2012-10-10, 01:59
Bannlyst
Nu har det gått 3 dagar och mina 5 beställa varor har inte ens blivit "fullshipped"

Fan gör dom på dagarna där på postkontoret? drar dom en runkrast vartannat 10 minut?
2012-10-10, 02:36
Medlem
DX, och du är upprörd efter 3 dagar? Prova med 3 veckor, och sen kan du börja bli upprörd. Det mesta som säljs på DX är "made to order" och då först när de har en batch på x tusen att tillverka. Så man kan få vänta löjligt länge på en del varor.
B!
2012-10-10, 04:26
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CodySimpson
Nu har det gått 3 dagar och mina 5 beställa varor har inte ens blivit "fullshipped"

Fan gör dom på dagarna där på postkontoret? drar dom en runkrast vartannat 10 minut?

Själv har man väntat i 29 dagar.. Står att paketet är levererat så bör väl komma denna vecka eller nästa tycker man.
2012-10-11, 10:56
Medlem
Kan man skicka tillbaka en produkt och få en ny om den är förstörd?
2012-10-11, 14:30
Medlem
Noe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ishu
Kan man skicka tillbaka en produkt och få en ny om den är förstörd?
Självklart men öppna en ticket här först. Jag har aldrig behövt skicka tillbaka något men det har uteslutande varit smågrejer värda under 10 USD som varit kassa.
2012-10-11, 17:24
Medlem
Mina grejer blev skickade från dealextreme för över en månad sen... när jag söker på min order så ändras statusen hela tiden, från 6 oktober tillbaka till 4 september och vice versa. I support så säger dem hela tiden att vänta och vänta och vänta.. vad händer egentligen?
2012-10-11, 22:39
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajuaju
Mina grejer blev skickade från dealextreme för över en månad sen... när jag söker på min order så ändras statusen hela tiden, från 6 oktober tillbaka till 4 september och vice versa. I support så säger dem hela tiden att vänta och vänta och vänta.. vad händer egentligen?
Sitter i samma båt som dig. Mitt skeppades den 8:e september.
Förra killen jag pratade med i supporten lovade att han skulle kontakta den kinesiska postservicen och återkomma till mig med exakt information om var mitt paket var. Detta lovade han alltså att han skulle göra inom ett dygn.

Nu har det gått snart två dygn sedan det löftet gavs, och ingen info
2012-10-12, 00:13
Medlem
zonedisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Livingstone
Sitter i samma båt som dig. Mitt skeppades den 8:e september.
Förra killen jag pratade med i supporten lovade att han skulle kontakta den kinesiska postservicen och återkomma till mig med exakt information om var mitt paket var. Detta lovade han alltså att han skulle göra inom ett dygn.

Nu har det gått snart två dygn sedan det löftet gavs, och ingen info
Har också ett paket från DX som inte kommit än som jag beställde den 8e sep. Nästan så jag också blir sugen på att gnälla på deras support, är ändå rätt uttråkad just nu så här på natten.
2012-10-12, 00:42
Medlem
vonOlofs avatar
Är det skeppat, så är det skeppat. Alltså levererat från Kinashoppen till flygplatsen. Vad som händer därefter har säljaren ingen kontroll över.

Det pågår något konstigt med postförsändelserna från Kina inklusive Hongkong sedan en tid. Alla jag känner som brukar slentrianköpa allehanda krafs därifrån har en massa beställningar som ursprungligen kan spåras som avsända, varefter de plötsligt är tillbaka på ruta ett igen medan veckorna tickar på.

Mina äldsta icke-levererade beställningar är från slutet av augusti, ett fåtal har kommit fram och även en och annan betydligt färskare beställning från ett och samma företag.

Det är bara att vänta ut det hela. Men man bör ha lite koll på 45-dagarsgarantin hos PayPal så att man inte sumpar något OM försändelsen verkligen har kommit på avvägar. 45 dagar är sex veckor, börjar den tiden gå mot sitt slut så är det nog bäst att göra en reklamation.
2012-10-12, 01:43
Medlem
Tidigare gick det att beställa från DX utan att få tullavgifter, dessvärre har jag blivit tvungen att betala 150:- de två senaste gångerna. :/
2012-10-12, 02:51
Medlem
Beställt ca 10 gånger hos de och inte fått tullavgifter gäller väl att ha tur? Ibland är det värt att säga man inte beställt något för tullavgiften högre än varans pris
2012-10-12, 09:16
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Är det skeppat, så är det skeppat. Alltså levererat från Kinashoppen till flygplatsen. Vad som händer därefter har säljaren ingen kontroll över.

Det pågår något konstigt med postförsändelserna från Kina inklusive Hongkong sedan en tid. Alla jag känner som brukar slentrianköpa allehanda krafs därifrån har en massa beställningar som ursprungligen kan spåras som avsända, varefter de plötsligt är tillbaka på ruta ett igen medan veckorna tickar på.

Mina äldsta icke-levererade beställningar är från slutet av augusti, ett fåtal har kommit fram och även en och annan betydligt färskare beställning från ett och samma företag.

Det är bara att vänta ut det hela. Men man bör ha lite koll på 45-dagarsgarantin hos PayPal så att man inte sumpar något OM försändelsen verkligen har kommit på avvägar. 45 dagar är sex veckor, börjar den tiden gå mot sitt slut så är det nog bäst att göra en reklamation.
Det är alltså en garanti som ligger på PayPals sida?
Jag har betalat med mastercard så jag är väl utom räddning då.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in