2010-09-08, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aothai
Om du, i egenskap av vårdare, diskuterade negs och andar med schizofrena mentalpatienter och mötte "klienterna där de befann sig", ter det sig inte så konstigt att du fick "gå". Eller vad tycker du själv?

Nej, jag tycker inte det var konstigt att jag fick gå. Det berodde på att man vill ha vårdutbildad personal och är en trend som nu går genom hela vården för att uppgradera yrkets betydelse.
Samma sak sker ex inom kriminalvården där man vill ha beteendevetar-utbildad personal.
Även personal som vidareutbildar sig till undersköterskor i omsorgen får gå pga LAS-reglerna.

Jag har gjort ett oerhört bra jobb inom psykiatrin, har fortfarande bra kontakt med flera av den ordinarie personalen. Träffar också på vissa klienter på stan ibland som kommer fram och säger hej och frågar hur det är.

Jag har aldrig diskuterat negs/paranormala fenomen med patienterna.
Det skulle inte heller falla mig att göra det och på så sätt försöka mig på att behandla deras problematik med metafysiska metoder.
Det har inte varit mina arbetsuppgifter att vara behandlare.

Det vi har pratat om har varit ex religion som buddhism, osv, och det är sådant som de själva fört upp till diskussion. Jag har inte styrt in diskussionen utan bara sagt kort att jag tycker det är intressant. Vad det gäller paranormala fenomen så handlar det om min egen observation/det som de själva berättat/återgett.

Min roll har inte varit behandlare utan boendestödjare, och då handlar det om att upprätthålla dagliga rutiner, osv.
Att "möta de boende där de befinner sig" handlar om att möta dem som likvärdiga individer och inte sätta sig över dem, att stötta och uppmuntra det friska i dem.
Citera
2010-09-08, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Om man har kontakt med andevärlden kanske man får ett skydd också???

Men jag har hört och läst att alla, inkl schamaner kan få Negs. Men att de då är skickade på schamanen och mer intelligenta än elemäntärandarna vi har pratat om här... Symbolisten är ju proffset här och han verkar jobba ikväll lr nåttså vi får väl gissa vidare på egen hand..

Men jag tror iaf att en harmonisk och vänlig människa har ett naturligt skydd mot enklare former av Negs...

Men hur är det när du är i spökhus?
Ibland finns det ju fler än ett spöke, har det aldrig hänt att du missar spöke nr 2 och drar med det hem? Lr dragit till dig spöken överhuvudtaget?
Jo har dragit hem en ung kille, men visste att han följde med mig hem, väl hemma så gick han över. Nej spöke nr 2 är jag alltid medveten om att den finns. Har aldrig varit i ett spökhus med ett ensamt spöke. Fast har aldrig hört att Terry eller någon är medveten om det.

Men som jag hela tiden säger man kommer längst med kärlek oavsett vilken ande det än gäller.
Om man ryter eller med ilska och hat försöker få bort ett spöke kommer man inte långt.
De får bara mer styrka att fästa då den får mer av sin egen energi. Så är det bara.
Vet man det vet man också hur man ska bete sig när man tar bort det. Det är den viktigaste punkten faktiskt.
Citera
2010-09-08, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
text

Trevligt svar. Kul att se att du kan skilja på fantasi och verklighet.

Mot bakgrund av din bakgrund; vilka skillnader tycker du dig se mellan dina gamla patienters vanföreställningar och dina egna vanföreställningar?
Citera
2010-09-08, 11:22
Medlem
Citat:
Trevligt svar. Kul att se att du kan skilja på fantasi och verklighet.

Mot bakgrund av din bakgrund; vilka skillnader tycker du dig se mellan dina gamla patienters vanföreställningar och dina egna vanföreställningar?

Ett vänligt svar ja, med tanke på att du dels medvetet feltolkar mig dels anklagar mig för att vara oprofessionell. Är du psykiatriker eftersom du anser dig kunna ställa psykiatriska diagnoser?
Citera
2010-09-08, 11:45
Medlem
Citat:
Ett vänligt svar ja, med tanke på att du dels medvetet feltolkar mig dels anklagar mig för att vara oprofessionell. Är du psykiatriker eftersom du anser dig kunna ställa psykiatriska diagnoser?

Symbolisten:
Det gör han i alla skepnader, han går på så där. Bry dig inte, han är oförbättrelig. Feltolkningarna gör han för att sätta dig i obalans. Han kanske är en Negs. Tror vi hjälps åt och skickar en ande till honom.

