utveckla gärna!
Om du tittar tidigare i tråden så skyller de på att det är den stackars NEGen som får dem att sitta och flöjta.
Det är inte strålningen, utan websidorna de tittar på, som väcker NEGen till liv. Eller tja, ljuset från skärmen är elektromagnetiska vågor
Citera
2010-11-26, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apocrypha
Om du tittar tidigare i tråden så skyller de på att det är den stackars NEGen som får dem att sitta och flöjta.
Det är inte strålningen, utan websidorna de tittar på, som väcker NEGen till liv. Eller tja, ljuset från skärmen är elektromagnetiska vågor

Raljera på du i din okunnighet.
Citera
2010-11-26, 11:01
Medlem
Citat:
Utveckla gärna!

Elektro-magnetiska vågor påverkar energi-kroppen på ett liknande sätt som negativa jordlinjer, detta är något som gör att de negativa energierna blir mer påtagliga/kännbara. På samma sätt som magneter påverkar dem, eftersom de är (i de flesta fall) jordbundna ande-väsen.
Därför rekommenderar RB användandet av magneter, ledande koppartråd kopplat till magneter osv.
Citera
2010-11-26, 19:32
Medlem
Citat:
Elektro-magnetiska vågor påverkar energi-kroppen på ett liknande sätt som negativa jordlinjer, detta är något som gör att de negativa energierna blir mer påtagliga/kännbara. På samma sätt som magneter påverkar dem, eftersom de är (i de flesta fall) jordbundna ande-väsen.
Därför rekommenderar RB användandet av magneter, ledande koppartråd kopplat till magneter osv.

Och skull du acceptera följande studie; några new age personer går in i ett rum vid olika tillfällen och leta upp jordlinjerna. Tror du att de då kommer att ha pekat ut samma linjer. DE PEKAR INTE UT SAMMA LINJER SÅ HUR KAN DU TROR PÅ DET; HUR KAN DU TROR PÅ DET; DET DÄR MED JORDLINJER ÄR JU SÅ ENKELT ATT MOTBEVISA ...

VARFÖR; VARFÖR; VARFÖR; ...

Jag har förtroende för dig ty du är tydligen smart; men mitt förnuft kritisera vad du tillkännage som sanning!
Citera
2010-11-26, 23:16
Medlem
Citat:
Och skull du acceptera följande studie; några new age personer går in i ett rum vid olika tillfällen och leta upp jordlinjerna. Tror du att de då kommer att ha pekat ut samma linjer. DE PEKAR INTE UT SAMMA LINJER SÅ HUR KAN DU TROR PÅ DET; HUR KAN DU TROR PÅ DET; DET DÄR MED JORDLINJER ÄR JU SÅ ENKELT ATT MOTBEVISA ...

VARFÖR; VARFÖR; VARFÖR; ...

Jag har förtroende för dig ty du är tydligen smart; men mitt förnuft kritisera vad du tillkännage som sanning!

Ja, för att vissa helt enkelt inte kan peka ut linjerna utan bara ger olika utsagor som också är felaktiga.
Jag kan dock garantera det att jag har så hög grad känslighet att jag inte behöver någon slagruta för att hitta negativa linjer, har två tydliga linjer i min lgh.
Har hittat negativa linjer även i andras bostäder.
En healer jag konsulterade affirmerade också att jag hade rätt.
En kompis var skeptisk men jag bad honom ställa sig på den negativa linjen och han kände tydligt skillnad att han blev matt/slö när han stod där.
Jag sade inte åt honom "nu kommer du känna dig matt" utan jag frågade bara honom om han kände skillnad. Och hans utsaga bekräftade att jag hade rätt.
Citera
2010-11-26, 23:45
Bannlyst
En neger stal min cykel. Räknas det?
Citera
2010-11-26, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beardo
En neger stal min cykel. Räknas det?

Du menar en färgad person stal din cykel. Nej det räknas inte.
Citera
2010-11-26, 23:59
Bannlyst
Citat:
Du menar en färgad person stal din cykel. Nej det räknas inte.
Jag trodde att NEGS var kort för färgade.
Citera
2010-11-27, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beardo
Jag trodde att NEGS var kort för färgade.

Du kanske tänkte på "spooks" som är ett amerikanskt slang-uttryck för svarta/färgade personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in