Citat:
Ursprungligen postat av LittleFlyOnTheWall
Det där tycker jag helt enkelt låter som negativa tankar..som när man fastnar i deprimerande tankar och inte kan gå vidare med sitt liv för att man bara tänker på allt dåligt eller tycker att allt är jobbigt..vet inte om jag tror att det är "varelser" som gör det men vem vet

Symptomen av problemen resulterar i dels fysisk obalans, dels i psykisk obalans.
Det är som att fel energi tränger in i nervsystem och stör hela den biologiska organismen, sedan handlar det om hur pass andligt perceptiv man är.
Vissa personer är mer utvecklade och kommer därför att förstå mer vad som är fel, en person som är mindre andligt utvecklad kommer att frukta för sin mentala hälsa eller söka fel i den somatiska vården.
Detta betyder inte att ALLA åkommor beror på negativa energi-former, eller att negativa energi-former betyder psykisk sjukdom, men att det kan finnas ett samband.
Allt detta handlar om medvetande/det undermedvetna, och energi.
Det är svårt att förklara det på ett naturvetenskapligt sätt, det närmaste man kan komma är väl en kombination av kaosteori (fysiskt) och djuppsykologi (Jungianskt/psykologiskt).
Jag tror att vi människor på ett undermedvetet förstår att dessa energiformer är "Fel" och därför reagerar vi på dem.
Det är inte mänskliga energiformer och de kan inte harmoniseras i vår aura, utan de skapar obalanser och ännu värre blir de som mörka/svarta hål som drar till sig mer negativa energi-former om vår aura är i obalans.
Därför måste en healer som ska bli av med dessa jobba från flera olika håll och på flera olika nivåer parallellt.
Personen som är drabbad måste vara beredd att bryta med vissa negativa beteenden, relationer, miljöer som kan fungera som broar för dessa energier.
Att utöva magi och andra andebesvärjande praktiker ex kan förvärra problemen även om de erbjuder ett visst skydd.
Jag tror att mycket av detta beror på en cyklisk förändring i det världsliga ande-medvetandet och att vi kollektivt måste rensa ut dessa energier och rena oss själva från dessa obalanser som vi förmodligen ackumulerat under flera inkarnationer.