Citat:
Ursprungligen postat av alvans
Ser att flera av er har funderingar kring charlataner i denna djungel av helbrädgagörare.
Det finns nog hur många som helst som ser en chans att tjäna pengar på dem som inte mår bra.
Angående den behandling jag genomgår med Steve, så vill jag bara tala om att han uppger priser på sin hemsida för de olika behandlingarna, precis som vilken tandläkare, advokat eller rörmokare som helst. Han har säkert, liksom du & jag sina räkningar att betala och summan sätter man in på det företag som han delar med sin fru. Hon ägnar sig åt healing bl.a.
Om man skriver till honom så "tittar" han gratis och berättar vad han funnit. Sedan går han efter taxan för just de åtgärderna. Vill man då ha hans hjälp så skriver man det i ett brev tillbaka. I mitt fall betalade jag endast för borttagning av astralparasiten och den lilla demonen på min hjässa.
Under arbetet med demonen dök flera upp plus de två större som han fick spåra upp och ta bort under två dagar. Inte en enda krona till har han velat ha för detta, trots att jag erbjudit mig att betala mer om det behövs.
Han har även utarbetat ett program åt mig som jag ska jobba med varje dag.
Nu arbetar han med min IBS ( irritable bowel syndrom) gratis...det enda han vill är att jag skriver och talar om hur jag mår. Han kommer att behandla mig under ett flertal gånger under de kommande veckorna. Normalt behandlar han inte sjukdomstillstånd, men jag har svarat så bra på hans borttagande av parasit/demonerna att han ställer upp på ett försök bara för att jag bad honom.
Jag skulle vilja påstå att denne man är mycket seriös, verkar stå med båda fötterna på jorden och ingen flummig trollkarl precis. Dessutom skriver han alltid när han gjort något med mig.
Under de tio dagar jag haft kontakt med honom har vi brevväxlat (email) 21 ggr.
Jag mår fortfarande bra i själen, känner mig stark och glad och väldigt tacksam för den här möjligheten jag fått.
Skönt att höra! Både att du mår bättre och att Steve verkar vara seriös.
Jag har konsulterat några andra healers för att höra om de kommer till samma slutsats.
En kompis har ev erbjudit sig att betala för behandling hos Steve om det visar sig vara rätt åtgärd. Nu har jag erbjudits hjälp gratis av en healer som ska ta bort parasiten/tankeformen och skicka hem demonen, så jag ser fram emot att få en ljusning i detta.
Healern rekommenderade mig också att efter behandling jobba med chakrameditationer för att stärka upp mitt energi-mässiga immunförsvar, och försöka ta en liten paus från magi arbetet.
Hur demonen har hittat hem till mig är osäkert, men det är väl så att man kan plocka upp krafter omedvetet, eller locka dem till sig beroende på om miljön är negativ eller man har en energi-mässig make-up som lockar dem.
Sedan så gäller det som sagt att hålla koll på s.k. core images och ev attachments som kan uppstå och bearbeta dessa. Brushing och core image work som Robert Bruce beskriver i sin bok är relativt enkla metoder att spåra konstiga energipräglingar i energi-kroppen. Där kan man också hitta kopplingar till förträngda minnen, osv.