2011-11-04, 09:07
Medlem
Jag har beställt ett hdd-kabinett för en vecka sen. Dock börjar jag fundera nu, det står;
Citat:
Confirm receipt Status
No Received

Är det något jag måste bekräfta? I mailet man får står det ju att man bör dubbelkolla sin adress, men om den är rätt behöver man inte göra någonting. Dock står det lite längre ner i mailet att man kan bekräfta eller ändra adressen?
Citat:
Simply enter your account e-mail address and your receipt number and select the "Change or Confirm Shipping Address" option.
2011-11-04, 09:29
Medlem
Jag la en beställning på några mobiltillbehör för knappt en vecka sedan.
För mig står det:
Citat:
Order: xxxxxxxx placed on 10/30/2011 4:37:19 AM
Status:
(of current
shipment) On 10/31/2011:
Packaging
see all processing steps
Latest Shipment:
by Air Mail

Någon som vet ungefär hur lång tid det brukar ta att få grejerna ? Updateras trackingsidan ofta ?
2011-11-04, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pENUZ
Jag la en beställning på några mobiltillbehör för knappt en vecka sedan.
För mig står det:

Någon som vet ungefär hur lång tid det brukar ta att få grejerna ? Updateras trackingsidan ofta ?

Har själv gjort två beställningar därifrån (En grön laser första beställningen och en rejäl ficklampa andra gången) och båda gångerna låg leveranstiden ganska exakt runt 14 dagar.
2011-11-04, 10:58
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colamage
Jag har beställt ett hdd-kabinett för en vecka sen.
[...]
Är det något jag måste bekräfta?
Efter att du har mottagit leveransen kan du om du vill klicka i att prylarna kommit fram som de skulle. Det är någon slags beta-funktion för deras statistik, men den fungerar inte alla gånger. Vissa produkter i beställningarna går helt enkelt inte att klicka på.
2011-11-04, 11:28
Medlem
swebarbs avatar
för mig brukar packa status oftast ta längst tid, ibland nästan 1 vecka.. fattar ej varför..
2011-11-04, 21:37
Medlem
Noe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
för mig brukar packa status oftast ta längst tid, ibland nästan 1 vecka.. fattar ej varför..
Mig veterligen finns inte allt in-stock, fast de står att de finns. Utan en del grejer åker de ut hos tillverkarna och hämtar. Har ingen säker källa men läser lite i deras forum ibland så antagligen där jag snappat upp det.
2011-11-05, 07:58
Medlem
BorisBlanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte123
älskar dealextreme, 4 dagar att få min senaste beställning och en gammal beställning (över 1 år sedan) har nu kommit till sverige
4 dgr
Kan väl knappast vara från HongKong isåfall
2011-11-05, 10:39
Medlem
Jodå, de klarar att leverera från Hongkong till en Svensk ytterdörr på 2 dagar, om man har lite tur. 3 är mer vanligt. Eftersom det mesta ska hämtas på ett lokalt postkontor, får man lägga till en dag om de inte kan SMS avisera... Så 4'a, förutsatt att inte dina grejer skeppas på marken hela vägen. Ska grejerna åka bil, båt och tåg, så tar det mer tid. Ju större paketet är, desto mindre är chansen att det ska få flyga...
B!
2011-11-07, 01:50
Medlem
RedStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
(http://www.focalprice.com/LFI07B/SKY_RAY_3LED_3800LM_White_LED_Flashlight_Black.htm l)

Jajamensan! Den har dessutom redan skickats (dagen efter beställningen!), så det är bara att börja nedräkningen. Bra jobbat av focalprice.com så här långt!

Har du hunnit få lampan än?
2011-11-07, 01:58
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Jodå, de klarar att leverera från Hongkong till en Svensk ytterdörr på 2 dagar, om man har lite tur. 3 är mer vanligt. Eftersom det mesta ska hämtas på ett lokalt postkontor, får man lägga till en dag om de inte kan SMS avisera... Så 4'a, förutsatt att inte dina grejer skeppas på marken hela vägen. Ska grejerna åka bil, båt och tåg, så tar det mer tid. Ju större paketet är, desto mindre är chansen att det ska få flyga...
B!

3 dagar är mer vanligt? Tillåt mig skratta! Antingen så ljuger du eller så har du världens jävla tur. Om någon annan här inne fått ett paket från DX på 3 dagar kan ni ju räcka upp en hand

/#LOUDmouth#
2011-11-07, 09:58
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedStorm
Har du hunnit få lampan än?
Nej, går i väntans tider fortfarande.

FocalPrice har i beställningsstatistiken en kolumn för "Estimated Date of Arrival" som är satt till 11 november, men jag tror att dessa datum åsätts automatiskt med samma återkommande tidsspann från beställningsdatumen vad man än köper.

Försändelsen syns inte ens på http://intmail.183.com.cn ännu.
2011-11-07, 11:12
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Om någon annan här inne fått ett paket från DX på 3 dagar kan ni ju räcka upp en hand
Själva fysiska frakten från utgående terminal i CN eller HK till utrikespostterminalen här i Sverige har ofta gått på 3-4 dagar.

Men detta är ju bara nästsista etappen i leveranskedjan. Det tar den tid det tar dessförinnan, mellan att beställningen är lagd och produkten har hanterats såpass långt att den är klar att lämna Kina/Hongkong.

2-3 veckors orderhantering plus upp till en veckas fysisk frakt är vad man brukar få räkna med mellan att ordern har lagts och man har produkten i handen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in