2011-03-26, 00:55
Medlem
lagomtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echelonx
Jag visste inte riktigt att det fanns kamferolja på apoteket. Men jag tror du ska titta efter en riktig eterisk olja. Jag har ingen aning vad för typ av olja som finns på Apoteket.

Har du provat att be till gud/skapelsekraften/urkällan/Jesus eller vad som nu känns närmast? Det kan hjälpa en del. Jag bad jättelänge utan svar men sen känns det som jag fick hjälp.

Jag har haft mycket psykiska problem själv och har än idag en del, en del tydligen kundalinirelaterat.

Haha! Det var det första som kom upp när jag sökte på det :P Men då blir det en tripp till en affär med oljor och så istället, ska kolla igenom lådorna härhemma med ifall jag kanske har en liten bortglömd flaska.

Jag brukar skicka tack till Oma ibland, det är i alla fall det namnet jag använder för moderkraften eller vad man ska säga, och någon liten bön till Bastet har det blivit med - men det var länge sedan. Kanske ska börja göra det oftare, man får ju en koncentrerad stund av vackra känslor när man gör det - oavsett var de känslorna kommer ifrån så kan de säkerligen bidra positivt.

Hjälp har jag fått förr, tror jag, då jag alltid har haft en viss tur - det har aldrig gått så illa som det hade kunnat göra för mig! Så i många situationer har saker och ting löst sig, jag har dessutom aldrig behövt gå utan mat eller tak över huvudet så man har ändå inte mycket att klaga på.
Destruktiva vänskaper/förhållanden har jag tagit mig ur utan att förlora alltför mig själv på vägen och jag har utvecklat en känsla för vad som är okej och ger mig aldrig in i osäkra förhållanden [menar både till vänner och till kärleksobjekt]. Jag tror på karma och skänker bland annat pengar till olika föreningar som kan använda dem till något vackert och rent praktiskt är jag behjälplig när jag stöter på någon som jag kan hjälpa.

EDIT: Tar mig ett litet saltbad ikväll och återkommer imorgon!
Senast redigerad av lagomta 2011-03-26 kl. 00:59.
Citera
2011-03-26, 09:19
Medlem
echelonxs avatar
Jag upplever något liknande. Jag upplever som att om du befinner dig under guds beskydd (markerad) kommer du inte hungra, törsta, vara helt utan pengar, vara utan kläder eller vara utan tak. Du kommer även kanske ha en bit över detta men inte vara stenrik.

Jag bad ibland till egyptiska gudomar men jag fick inte riktigt något resultat. Sen först när jag bad till skapelsekraften kände jag att någonting hände. Jag brukar ofta be till Jahveh.

Det kan hända att kamferoljan på apoteket kan vara något att ha iofs vad vet jag. 288kr är iofs en hel del för 100ml. Det finns massa andra oljor du kan använda också som Tea tree och Sandelträ.

Jag förstår det som att vi befinner oss i någon form av kombinerad prövning, upplevelse och skola men ibland känner jag att det är främst prövningen som gäller. Min mor brukar säga att gud prövar mig.

Här är den senaste boken från Robert Bruce angående att driva ut negativa andar från bostaden och från din kropp.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1571746390

Parasitiska andar gillar vad jag förstår att fästa sig från tredje ögat, över huvudet, bak på nacken och sen ner på ryggen. Jag har haft flera sådana. De går att känna igen som som ett kallt obehagligt fält. Beroende på hur lång tid de har suttit och deras ursprungliga stadie innan de fäste sig kan de vara olika stora och olika starka. De är inte särskilt snygga heller. Kronchakrat som täcker en stor del av hjässan sköter mentala funktioner och dessa parasiter gillar ofta att störa dessa funktioner.

Om du bor i Stockholm finns en butik i Gamla stan som heter Isis Kammare. De ska ha vit salvia.

