Citat:
Ursprungligen postat av antiadmin
Hur är det med
Dinodirect.com?
Kan man lita på den sidan?

Som du såg i
https://www.flashback.org/sp33995473 så funkade allt på sedvanligt sätt senast jag beställde.
Det tar några veckor, sedan dyker produkten upp härhemma.
Däremot ska man ta deras "före- och efterpriser" med en stor nypa salt, det påstådda "före-priset" är bara ren bullshit.
Anledningen till att ibland beställa från Dino i stället för från t ex DX är att de kan ha produkter som man inte hittar på de övriga ställena. I mitt fall var jag ute efter några lite mer udda kamerabatterier inkl. laddare.
Däremot vill jag i dagsläget avråda från
focalprice.com. De har fått rejäla logistikproblem på halsen: noll koll på var i kedjan en leverans befinner sig, felaktiga trackingnummer osv.
Efter en månad får man ett ursäktande mail om att allt har tagits om från början, de ska försöka skeppa från HK i stället för från CN osv., varefter det bara är att vänta i ytterligare en månad.
Till slut kommer ju prylarna fram, men det verkar som att DX är de som har sträckt upp sig mest den senaste månaderna efter att ha varit rejält sega på leveranserna under hela hösten. Senaste beställningen därifrån kom fram på mindre än två veckor efter lagd order.
Allt det där går ju i vågor, ibland är en av Kinashopparna snabbare än de andra och så vidare. Förhoppningsvis kan man få aktuell info från tid till tid här i tråden över innevarande leveranstider från de olika butikerna och annat.