2010-11-08, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echelonx
Jag fick kontakt av min helare som hade utfört ett mer utförligt past life block removal. En timma innan detta så började jag må jag förvånansvärt bra. Jag kände inte igen mig själv. Sen fick jag mail.

Jag fick en rapport om alla möjliga utrensningar (soul binds, vortex, portals, earthbound spirits).

Så jag tror en hel del symptom faktiskt kan vara så kallade past life blocks alltså blockeringar i olika chakran och även anslutningar till vissa entiteter från tidigare liv.

Till Symbolisten kan jag rekommendera:

http://listen.grooveshark.com/#/search/songs/?query=yaakov%20shwekey

Lyssna speciellt på Ovinu och Sameach . Yaakov Shwekey är en väldigt bra sångare för övrigt. Jag förstår inte hur han kan sjunga så bra.

Om Symbolisten vill kan jag pm:a helaren. Hon jobbar ideellt men har stor potential. Hon jobbar efter light - non light principen men påminner inte särskilt mycket om "new age".

Mycket intressant!
Den healer jag konsulterade 2000 påstod att mina problem berodde på tidigare liv blockeringar.
Men det du beskriver låter mycket mer genomgående.
Ja, tack du får gärna pm:a helaren!
Jag har övrigt märkt av förändringar till det bättre i energin omkring mig, men självfallet vill man ju helt bli av med dessa negativa präglingar.
Citera
2010-11-08, 19:45
Medlem
echelonxs avatar
Helaren hade fått ny information om att ta bort det hon kallar för "hidden blocks" alltså blockeringar hon tidigare inte kunnat se. I mitt fall var det en massa blockeringar, i vissa fall flera tusen.
Citera
2010-11-08, 19:55
Medlem
Apocryphas avatar
Citat:
Helaren hade fått ny information om att ta bort det hon kallar för "hidden blocks" alltså blockeringar hon tidigare inte kunnat se. I mitt fall var det en massa blockeringar, i vissa fall flera tusen.
Hur gick det till? Gjorde det ont?
Citera
2010-11-08, 20:19
Medlem
echelonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apocrypha
Hur gick det till? Gjorde det ont?

Nej inte särskilt ont. Jag märkte på jobbet att jag mådde förvånansvärt bra. Jag har mått bättre bitvis men nu släppte vissa saker nästan helt. Men jag kommer givetvis avvakta och se om välmåendet går över. Jag hade inga starka förhoppningar på detta (bad om hjälp flera dagar sedan). Sen fick jag mail. Jag vet inte riktigt exakt hur hon gör men jag förstår det som att hon ansluter till urkällan för ljus, hon ber om tillåtelse från ditt högre jag för att utföra behandlingen och sen kollar hon efter blockeringar i chakran. Sen undersöker hon omgivningen och ser om det är något som inte hör hemma där. Men efter behandlingen har jag nu en känsla av vattendroppar faller mot huden och även massa stickningar och att det poppar kring huden lite överallt. Men det är inte särskilt obehagligt. Sen är det en del andra grejer jag ser jag inte vill nämna. Mitt tredje öga är även möjligtvis mer aktivt då jag ser lite tydligare i det astrala.

Enligt henne tillhör alla själar i universum antingen ljus eller icke ljus. Det finns en urkälla för ljus och en för icke ljus. I den här tiden så finns det ytterst få själar som tillhör ljus på planeten. Det är mest mörka själar inkarnerade. Gaia (jorden) har fått nog och mörka själar får inte inkarneras längre då de förstör planeten. Icke ljus gillar att sätta blockeringar på själar som tillhör ljus så att deras mediala förmågor hålls tillbaka. Det är bland deras främsta uppgifter.

Det kanske lät lite flummigt för dig...
Senast redigerad av echelonx 2010-11-08 kl. 20:24.
Citera
2010-11-08, 20:24
Medlem
Apocryphas avatar
Citat:
Nej inte särskilt ont. Jag märkte på jobbet att jag mådde förvånansvärt bra. Sen fick jag mail. Jag vet inte riktigt exakt hur hon gör men hon ber om tillåtelse från ditt högre jag för att utföra behandlingen sen kollar hon efter blockeringar i chakran. Sen undersöker hon omgivningen och ser om det är något som inte hör hemma där. Men efter behandlingen har jag nu en känsla av vattendroppar faller mot huden och även massa stickningar och att det poppar kring huden lite överallt. Men det är inte särskilt obehagligt. Sen är det en del andra grejer jag ser jag inte vill nämna. Mitt tredje öga är även möjligtvis mer aktivt då jag ser lite tydligare i det astrala.

