2011-11-07, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
3 dagar är mer vanligt? Tillåt mig skratta! Antingen så ljuger du eller så har du världens jävla tur. Om någon annan här inne fått ett paket från DX på 3 dagar kan ni ju räcka upp en hand
Läsförståelse är inte din starka sida antar jag. Det kan ta veckor, månader, innan DX får för sig att skicka grejerna, men när det väl skickas, är det helt och hållet frågan om hur det fraktas. Om det ska sorteras för hand på högvis med olika terminaler för att det åker med lastbil tar det ett par veckor, om det åker båt (oftast till Amsterdam, eller Hamburg) tar det flera veckor, kommer det med tåg tar det en vecka, och får det flyga tar det 3-4 dagar, 2 om man har riktig tur. Så ja, 3 dagar. Nu senast en IDE->Sata adapter som jag stoppade i XboXen. Det tog 3, nästan 4 veckor innan de hade en att skicka, sen tog det tre dagar innan jag hade den.

B!
2011-11-10, 18:33
Medlem
finns det andra sidor som är likt dealextreme ?
kanske nån för kläder osv eller allt möjligt ?
2011-11-11, 20:52
Medlem
Mr.magos avatar
Citat:
3 dagar är mer vanligt? Tillåt mig skratta! Antingen så ljuger du eller så har du världens jävla tur. Om någon annan här inne fått ett paket från DX på 3 dagar kan ni ju räcka upp en hand

/#LOUDmouth#

Mitt rekord är 3 veckor, Men då har ja ju bara beställt ett 30tal gånger från DX
2011-11-14, 22:25
Medlem
antiadmins avatar
Hur är det med Dinodirect.com?
Kan man lita på den sidan?
2011-11-14, 23:21
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antiadmin
Hur är det med Dinodirect.com?
Kan man lita på den sidan?
Som du såg i https://www.flashback.org/sp33995473 så funkade allt på sedvanligt sätt senast jag beställde.

Det tar några veckor, sedan dyker produkten upp härhemma.

Däremot ska man ta deras "före- och efterpriser" med en stor nypa salt, det påstådda "före-priset" är bara ren bullshit.

Anledningen till att ibland beställa från Dino i stället för från t ex DX är att de kan ha produkter som man inte hittar på de övriga ställena. I mitt fall var jag ute efter några lite mer udda kamerabatterier inkl. laddare.

Däremot vill jag i dagsläget avråda från focalprice.com. De har fått rejäla logistikproblem på halsen: noll koll på var i kedjan en leverans befinner sig, felaktiga trackingnummer osv.

Efter en månad får man ett ursäktande mail om att allt har tagits om från början, de ska försöka skeppa från HK i stället för från CN osv., varefter det bara är att vänta i ytterligare en månad.

Till slut kommer ju prylarna fram, men det verkar som att DX är de som har sträckt upp sig mest den senaste månaderna efter att ha varit rejält sega på leveranserna under hela hösten. Senaste beställningen därifrån kom fram på mindre än två veckor efter lagd order.

Allt det där går ju i vågor, ibland är en av Kinashopparna snabbare än de andra och så vidare. Förhoppningsvis kan man få aktuell info från tid till tid här i tråden över innevarande leveranstider från de olika butikerna och annat.
2011-11-15, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.mago
Mitt rekord är 3 veckor, Men då har ja ju bara beställt ett 30tal gånger från DX

Det är nog den kortaste tiden man kan räkna med. Jag har ett par beställningar på ingående och när dom väl kommer iväg från packningen så brukar det gå på några dagar.

När jag beställde en ficklampa från deras UK-lager så kom den faktisk samma vecka. Men nu verkar dom inte skeppa till Sverige därifrån av någon konstig anledning.

.
2011-11-15, 17:06
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Det är nog den kortaste tiden man kan räkna med. Jag har ett par beställningar på ingående och när dom väl kommer iväg från packningen så brukar det gå på några dagar.

Det var lite därför jag reagerade på uppgiften om att det tog 3-4 dagar. Ev. syftade dom på att det tar 3-4 dagar fr.o.m. att HK/China post fått paketet men det är totalt ointressant om vi pratar om leveranstid eftersom det begreppet inbegriper allt från beställning t.o.m. att försändelsen ligger i brevlådan/hos ombudet.

Till något helt annat! Vilka tjingtjongwebshoppar erbjuder fungerande drop shipping? DX och Focalprice känner jag till och har testat men det måste finnas fler?

/#LOUDmouth#
2011-11-15, 18:04
Medlem
Citat:
Ev. syftade dom på att det tar 3-4 dagar fr.o.m. att HK/China post fått paketet men det är totalt ointressant om vi pratar om leveranstid eftersom det begreppet inbegriper allt från beställning t.o.m. att försändelsen ligger i brevlådan/hos ombudet.
Eftersom jag varit extremt tydlig med att det gäller just frakten, är det märkligt att du skriver "eventuellt". Anledningen till att frakttiden är relevant är uppenbar. Om du beställer en vara som inte är färdig att skicka får du vänta, men finns den klar i lager, kan du ha den 3-5 dagar senare, beroende på faktorer som vilken dag du beställde, vilken tid, osv. Du kan även ha sån "tur" att ditt gods får åka båt hela vägen till Sverige, och då kan det ta 6 veckor utan vidare.

B!
2011-11-16, 15:20
Medlem
Denoms avatar
Beställde från dealextreme i fredags och det har redan kommit till Sverige, förra gången väntade jag ytterligare en vecka. Men när jag ser frakttiden andra behöver stå ut med känner jag mig hyfsat lyckligt lottad.
2011-11-17, 18:12
Moderator
impieteers avatar
Jag gjorde en beställning i söndags som droppade in idag, (4 dagar alltså) så det stämmer att de snabbat upp sina beställningar rejält i vissa fall.
2011-11-17, 18:36
Medlem
swebarbs avatar
Från de att dom skickar grejer och man kan spåra med nummret och det står departure så har det för mig alla fall alltid gått på ett par dagar.
2011-11-18, 23:15
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedStorm
Har du hunnit få lampan än?

Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Nej, går i väntans tider fortfarande.
focalprice.com har i sanning logistikproblem just nu.

Fick idag besked om att de hade styrt om leveransen till utgående Hongkongmail, varvid allt börjar om från ruta 1 igen. Jag fick 399 "poäng" som kompensation, men jag beställer nog inget mer därifrån om det ska vara såhär krångligt jämt.

Nytt "estimerat datum" för leverans är 15 december.

Jag vill verkligen ha, samt behöver, den här starka ficklampan, så jag kommer inte att reklamera hos paypal (man har 45 dagar på sig där om inget har hänt med leveransen).

Men med facit i handen så är inte focalprice.com den Kina-sajt som är mest alert just nu. DX har, som tidigare nämnts, ryckt upp sig betydligt de senaste veckorna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in