2012-11-02, 15:18
Medlem
vimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonedisk
Sitter också och väntar på grejjer sedan början av September, kontaktade deras support efter lite mer än en månad. Dom så då åt mig att vänta i 18 dagar till, vilket var igår. Dom har nu bett mig confirma min adress vilket jag gjort och den var ju rätt. Lite nyfiken på vad som händer nu när dom svarar på det.

Bara en ursäkt?
Skickar ny vara?
Pengarna tillbaka?
Presentkort?

Plz sir wait some more. Come back after 10 days. (Eller 7 om du har tur, men dem brukar "glömma" det ändå).
2012-11-02, 17:02
Medlem
Röksopps avatar
Beställde också ett paket i september på 28 dollar som fortfarande inte kommit och fick 6,5 dollar som store credit av dealextreme efter att jag hörde av mig. Alltid något.
2012-11-06, 18:41
Bannlyst
Fick mina saker idag endast 2 veckor väntetid
2012-11-06, 18:47
Medlem
vimars avatar
Lär aldrig få det jag beställt (i augusti ) departure 23/10.. ja borde ju landat nu tycker man.. men neeeeeeee
2012-11-06, 18:48
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExTRa92
Fick mina saker idag endast 2 veckor väntetid

sjukt när vissa är upp i månader av väntan, själv är jag uppe i snart en månad, har även märkt att jag fått mitt skickat med singpost av någon anledning.

Dock står det "information received" bara när man ska spåra det på singpost.com
2012-11-06, 18:50
Bannlyst
Fittor, har ännu inte fått nåt efter 2 ½ månad..
2012-11-06, 18:51
Medlem
vimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
sjukt när vissa är upp i månader av väntan, själv är jag uppe i snart en månad, har även märkt att jag fått mitt skickat med singpost av någon anledning.

Dock står det "information received" bara när man ska spåra det på singpost.com

Dem skickar tydligen med China Post, Hong Kong Post och Singapore Post enligt deras kundservice.. tydligen helt slumpmässigt, dock har allt jag beställt kommit med CN post, och dem är snabba på sista tiden

Citat:
Ursprungligen postat av Lamela
Fittor, har ännu inte fått nåt efter 2 ½ månad..
Välkommen i klubben...
2012-11-08, 00:42
Medlem
Beställde ett paket med 7 småsaker i igår.. väger kanske som max 100g.. blev strax under 200kr växlat med växelkursen på tullens hemsida. Tror ni jag åker på tullavgift och moms?

Enligt DX har singpost redan skickat iväg paketet. Utöver detta påstår singpost att paket som skickas med airmail anländer inom 4-6 dagar. Landmail tar 5-6 veckor tydligen. Antar att dem skickar med airmail?

Har beställt från DX en gång tidigare men då endast grejjer för max $10, det kom efter ca 1 månad och skickades från HonKong

Hoppas inte jag åker på en smäll som att vänta i 2 månader eller liknande
Senast redigerad av horpenis 2012-11-08 kl. 00:48.
2012-11-08, 10:41
Medlem
Doftpelargons avatar
Mitt paket ligger tydligen i hufvudstaden just nu och väntar på att skickas till mig. "Office of exchange of imports", betyder det tullen?

Inte så illa pinkat ändå. Jag beställde den 22 oktober och paketet når Stockholm två veckor senare.
2012-11-08, 18:25
Medlem
vimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doftpelargon
Mitt paket ligger tydligen i hufvudstaden just nu och väntar på att skickas till mig. "Office of exchange of imports", betyder det tullen?

Inte så illa pinkat ändå. Jag beställde den 22 oktober och paketet når Stockholm två veckor senare.

Kolla på posten.se !
2012-11-08, 18:44
Medlem
Fyr4ns avatar
Beställde lite grejer precis och nu kollade jag tråden. Har inte lust att vänta 2 månader, då blir ju julklapparna sena
2012-11-08, 22:33
Medlem
timvims avatar
Väntar på 6 olika paket från dx, som jag beställt mellan 30-45 dagar sedan, inget har kommit än...

Har kontaktat dem och anmält att "item has not arrived 14 days after shipment" i början av veckan, men har fortfarande inte fått något svar. Status för mina support-"tickets" är "awaitingcustomer".

På beställningen som kommit upp i 45 dagar har jag öppnat en dispyt på PayPal (gjorde det igår), känns lite sniket då mina beställningar bara är på nån hundring styck, men blir ju ändå en del sammanlagt. Har dock inte fått något svar nu heller. Kommer fortsätta öppna dispyter för alla beställningar då de kommer upp i 45 dagar, och hoppas på att det händer något.

Är på lite dåligt humör just nu, hoppas grejerna hinner komma innan jul... Har handlat hos dx i flera år och aldrig varit med om att det tagit längre än tre veckor tidigare...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in