2012-12-07, 11:45
Medlem
vinternoll-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
Fan va snabbt det gick denna gången!

Orderdatum 21 nov.

Shipping 28 nov.

Lyft med flygplan 03 dec.

Kan hämta ut senare idag

Vissa har tur. Mitt lämnade Singapore 28 november och är fortfarande inte framme i Sverige.
2012-12-08, 21:42
Medlem
Hej. Beställde för en vecka sen en Ralph Lauren Sweater, skickades med China Air Mail. Värderad som gift och 8 dollar. Kommer tullen beslagta paketet? Dvs kontakta Ralph Lauren som leder till stämmning?
Sweatern är naturligtvis skickat ifrån Kina, eftersom den skickades med China Air Mail.

Så hur stor är det att dom tar in tröjan? Är jävligt nervös & orolig.
2012-12-08, 21:49
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WillyDilly
Kommer tullen beslagta paketet?
Folk som sitter med kristallkulor och har siarkunskaper är förhållandevis få i den här tråden.

Här diskuterar vi intressanta försäljningssajter inom hemelektronik, kanske främst i Kina, samt tipsar om kul produkter inom just det området.

Mellan raderna går det säkert av inläggen i tråden att utläsa vilka produkter och pakettyper som har större benägenhet att fastna i tullen än andra, men det är som sagt ingen som kan spå in i framtiden vad som händer med en viss beställning.

● modOlof

Edit: Och hur tänkte du när du gör ett inlägg om någon j-a tröja i en hemelektronik-tråd?
Senast redigerad av vonOlof 2012-12-08 kl. 22:14.
2012-12-09, 18:53
Medlem
Amazonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WillyDilly
Hej. Beställde för en vecka sen en Ralph Lauren Sweater, skickades med China Air Mail. Värderad som gift och 8 dollar. Kommer tullen beslagta paketet? Dvs kontakta Ralph Lauren som leder till stämmning?
Sweatern är naturligtvis skickat ifrån Kina, eftersom den skickades med China Air Mail.

Så hur stor är det att dom tar in tröjan? Är jävligt nervös & orolig.
0% chans. Har beställt 10 pikéer i samma förändelse utan att den stoppades i tullen. Samma sak har gjort flera gånger. Men som sagt så är det helt fel att fråga här när det tydligt framgår att det är en Hemelektronik-tråd.
2012-12-09, 18:56
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazonite
Men som sagt så är det helt fel att fråga här när det tydligt framgår att det är en Hemelektronik-tråd.
Låter lite löjligt med tanke på att trådens rubrik är dealextreme och dealextreme säljer lite allt möjligt...läser du tråden från början så ser du att typ 90% inte har med hemelektronik att göra men det har varit helt ok.

Hemelektronik, även kallat Brunvaror samlande benämning från 1970-talet på elektroniska apparater i hemmet, traditionellt ljudanläggningar, TV-apparater och videobandspelare. I dagens läge får nog även datorutrustning räknas som hemelektronik. Hushållsapparater räknas inte som hemelektronik och mikrovågsugnar, ugnar och spisar räknas till vitvaror.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hemelektronik

Så då är frågan, om man nu inte får diskutera dealextrem och vad de säljer i denna tråden, var ska man då ta det? starta nya trådar om det?
Senast redigerad av Arne.Anka 2012-12-09 kl. 19:30.
2012-12-09, 19:53
Medlem
Amazonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Låter lite löjligt med tanke på att trådens rubrik är dealextreme och dealextreme säljer lite allt möjligt...läser du tråden från början så ser du att typ 90% inte har med hemelektronik att göra men det har varit helt ok.

Hemelektronik, även kallat Brunvaror samlande benämning från 1970-talet på elektroniska apparater i hemmet, traditionellt ljudanläggningar, TV-apparater och videobandspelare. I dagens läge får nog även datorutrustning räknas som hemelektronik. Hushållsapparater räknas inte som hemelektronik och mikrovågsugnar, ugnar och spisar räknas till vitvaror.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hemelektronik

Så då är frågan, om man nu inte får diskutera dealextrem och vad de säljer i denna tråden, var ska man då ta det? starta nya trådar om det?
Kläder är inte hemelektronik och även om DealExtreme säljer lite t-shirts så är det inte Ralph Lauren kläder de säljer.
2012-12-09, 20:26
Moderator
Arne.Ankas avatar
Men likförbannat har det varit ok att diskutera allt som dx säljer oavsett om det varit hemelektronik eller inte så att det skulle va nån självklarhet att tråden bara får handla om hemelektronik är det inte...majoriteten av inläggen i denna tråden har ingenting med hemelektronik att göra.
2012-12-10, 07:10
Medlem
Hej. Har spårat min tröja nu. Vad innrbär detta?

2012/12/07 acceptans kontor Acceptance Plats: Sea Park Bridge

Paketet är skickat med china air mail, då ska den väll fan inte åka båt över sea park bridge?
2012-12-10, 11:35
Medlem
Tjena, tänkte beställa en sak från aliexpress.

Jag vill bara fråga om jag fyllt i rätt? Är inte så duktig på engelska.

http://i.imgur.com/6A8ce.jpg
2012-12-10, 11:52
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mekanikweed

Det som brukar ställa till det är State/Province etc. som vi är helt ovana vid. Hos en del näthandlare är State/Province frivillig alt. ej tillgänglig när man väljer Sweden. City däremot ska alltid anges och därför ska City i dessa fall jämställas med postort som vi använder i Sverige.

Så det där ser bra ut. Det viktigaste (förutom gatuadress) är egentligen postnummer.

De enda du skulle kunna ändra på är telefonnumret till +4675.........

/#LOUDmouth#
2012-12-10, 11:55
Medlem
Ils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mekanikweed

Det är rätt, det ska komma fram.
Under "state/province" skulle jag dock ha skrivit Kalmar eller Sweden, eller helst utelämnat den helt om det går.
2012-12-10, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Det som brukar ställa till det är State/Province etc. som vi är helt ovana vid. Hos en del näthandlare är State/Province frivillig alt. ej tillgänglig när man väljer Sweden. City däremot ska alltid anges och därför ska City i dessa fall jämställas med postort som vi använder i Sverige.

Så det där ser bra ut. Det viktigaste (förutom gatuadress) är egentligen postnummer.

De enda du skulle kunna ändra på är telefonnumret till +4675.........

/#LOUDmouth#

Man måste dessvärre fylla i State/Province/Country.

Citat:
Ursprungligen postat av Il
Det är rätt, det ska komma fram.
Under "state/province" skulle jag dock ha skrivit Kalmar eller Sweden, eller helst utelämnat den helt om det går.

Kanske kan man skriva landskap eller län? Vilket ska man använda? Eller kanske är det bäst, som du säger, att skriva landet? Men det känns ju lite som en upprepning, då jag redan angivit land?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in