Vitlök och citron är även användbart att använda på kroppen men jag tror det är bäst att få tag i boken för där står det tydliga instruktioner hur man går till väga.

Du kan skapa en tråd på Astraldynamics att du har fått reda på att du har en sk "astral parasite" på huvudet och en "demonic entity" i auran.
Citera
2011-03-26, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lagomta
Vet du hur jag kommer i kontakt med dessa personer? Googlade på namnet men fick ingen solklar träff så blev osäker. Det känns ju som att det är viktigare att fokusera på anledningen till varför än enbart på att ta bort om man nu skulle ha något jäkelskap på halsen - och jag tänker i de banor att om jag känner mig hjälpt så betalar jag gärna personen efteråt som en tackgåva. Det verkar finnas lite olika skolor där när det gäller mentalt arbete eller vad man ska kalla det och jag hör väl till den "tacksamhets-betalande" gruppen!

Vad livnär sig parasiten/demonen på? Inte den över tredje ögat/hjärtchakrat för det kan jag lista ut själv och det känns mer.. troligt. Men borde inte en demonisk närvaro vilja att jag begår onda handlingar, är destruktiv eller har negativa känslor gentemot folk och fä? Det är i alla fall vad jag rent spontant känner att den borde göra men jag är tvärtemot en person med hög moral och i mitt arbete varje dag möter jag många människor av alla möjliga slag och bakgrunder och jag är ytterst noga att bemöta alla med respekt och hjälpa dem i den mån jag har befogenhet att göra. Möjligheten att missbruka den position jag sitter i finns varje dag om jag skulle vilja, men det skulle aldrig falla mig in.

Om det nu ligger till på det här sättet så måste det vara en riktigt mesig närvaro då jag inte träffat någon som iaf nämnt att de känt sig illa till mods i mitt sällskap.. Min lägenhet är väldigt ljus och full med växter, jag har även god hand med djur.

Negativa parasiter livnär sig på din eteriska energi. Det enklaste sättet att få tillgång till den är att fästa sig nära en av de större chakran samt att stimulera fram ex sexuella känslor. Om man börjar fantisera och onanera så blir det en energimässig kretsgång som dels öppnar upp auran, ökar din energi och därmed gör det lättare för parasiten att tränga in ännu djupare samt sprida sina länkar. Ju mer länkar/attachments desto lättare att attackera värden.
Ofta så dras negativa andeväsen till goda/ljusa personer och går medvetet in för att blockera och dränera deras chakran. Det kan också vara så att de skickats ut att särskilt göra livet surt för en person och de kan ta god tid på sig.
Citera
2011-03-26, 13:47
Medlem
echelonxs avatar
Att vara ute mycket under starkt solljus kan hjälpa en hel del likaså att ta en ordentlig promenad i naturen där du korsar många vattendrag.
Citera
2011-03-27, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echelonx
Att vara ute mycket under starkt solljus kan hjälpa en hel del likaså att ta en ordentlig promenad i naturen där du korsar många vattendrag.

Ja, det stärker auran, och försvagar yttre attachments. Sedan är det bra att be till ärkeänglar särskilt St Mikael. Jag har lyckats bryta flera kraftfulla demon-attacker bara genom att be bönen till honom. Bäst är den latinska versionen som också ingår i Rituale Romanum.
Sedan kan jag inte nog betona vikten av att göra daglig banishing, det håller negativa energier på avstånd, det stärker auran och håller kontakten med det högre jaget.
Citera
2011-10-12, 23:27
Medlem
Det är synd att den här tråden försvinner, så jag lägger in ett inlägg så den hamnar på listan igen.