Tack för mycket intressanta och tänkvärda upplysningar. Även ett gammalt medium som jag kan ha nytta av kunskapen. Man blir aldrig fullärd. Fortsätt med att upplysa oss alla.
Senast redigerad av skellefteewa 2010-09-08 kl. 11:49.
Citera
2010-09-08, 12:31
Medlem
Citat:

Nja, snarare tycks du vara just professionell i ditt handlande gentemot dina gamla patienter. fast, om dina egna hypoteser om negs och andar och sådant stämmer, är du ju inte så lite otrevlig som inte tillhandahåller din vishet om just dessa fenomen. Eller tycker du att det är skillnad på deras mentala sjukdom och din mentala situation?

Du säger ju själv att du är (var) professionell därför att du just inte blandade in dina fantasier i ditt arbete. Detta frå mig att misstänka att du inte, innerst inne, tror på vad du själv berättar om.
Citera
2010-09-08, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Symbolisten:
Det gör han i alla skepnader, han går på så där. Bry dig inte, han är oförbättrelig. Feltolkningarna gör han för att sätta dig i obalans. Han kanske är en Negs. Tror vi hjälps åt och skickar en ande till honom.

Du har nu vid ett flertal tillfäller insinuerat att jag skulle vara någon annan, att vi skulle ha "mötts" förr här på FB. Det har vi inte. Detta är mitt enda konto och det enda jag någonsin haft. Din påstådda "förmåga" är kanske lite felinställd? Eller, som i det flesta andra fall där du uttalar dig, ljuger du bara. Jag har dock inte fått kläm på om du ljuger för dig själv med. Troligtvis började det som en medveten lögn, en kul historia eller ett osyldigt skämt. Detta har sedan, under decennier förmodligen, utvecklats till något helt annat. Du lever numera helt och fast i din egentillverkade lögn, i din påhittade verklighet. Jag tror dock att även du känner till sanningen, även om det smärtar dig något oerhört att erkänna det för dig själv. Personligen tror jag aldrig att du skulle erkänna det, ens för dig själv. För mycket av din tid, för stor del av ditt liv, har vigts åt denna uppenbara lögn.

Kanske dags att syna dig själv och din verklighetsuppfattning i sömmarna? Du kanske borde fråga dig själv varför du hellre snurrar runt på FB och drar uppenbara lögner och leker med leksaker "utan batterier" än faktiskt hjälper människor. Samma sak som för Tina... gäller för dig. Det finns två alternativ:

1. Du tror inte på lögnerna om dina förmågor själv, då hade du ju vågat utsätta dem för objektiva test.

2. Dina förmågor existerar, men du är för egoistisk och självcentrerad för att hjälpa människor med verkliga problem. Istället för att minska lidande, letar du försvunna katekeser och spökande katter.

Båda fallen är fruktansvärda. Alternativ 1 är dock "något" troligare. Jag vill bara påpeka för andra som läser detta att om verkligheten. Än kan man nog övertyga någon staketsittare genom att påpeka antingen dina uppenbara lögner, eller visa vilka uppenbara paradoxer som uppstår, skulle dina sagor vara sanna.

Paranormala fenomen är oerhört intressanta och det skulle vara åtminstone en oerhört stor händelse i mitt liv, för att inte säga i mänsklighetens historia, om några sådana faktiskt påvisades. Istället får vi dras med uppenbara charlataner och självbedrägare som du.
Citera
2010-09-08, 12:47
Medlem
professionell innebär att personen i fråga utförde de arbetsuppgiter som tilldelats, utan att blanda in sina personliga åsikter.

Om jag som aktiv kristen arbetar som boendestödjare och talar med mina brukare om Gud och Jesus anses det som oprofessionellt. Det innebär inte att det är en oseriös tro. Samma om jag är buddhist, muslim, hindu eller om jag tror på den här sortens negativa aspekter inom andevärlden.

