2012-11-09, 02:05
Medlem
vimars avatar
Ni som fått leverans på 2 veckor, har det skickats med Singapore/HongKong post?
2012-11-09, 08:21
Medlem
Doftpelargons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vimar
Kolla på posten.se !
Tack!

"Försändelsen är vidaresänd till mottagarens utlämningsställe."

Verkar som jag undkom tull och moms med.
Citat:
Ni som fått leverans på 2 veckor, har det skickats med Singapore/HongKong post?
Hmm, var första gången jag beställde. Jag bockade inte för någon specialfrakt och betalade inget extra för frakten.
Senast redigerad av Doftpelargon 2012-11-09 kl. 08:27.
2012-11-09, 16:32
Medlem
Blir galen på de! står att en eller fler av mina items är out of stock så antingen kan jag ändra eller vänta men står inte vilken av de! Har mailat men inget svar och chatten är offline varje gång jag kollar!

Tips?
2012-11-09, 16:37
Medlem
vimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doftpelargon
Tack!

"Försändelsen är vidaresänd till mottagarens utlämningsställe."

Verkar som jag undkom tull och moms med.
Hmm, var första gången jag beställde. Jag bockade inte för någon specialfrakt och betalade inget extra för frakten.

Det är helt slumpmässigt vad dem skickar med!
(ja med undantag för vissa varor som går med CN post endast)

Vad slutar tracking numret med? CN, HK eller SG?

Citat:
Ursprungligen postat av PanikSlagen
Blir galen på de! står att en eller fler av mina items är out of stock så antingen kan jag ändra eller vänta men står inte vilken av de! Har mailat men inget svar och chatten är offline varje gång jag kollar!

Tips?

Live chat är online just nu iallfall.
Senast redigerad av vimar 2012-11-09 kl. 16:41. Anledning: lade till QUOTE=PanikSlagen
2012-11-10, 14:14
Medlem
Doftpelargons avatar
Citat:
Det är helt slumpmässigt vad dem skickar med!
(ja med undantag för vissa varor som går med CN post endast)

Vad slutar tracking numret med? CN, HK eller SG?
CN. Paket har har landat i min arma famn. Imponerande bra kvalité på grejerna.
2012-11-10, 19:27
Medlem
olof86s avatar
Snabb fråga till er rävar. Jag la till pengar för den snabbare frakten, och trackingnumret är av formen GD123456789WW. Stämmer det att det är TNT som leverantör? Går inte att spåra paketet, det hittas inte där iaf.
2012-11-10, 19:30
Medlem
Doftpelargons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olof86
Snabb fråga till er rävar. Jag la till pengar för den snabbare frakten, och trackingnumret är av formen GD123456789WW. Stämmer det att det är TNT som leverantör? Går inte att spåra paketet, det hittas inte där iaf.
Verkar ju vara TNT.

http://www.trackingnumber.org/tnt-tracking/
2012-11-10, 19:39
Medlem
vimars avatar
Citat:

Lär ta någon dag efter det är skickat ut innan du kan spåra det! Nyligen beställt?
Förutsätter dock att trackingen är mer seriös med uppdateringarna än en viss intmail..
2012-11-10, 19:39
Medlem
olof86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doftpelargon
Verkar ju vara TNT.

http://www.trackingnumber.org/tnt-tracking/
Tack! Jag ger det några dagar.

Bonusfråga: hur lång tid kan man räkna med att expressfrakten ("expedited") tar från DX? Ett ganska litet paket, plussade på $22 för expedited shipping.

Citat:
Lär ta någon dag efter det är skickat ut innan du kan spåra det! Nyligen beställt?
Förutsätter dock att trackingen är mer seriös med uppdateringarna än en viss intmail..
Det skickades för tre-fyra dagar sen. Återkommer med rapport om trackingen börjar fungera, kanske är av intresse för fler i tråden!
2012-11-10, 19:45
Medlem
Hur lång tid tar det för er innan ni får er produkt?
2012-11-10, 19:47
Medlem
techno_the_kings avatar
Har inte handlat ifrån Dealextreme däremot köpt saker på Ebay som fraktas från Kina
2 av 2 prylar har inte kommit fram och då var senaste köpet ifrån September och det första i Augusti, frågan är om kineserna har problem med posten dvs hamnat efter i sorteringen,
trodde först att det eventuellt var brevbäraren här hemma som snodde paketen men nu när man ser att folk i denna tråd inte får sina prylar så tycks så inte vara fallet.

Paket ifrån Usa tar runt 3 dagar att få och det är ju helt ok
2012-11-10, 19:51
Medlem
vimars avatar
Citat:
Tack! Jag ger det några dagar.

Bonusfråga: hur lång tid kan man räkna med att expressfrakten ("expedited") tar från DX? Ett ganska litet paket, plussade på $22 för expedited shipping.

Det skickades för tre-fyra dagar sen. Återkommer med rapport om trackingen börjar fungera, kanske är av intresse för fler i tråden!

Du kan alltid kolla http://17track.net/IndexEn.html om den hittar något på tracking numret

Skrev in paket från Hong Kong till Stockholm = 4 dagar står det på TNT sida.

Citat:
Ursprungligen postat av techno_the_king
Har inte handlat ifrån Dealextreme däremot köpt saker på Ebay som fraktas från Kina
2 av 2 prylar har inte kommit fram och då var senaste köpet ifrån September och det första i Augusti, frågan är om kineserna har problem med posten dvs hamnat efter i sorteringen,
trodde först att det eventuellt var brevbäraren här hemma som snodde paketen men nu när man ser att folk i denna tråd inte får sina prylar så tycks så inte vara fallet.

Paket ifrån Usa tar runt 3 dagar att få och det är ju helt ok

Har köpt från Ebay med, det som skickats med HK har kommit på allt från 5 dagar till 2 veckor!
2 saker gick först med CN och säljaren fick tillbaka det för tullen i Kina vägrade släppa iväg det (tog en månad), så skickades om med HK, då gick det undan.

Och så 200 inlägg
Senast redigerad av vimar 2012-11-10 kl. 19:56.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in