Har man inga problem behöver man ju inte bry sig om den men de som upplever att något händer kan ju behöva lite tips på metoder och var man kan läsa mer.
Den är relativt förskonad från att söndertrasas av skeptism också så det är intressant läsning.
Citera
2011-10-27, 17:35
Medlem
LittleFlyOnTheWalls avatar
Det där tycker jag helt enkelt låter som negativa tankar..som när man fastnar i deprimerande tankar och inte kan gå vidare med sitt liv för att man bara tänker på allt dåligt eller tycker att allt är jobbigt..vet inte om jag tror att det är "varelser" som gör det men vem vet
Citera
2011-10-28, 12:51
Medlem
echelonxs avatar
Problemen blir värre när auran läcker.
Citera
2011-10-30, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleFlyOnTheWall
Det där tycker jag helt enkelt låter som negativa tankar..som när man fastnar i deprimerande tankar och inte kan gå vidare med sitt liv för att man bara tänker på allt dåligt eller tycker att allt är jobbigt..vet inte om jag tror att det är "varelser" som gör det men vem vet

Symptomen av problemen resulterar i dels fysisk obalans, dels i psykisk obalans.
Det är som att fel energi tränger in i nervsystem och stör hela den biologiska organismen, sedan handlar det om hur pass andligt perceptiv man är.

Vissa personer är mer utvecklade och kommer därför att förstå mer vad som är fel, en person som är mindre andligt utvecklad kommer att frukta för sin mentala hälsa eller söka fel i den somatiska vården.
Detta betyder inte att ALLA åkommor beror på negativa energi-former, eller att negativa energi-former betyder psykisk sjukdom, men att det kan finnas ett samband.

Allt detta handlar om medvetande/det undermedvetna, och energi.
Det är svårt att förklara det på ett naturvetenskapligt sätt, det närmaste man kan komma är väl en kombination av kaosteori (fysiskt) och djuppsykologi (Jungianskt/psykologiskt).

Jag tror att vi människor på ett undermedvetet förstår att dessa energiformer är "Fel" och därför reagerar vi på dem.
Det är inte mänskliga energiformer och de kan inte harmoniseras i vår aura, utan de skapar obalanser och ännu värre blir de som mörka/svarta hål som drar till sig mer negativa energi-former om vår aura är i obalans.
Därför måste en healer som ska bli av med dessa jobba från flera olika håll och på flera olika nivåer parallellt.

Personen som är drabbad måste vara beredd att bryta med vissa negativa beteenden, relationer, miljöer som kan fungera som broar för dessa energier.
Att utöva magi och andra andebesvärjande praktiker ex kan förvärra problemen även om de erbjuder ett visst skydd.

Jag tror att mycket av detta beror på en cyklisk förändring i det världsliga ande-medvetandet och att vi kollektivt måste rensa ut dessa energier och rena oss själva från dessa obalanser som vi förmodligen ackumulerat under flera inkarnationer.
Citera
2011-11-07, 18:55
Medlem
kulturstrategs avatar
Jag har undrat ett tag om jag kanske har fått negs på halsen

Somnar ganska sent och det är på kvällen det händer oförklarliga saker(inte alla kvällar men många). Det allra vanligaste är att när jag plötsligt får orostankar så knäpper det alltid till nånstans i rummet, undantagslöst vad det verkar, vart så i ca två år. Dessa knäppningar kommer alltid också inom en sekund efter att jag fått orostanken. Det har också hänt att jag tyckt mig se små skuggrörelser i samband med knäppningarna, även ibland vid naturliga knäppningar när jag inte känner mig orolig.
Vid några få tillfällen har jag också sett ljusfenomen, små glimrande prickar och andra små korta glimrande formationer, dessa har dock inte varit direkt knutna till när jag vart orolig, men dom har även kommit ett par gånger vid oroskvällar.
Har även sett en guldfärgad orb vid ett tillfälle då jag såg på TV. Den rörde sig som en våg mot TVns håll uppe i vänster hörn i rummet, nån hundradel efter så knäpper det högt i TVn, som om nån slog till med en linjal ungefär.
Det har också hänt att jag får underliga tryck/darrliga känslor runt hjärtat och korta arytmier, som om nåt färdas igenom en, vid dessa tillfällen har det knäppt på flera ställen i rummet.