En professionell hållning inom vilket vårdyrke som helst innebär att man utför de arbetsuppgifter man har, att man håller sig till en vetenskaplig standard och inte försöker föra över sina tankar eller sin tro till någon annan. Jag tror nog symbolisten var en utmärkt boendestödjare, som arbetade professionellt, och det gör inte att jag tror mindre på hans upplevelser eller tankar om den övernaturliga/andliga världen.
Citera
2010-09-08, 12:56
Medlem
Citat:
Du har nu vid ett flertal tillfäller insinuerat att jag skulle vara någon annan, att vi skulle ha "mötts" förr här på FB. Det har vi inte. Detta är mitt enda konto och det enda jag någonsin haft. Din påstådda "förmåga" är kanske lite felinställd? Eller, som i det flesta andra fall där du uttalar dig, ljuger du bara. Jag har dock inte fått kläm på om du ljuger för dig själv med. Troligtvis började det som en medveten lögn, en kul historia eller ett osyldigt skämt. Detta har sedan, under decennier förmodligen, utvecklats till något helt annat. Du lever numera helt och fast i din egentillverkade lögn, i din påhittade verklighet. Jag tror dock att även du känner till sanningen, även om det smärtar dig något oerhört att erkänna det för dig själv. Personligen tror jag aldrig att du skulle erkänna det, ens för dig själv. För mycket av din tid, för stor del av ditt liv, har vigts åt denna uppenbara lögn.

Kanske dags att syna dig själv och din verklighetsuppfattning i sömmarna? Du kanske borde fråga dig själv varför du hellre snurrar runt på FB och drar uppenbara lögner och leker med leksaker "utan batterier" än faktiskt hjälper människor. Samma sak som för Tina... gäller för dig. Det finns två alternativ:

1. Du tror inte på lögnerna om dina förmågor själv, då hade du ju vågat utsätta dem för objektiva test.

2. Dina förmågor existerar, men du är för egoistisk och självcentrerad för att hjälpa människor med verkliga problem. Istället för att minska lidande, letar du försvunna katekeser och spökande katter.

Båda fallen är fruktansvärda. Alternativ 1 är dock "något" troligare. Jag vill bara påpeka för andra som läser detta att om verkligheten. Än kan man nog övertyga någon staketsittare genom att påpeka antingen dina uppenbara lögner, eller visa vilka uppenbara paradoxer som uppstår, skulle dina sagor vara sanna.

Paranormala fenomen är oerhört intressanta och det skulle vara åtminstone en oerhört stor händelse i mitt liv, för att inte säga i mänsklighetens historia, om några sådana faktiskt påvisades. Istället får vi dras med uppenbara charlataner och självbedrägare som du.

Kan jag få ignorera dig en annan gång. Har inte tid med dig.
Citera
2010-09-08, 17:11
Medlem
Citat:
Kan jag få ignorera dig en annan gång.

Du får ignorera mig precis hur mycket du vill. Du ignorerar ju redan miljontals männskor genom att hålla din förmåga "hemlig".

Citat:
Har inte tid med dig

Nä, det kan jag ju förstå. Varför lägga tid på mig, varför lägga tid på människor som lider, varför lägga tid på folk i nöd när man istället, som du uppenbarligen gör, kan spendera timmar varje dag med banaliteter som bortsprungna biblar och allehanda "busiga andar". Varför hjälpa polisen att hitta små flickor som i detta nu sitter kidnappade hos pedofiler när man kan fortsätta blåsa upp sitt ego och bilden av sig själv som häxornas drottning på FB?

Din flagranta cynism äcklar mig. Din arroganta antihumanism äcklar mig. Du äcklar mig.
Citera
2010-09-08, 17:21
Medlem
amilofss avatar
Citat:
Du får ignorera mig precis hur mycket du vill. Du ignorerar ju redan miljontals männskor genom att hålla din förmåga "hemlig".

Nä, det kan jag ju förstå. Varför lägga tid på mig, varför lägga tid på människor som lider, varför lägga tid på folk i nöd när man istället, som du uppenbarligen gör, kan spendera timmar varje dag med banaliteter som bortsprungna biblar och allehanda "busiga andar". Varför hjälpa polisen att hitta små flickor som i detta nu sitter kidnappade hos pedofiler när man kan fortsätta blåsa upp sitt ego och bilden av sig själv som häxornas drottning på FB?
Din flagranta cynism äcklar mig. Din arroganta antihumanism äcklar mig. Du äcklar mig.

Om Du vore lite mer "öppen" så skulle Du inte uttala dig så kategoriskt negativt om andra människor.
Öppena människor förstår att världen är mer komplex än vad vi kan ana, så därför spyr öppna människor inte galla över andra. Dålig stil.

Öppet sinne.
Citera
2010-09-08, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amilofs
Om Du vore lite mer "öppen" så skulle Du inte uttala dig så kategoriskt negativt om andra människor.
Öppena människor förstår att världen är mer komplex än vad vi kan ana, så därför spyr öppna människor inte galla över andra. Dålig stil.

Öppet sinne.

Du är inte öppen för att du själv kan ha fel angående det paranormalas existens. Du är således en hycklare. Inget av det du säger är därför intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in