Enligt henne tillhör alla själar i universum antingen ljus eller icke ljus. I den här tiden så finns det ytterst få själar som tillhör ljus på planeten. Det är mest mörka själar inkarnerade. Gaia har fått nog och mörka själar får inte inkarneras längre då de förstör planeten. Icke ljus gillar att sätta blockeringar på själar som tillhör ljus så att deras mediala förmågor hålls tillbaka.

Det kanske lät lite flummigt för dig...
Jo, det lät lite flummigt. Jag undrade mest om hon satt och läste ramsor och hade sig eller kanske bara satt tyst.
Och vad du upplevde under tiden hon letade och tog bort saker.
Citera
2010-11-08, 20:50
Medlem
echelonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apocrypha
Jo, det lät lite flummigt. Jag undrade mest om hon satt och läste ramsor och hade sig eller kanske bara satt tyst.
Och vad du upplevde under tiden hon letade och tog bort saker.

Jag tvekar på att hon läser ramsor men det är svårt att veta exakt hur hon gör då hon lever i ett helt annat land. Men jag antar att hon går in i något meditativt stadie för att få kontakt med urkällan.

Det jag kände under tiden hon utförde jobbet var att det kändes så tomt och lugnt runtomkring mig som att "mitt sällskap försvann" förutom min guide, sen en känsla av välmående men jag hade ingen aning om att hon hade utfört arbetet förrens jag fick mailet. Det blev en överraskning.
Citera
2010-11-08, 21:01
Medlem
Apocryphas avatar
Citat:
Jag tvekar på att hon läser ramsor men det är svårt att veta exakt hur hon gör då hon lever i ett helt annat land. Men jag antar att hon går in i något meditativt stadie för att få kontakt med urkällan.

Det jag kände under tiden hon utförde jobbet var att det kändes så tomt och lugnt runtomkring mig som att "mitt sällskap försvann" förutom min guide, sen en känsla av välmående men jag hade ingen aning om att hon hade utfört arbetet förrens jag fick mailet. Det blev en överraskning.
Oki, trodde du var hemma hos henne.
Citera
2010-11-08, 22:05
Medlem
Många av dessa behandlingar sker enbart på distans.
När jag fick en neg borttagen 2000, så skickade jag per snigelbrev mitt namn och min adress till denna healer som annonserade i en tidning där han erbjöd hjälp med avläsning av främmande energier.
Några dagar senare en natt hade jag en mycket påtaglig klardröm.

Låg i ett rum som var blåaktigt och hade en stor tiger bredvid (oerhört levande), sedan så fylldes hela jag av ett stort lugn och jag kunde svagt skönja en medelålders man, han manipulerade min kropp så att den roterade och jag kände hur han helade min astralkropp. Han såg ut energi ur min tinning (lät som ett konstigt pysande ljud som när det slår lock för öronen), och sedan behandade han hjärtchakrat med masserande rörelse.
När jag vaknade sedan var alla tecken på negativ energi borta (inget tryck mot tinningarna, inga inre tvångsmässiga bilder). Det var som det mentala var rengjort, och jag kände ett lugn och lätthet.

Visst kan man kanske tro att det är placebo, men när man är van med de här konstiga energipräglingarna som då och då suger musten ur en, så blir förändringen fysiskt påtagligt kännbar.

Sedan ringde han och beskrev hela healing förloppet, han hade försatt sig i trans och beskrev ett tidigare liv som jag haft och visioner han sett i samband med detta.
Han beskrev också att energin var rotad i väster (vilket bekräftade min egen känsla), och han beskrev väsendet (som enligt terminologin hos RB är en s.k. astral wildlife).

Om man nu inte tror på dessa fenomen så kan man ju säga att det är bara självsuggestion hos såväl healer som klient, men i det här fallet så bekräftade han det jag själv kännt och sett ang denna energi.

Han hade kunnat hitta på något (att det var utomjordingar, demoner eller vad som helst).
Jag var dock vid detta tillfälle helt okunnig om negs och distans healing, det lilla jag läst var om astral vampyrer (men inte alls så specificerat som RB beskriver det).
Jag var vid denna tid ej heller aktiv på forum som rör psychic self-defense som astral dynamics.
Om jag hade bara drömt behandlingen som en önskedröm så skulle det vara svårt att åstadkomma de påtagliga förändringar som kom efteråt.
Citera
2010-11-09, 18:16
Medlem
Apocryphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Visst kan man kanske tro att det är placebo, men när man är van med de här konstiga energipräglingarna som då och då suger musten ur en, så blir förändringen fysiskt påtagligt kännbar.

