Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Jag respekterar andras tro och bakgrund och jag förväntar mig att han ska respektera mig också. Tyvärr ser jag inte det i den inbördes diskussion där du och "Kuggarn" förde, utan snarare en massa negativa fördomar om att jag "svalt" Bruces teori, efter att "vissa erfarenheter" stämde.
Hur fan kan ni veta det???
Ta reda på fakta först och kom inte med en massa fördomsfullt BS om mig som person.
Hur fan kan ni veta det???
Ta reda på fakta först och kom inte med en massa fördomsfullt BS om mig som person.
Jag sa aldrig att du hade svalt hans teori, jag sa "och där kan man ifrågasätta om han gjorde rätt.", jag sa inte "där har han gjort fel".
Citat:
Det som förstör det här forumet är att vi som faktiskt har både bred erfarenhet av paranormala fenomen och rituell ockultism ska sitta och rättfärdiga oss gång, på gång, på gång, på gång, för en massa tölpar som sitter och idiot-förklarar och driver med oss utan att ha något på fötterna annat än lite grundläggande akademisk jargong, gärna med lite naturvetenskaplig lingo som syrligt grädde på moset.
Det skulle vara mer givande att diskutera fenomen och överlåta tolkningen av dessa till var och en. Jag har sagt upprepade gånger; tro mig inte, testa metoderna själv.
Det skulle vara mer givande att diskutera fenomen och överlåta tolkningen av dessa till var och en. Jag har sagt upprepade gånger; tro mig inte, testa metoderna själv.
Jo så är det, men livet är aldrig lätt och jag är säker på att det finns individer här på fb som finner det du säger intressant. Alla är väl inte negativa?
Citat:
De har inte utfört en enda ritual. Det är som att kritisera astronauter för att fantisera ihop sina rymdfärder.
Ser du inte själv detta?
Ser du inte själv detta?
Ingen bra liknelse då astronauterna har gjort sina resor på det fysiska planet, vilket gör att det finns ett helt annat bevisunderlag.
Citat:
Det går att ställa frågor som är kritiska; "Hur vet du det"? , "Vad har du för belägg"?, "Vilka källor utgår du från?", "Har du jämfört dessa fenomen med hur de behandlas inom modern psykiatri"/"religionspsykologi"?
Jo jag kan se varför du blev upprörd, men det är likväl meningslöst att bry sig, du bör hitta ett förhållningssätt. Dock hans inlägg var spam, han kunde åtminstone redovisat varför han avfärdade det, t.ex. referara till Randy.
Man kan lika gärna döpa om forumet till: Forumet där paranormala fenomen, ockultism och ufologi trasas sönder av ultra-skeptiker som inte fattar att man diskuterar FENOMEN.
Måste säga att jag har tröttnat rejält sen jag kom hit, varenda jävla tråd ska motbevisas. Det är (iaf ur min synvinkel) off topic då knappt några trådar här handlar om att bevisa något, (som denna) utan att diskutera fenomenet som tråden handlar om.