Blev väldigt orolig igår kväll/natt då det hände flera av dessa grejjor och kände att jag måste försöka få lite rådgivning. Är det negs eller kan det vara andra energier?
Senast redigerad av kulturstrateg 2011-11-07 kl. 19:03.
Citera
2011-11-07, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Jag har undrat ett tag om jag kanske har fått negs på halsen

Somnar ganska sent och det är på kvällen det händer oförklarliga saker(inte alla kvällar men många). Det allra vanligaste är att när jag plötsligt får orostankar så knäpper det alltid till nånstans i rummet, undantagslöst vad det verkar, vart så i ca två år. Dessa knäppningar kommer alltid också inom en sekund efter att jag fått orostanken. Det har också hänt att jag tyckt mig se små skuggrörelser i samband med knäppningarna, även ibland vid naturliga knäppningar när jag inte känner mig orolig.
Vid några få tillfällen har jag också sett ljusfenomen, små glimrande prickar och andra små korta glimrande formationer, dessa har dock inte varit direkt knutna till när jag vart orolig, men dom har även kommit ett par gånger vid oroskvällar.
Har även sett en guldfärgad orb vid ett tillfälle då jag såg på TV. Den rörde sig som en våg mot TVns håll uppe i vänster hörn i rummet, nån hundradel efter så knäpper det högt i TVn, som om nån slog till med en linjal ungefär.
Det har också hänt att jag får underliga tryck/darrliga känslor runt hjärtat och korta arytmier, som om nåt färdas igenom en, vid dessa tillfällen har det knäppt på flera ställen i rummet.

Blev väldigt orolig igår kväll/natt då det hände flera av dessa grejjor och kände att jag måste försöka få lite rådgivning. Är det negs eller kan det vara andra energier?

Negativa ande energier (om det du nu är drabbad av sådana) rör sig ofta svävande långsamt längs med negativa energi linjer som en gråmörk orb.
Man kan ofta känna en påtaglig trötthet när de närmar sig, varefter man kan falla in i en slags halvdröm tillstånd, samtidigt som en dränerande känsla (mentalt) kan upplevas.
Sugande tryck mot vissa energipunkter är vanligt, eller darrningar och ryckningar i fötter och ben.
Detta kan åtföljas av att känna sig påtagligt iakttagen, som om en person befann sig i samma rum.
Knäppningar kan förekomma, ibland ganska höga sådana.
Man kan också förnimma skepnader (det som ibland kallas "shadow people"), eller vissa energifält som känns mörka och obehagliga.

Man kan också drömma konstiga drömmar och vakna upp av att en konstig närvaro finns i ens närhet eller att man är iakttagen.

Intressant att nämna i sammanhanget är att narkolepsi för barn har visat sig ha många likheter med s.k. neg fenomen. Barnen har vittnat om att de vaknar upp paralyserade och att de är iakttagna av mörka demoniska skepnader, spindlar/insektsformer förekommer också.
Citera
2011-11-07, 21:36
Medlem
Kulturstrateg.

Symbolisten har skrivit mkt i tråden om vad man kan göra om man råkat ut för något. Han rekommenderar också experter i ämnet som föreläser och skriver böcker osv.

Det första enkla du kan göra är att tänka dig att du har ett starkt vitt ljus runt dig, format som ett stort ägg. Fokusera på det vita ljuset och tänk dig att det lyser starkare och starkare. Tänk dig att du solar i ljuset och att det är varmt och vitt.
Du kan tänka dig att "ägget" har ett skal som skyddar och stöter bort allt mörkt, du kan vidga det att täcka hela rummet oxå.

Det kan kanske hjälpa lite att stärka auran men du bör kanske plöja igenom tråden, men jag tror personligen mer på att bli ilsken än rädd.
Tänk dig att en irriterande granntant har kommit in i ditt rum och plocka upp den känslan, att hon ska ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in