Sedan ringde han och beskrev hela healing förloppet, han hade försatt sig i trans och beskrev ett tidigare liv som jag haft och visioner han sett i samband med detta.
Han beskrev också att energin var rotad i väster (vilket bekräftade min egen känsla), och han beskrev väsendet (som enligt terminologin hos RB är en s.k. astral wildlife).

Om man nu inte tror på dessa fenomen så kan man ju säga att det är bara självsuggestion hos såväl healer som klient, men i det här fallet så bekräftade han det jag själv kännt och sett ang denna energi.
Jag avslöjar knappast något nytt, om jag skriver att jag tror aningen mer på livlig fantasi.
Citera
2010-11-10, 23:29
Medlem
alvanss avatar
Har läst denna intressanta tråd och började fundera om jag själv kanske bär på NEGs?

Jag har under en mycket lång tid haft återkommande sömnbesvär, daglig huvudvärk, depressioner, värk i kroppen o.s.v. Har saknat livslust i perioder och även utvecklat ett självskadebeteende. Ibland utbrott av ilska som andra beskrivit som att mina ögon blivit helt svarta och som även skrämt en och annan.

Har känt mig ensam och dragit mig undan, trots att jag har människor omkring mig som tycker om mig.

Inget av detta har synts utåt, då jag upplevs som en socialt kompetent och glad person (förutom när jag blivit arg då).

Nåväl, denna tråd fick mig att ta tag i det här, och i måndags kontaktade jag Steve som någon här på fb rekommenderat.

Han svarade mig dagen efter via email, och skrev att han funnit en parasit (!) som löpte på min framsida från "tredje ögat" i pannan ända ner till sacralchakrat (under naveln).

Han fann också en mycket underlig liten figur, mest lik en fågeskrämma (gargyle) uppe på min hjässa. Så fort den förstod att den var iakttagen så försvann den illa kvickt.

Idag började han sin behandling av mig...och han hittade något mycket otäckt. Så fort Steve hade hittat och tagit bort gargylen, så kom det flera nya. Den lille gynnaren styrdes av en demon ovanför. Demonen var helt täckt i en svart cape med huva, vilket fick mig att tänka på Liemannen förstås...Usch, det lät inget vidare!

Men värre skulle de visa sig bli..."Liemannen" i sin tur styrdes av en ännu större demon ovanför honom.
Citera
2010-11-10, 23:44
Medlem
alvanss avatar
Enligt det mail jag fick idag, så fick han kämpa rejält med de här demonerna, och till slut fick han bort dem.
Sen satte han mig i ett renande vatten som tydligen spolade ut svarta klumpar från mig...Usch!

Inte konstigt att jag känt mig så eländig idag då....En rejäl huvudvärk som släppt först nu på kvällen, magen i uppror och så spänd i kroppen att jag tidvis skakar. Fryser gör jag också, vilket är ovanligt för mig.

Han har lagt ett skydd på mig nu och kommer att fortsätta med parasiten imorgon eller på fredag.

Vill tacka "Symbolisten" som startade denna tråd och som fick mig att kontakta Steve. Innan jag läste här, så hade jag inte ens hört talas om NEGs.
Citera
2010-11-11, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alvans
Enligt det mail jag fick idag, så fick han kämpa rejält med de här demonerna, och till slut fick han bort dem.
Sen satte han mig i ett renande vatten som tydligen spolade ut svarta klumpar från mig...Usch!

Inte konstigt att jag känt mig så eländig idag då....En rejäl huvudvärk som släppt först nu på kvällen, magen i uppror och så spänd i kroppen att jag tidvis skakar. Fryser gör jag också, vilket är ovanligt för mig.

Han har lagt ett skydd på mig nu och kommer att fortsätta med parasiten imorgon eller på fredag.

Vill tacka "Symbolisten" som startade denna tråd och som fick mig att kontakta Steve. Innan jag läste här, så hade jag inte ens hört talas om NEGs.

Tack själv! Din berättelse ger också stöd till att de här fenomenen existerar och drabbar många, vilket skeptiker här på forumet hela tiden argumenterar emot och bortförklarat som "trams", "hjärnspöken", "inbillningar", "överaktiv fantasi", mm.
Skeptikerna i fråga kan vara glada att de inte är drabbade av detta själva, men det kanske kommer en dag då de själva eller någon annan anhörig blir drabbad. Då kan jag lova att det inte är lika roligt längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in