Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Jaha, vilka då? Har du en länk?
Det enda svenska jag känner till är "det ockulta forumet" som är inaktivt. jag och fler med mig har sökt sig hit just pga avsaknaden av ett svenskt forum.
Det enda svenska jag känner till är "det ockulta forumet" som är inaktivt. jag och fler med mig har sökt sig hit just pga avsaknaden av ett svenskt forum.
Jag tänkte på engelska forum, srry. Jag skulle tippa på det finns något svenskt forum som du inte har hittat ännu.
Här är ett ...
http://naturligtovernaturligt.egetforum.se/forum/index.php
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Sedan detta med att ifrågasätta. Visst ska man vara kritisk, men om varje diskussion hela tiden ska belastas med massa inlägg som kräver bevis då blir diskussionen bara bevis-belägg-relaterad, ex. en diskussion om Jesu Kristi liv skulle aldrig komma ens till evangelierna innan något "smartskaft" ska börja och jiddra om huruvida Jesu liv går att belägga historiskt eller ej. Likaså en feministisk diskussion som bara bromsas av att feministerna ska belägga patriarkatets existens.
Jag har inte benämnt tråden "Finns negs eller ej" Utan jag har satt fokus på fenomenen, för att jag var intresserad av att se om andra upplevt liknande fenomen.
Jag har upplevt dessa fenomen och jag väljer utifrån min erfarenhet att tolka dem på mitt sätt. Den som inte tror, behöver inte göra det. Den som
har liknande fenomen kan gärna testa de tekniker jag presenterat, och utifrån detta göra sina egna slutsatser.
Bevis-diskussion, hur relevant den än är, är en egen diskussion.
Jag tycker personligen att det är just detta som gör att forumet bara blir trams, eftersom de som har upplevt något hela tiden ska sitta i anklagade båset och försvara sig mot en åklagar-sida av skeptiker som inte ens brytt sig om att läsa på det dem kritiserar. Sedan slänger man in lite billiga gags på den erfarne personens bekostnad. Detta leder till att de trådar som finns kvar är de som hittar på en massa roliga historier som uppenbart är fejk.
Men det är kanske den typen av trådar som merparten vill ha?
Jag har inte benämnt tråden "Finns negs eller ej" Utan jag har satt fokus på fenomenen, för att jag var intresserad av att se om andra upplevt liknande fenomen.
Jag har upplevt dessa fenomen och jag väljer utifrån min erfarenhet att tolka dem på mitt sätt. Den som inte tror, behöver inte göra det. Den som
har liknande fenomen kan gärna testa de tekniker jag presenterat, och utifrån detta göra sina egna slutsatser.
Bevis-diskussion, hur relevant den än är, är en egen diskussion.
Jag tycker personligen att det är just detta som gör att forumet bara blir trams, eftersom de som har upplevt något hela tiden ska sitta i anklagade båset och försvara sig mot en åklagar-sida av skeptiker som inte ens brytt sig om att läsa på det dem kritiserar. Sedan slänger man in lite billiga gags på den erfarne personens bekostnad. Detta leder till att de trådar som finns kvar är de som hittar på en massa roliga historier som uppenbart är fejk.
Men det är kanske den typen av trådar som merparten vill ha?
Jo men det tycks ju inte finns så många likasinnade på flashback ändå, det är väl klimatet som du säger, sedan kan ajg hålla med om att din tro blir hårdare angripen. En fråga vad fick dig att acceptera astral projection?, när du väl hade accepterat det så följer ett helt trossystem.
/twinsen

Pust och stön!